-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.internetia.pl!opal.futuro.pl!news.t
vk.wroc.pl!not-for-mail
From: Marek Wodzinski <m...@O...mamy.to>
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Subject: Re: Sterowanie silnikiem przez rezystor?
Date: Wed, 14 May 2014 21:55:10 +0200
Organization: Telewizja Kablowa Wroclaw -- http://www.tvk.wroc.pl/
Lines: 41
Message-ID: <ll0hn0$l18$1@pyro.tvk.wroc.pl>
References: <lktj0o$q3h$1@node2.news.atman.pl> <lkv4em$5t3$1@speranza.aioe.org>
NNTP-Posting-Host: h82-143-151-130-static.e-wro.net.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: pyro.tvk.wroc.pl 1400097312 21544 82.143.151.130 (14 May 2014 19:55:12 GMT)
X-Complaints-To: a...@t...wroc.pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 14 May 2014 19:55:12 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; Linux x86_64; rv:17.0) Gecko/20131204
Thunderbird/17.0.11
In-Reply-To: <lkv4em$5t3$1@speranza.aioe.org>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:664934
[ ukryj nagłówki ]On 05/14/2014 09:02 AM, Michał Smolnik wrote:
> W dniu 13.05.2014 18:59, Paweł Kasztelan pisze:
>> Witam.
>> Czy wiecie cokolwiek o sposobie sterowania silnikiem dmuchawy
>> samochodowej przez taki elektroniczny rezystor.
>> http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b912a1532e78e611
.html
>>
>> Sygnał podawany jest na czteropinowe złącze przez centralkę klimatyzacji.
>> Nie wiem nic o napięciu jakie tam jest podawane.
>> Widzę tam
>> 1) VBat
>> 2) Diag
>> 3) Vin
>> 4) n.c.
>> http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a9d12231f7c4c178
.html
>>
>> Nie wiem czy to sygnał np. PWM i jaki.
>> Chciał bym uruchomić tą dmuchawę i mieć możliwość sterowania
>> obrotami ale budować oddzielny sterownik to ostateczność.
>> Może dało by się jakiś prosty mikrokontroler (AtMega) zmusić
>> do współpracy z tym fabrycznym.
>> Jeśli coś wiecie w temacie to proszę o poradę.
>
>> Pozdrawiam. Paweł Kasztelan.
>>
>> Ps. Pochodzi chyba z VW Tuareg lub T5.
>
> Podobne urządzenia z Volvo (firmowane chyba przez Boscha) z lat 2000
> sterowane były napięciem 0-5V. Spróbuj, czy będzie działać.
A u Chryslera pwm-em. Trzeba zaglądnąć w serwisówkę i się pewnie wyjaśni.
Ale tak jak pisał PcmOl, lepiej chyba do tego kontrolera podpiąć sobie
mosfeta bezpośrednio.
Pozdrawiam
Marek
--
"If you want something done...do yourself!"
Jean-Baptiste Emmanuel Zorg
Następne wpisy z tego wątku
- 20.05.14 22:18 Paweł Kasztelan
Najnowsze wątki z tej grupy
- e-paper
- 60 mA dużo czy spoko?
- Dziwne zachowanie magistrali adresowej w 8085
- Współczesne mierniki zniekształceń nieliniowych THD audio, produkują jakieś?
- Jaki silikon lub może klej?
- Smar do video
- Litowe baterie AA Li/FeS2 a alkaliczne
- "ogrodowa linia napowietrzna"
- jaki zasilacz laboratoryjny
- jaki zasilacz laboratoryjny
- Puszka w ziemię
- T-1000 was here
- Ściąganie hasła frezem
- Koszyk okrągły, walec 3x AA, na duże paluszki R6
- Brak bolca ochronnego ładowarki oznacza pożar
Najnowsze wątki
- 2025-02-15 Łódź => NodeJS Developer <=
- 2025-02-15 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-15 Warszawa => Developer .NET (mid) <=
- 2025-02-15 Wrocław => Senior SAP Support Consultant (SD) <=
- 2025-02-14 Zdalne załączanie grzałki bojlera elektrycznego
- 2025-02-14 Warszawa => Kierownik ds. kluczowych Klientów <=
- 2025-02-14 Częstochowa => Product Manager - Systemy infrastruktury teleinformaty
- 2025-02-14 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2025-02-14 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-02-14 Czy ma sens grupa news:pl.soc.polityka-prawna ? :-)
- 2025-02-14 e-paper
- 2025-02-14 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-14 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-14 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-02-14 Wrocław => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=