  • Data: 2009-02-08 04:24:20
    Temat: Re: Sterowanie świetlówkąkompaktową za pomocą triaka
    Od: othello <b...@v...com> szukaj wiadomości tego autora

    Verox wrote:
    > Hej,
    >
    > Proszę o pomoc, nie mam doświadczenia w budowaniu układów sterowania opartych
    > na triakach.
    >
    > jest układ jak na schemacie:
    >
    > http://matrix.verox.pl/~verox/triak.png
    >
    > Żywcem zerżnięty z pdf'a do MOC3020, z obciążeniem typu żarówka wszystko
    > działa jak trzeba, jednak po obciążeniu świetlówką kompaktową/LED światła nie
    > da się zgasić (nie próbuję ściemniać, jedynie zgasić!). Rozumiem dlaczego tak
    > jest prąd płynie przez obciążenie w układzie szeregowo połączonych R6 C1.
> [...]

    Jezeli ten temat az tak bardzo cie pasjonuje a nie dysponujesz
    odpwiednim doswiadczeniem i wiedza na temat "dimming fluorescent light"
    proponowalbym zapoznac sie z opiniami ludzi ktorzy 'siedza' w tym temacie.
    Oto linki do wstepnego studiowania tematu:
    http://members.misty.com/don/f-dim.html

    http://www.irf.com/whats-new/nr081111.html

    Ze wzgledu na budowe tych lamp, nie kazdy produkt nadaje sie do
    kontrolowania jasnosci tych oswietlen; np:.
    https://www.grassrootsstore.com/index.asp?PageAction
    =VIEWPROD&ProdID=305
    niewiele mozesz znalezc tu:
    http://www.naturalhandyman.com/iip/infelectrical/inf