  • Data: 2015-10-20 15:06:51
    Temat: Re: Sterowanie pompy triakiem
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:n053vb$5nn$...@n...news.atman.pl...
    J.F. wrote:

    >Nie uznaję rozwiązań "na 90% dziewica" ;-) Działa, albo nie.

    Ale przeciez dziala. U mnie dziala, u kolegi dziala, to i u Ciebie na
    pewno bedzie dzialalo :-)

    >Przecież schemat zastępczy jest w pdf.

    nie podawales, chyba ze masz na mysli tego VOM.

    Tu kiedys jeden kolega chwalil SSR Sharpa, popatrzylem sobie - na
    triaku, z uwaga ze zalecane obciazenie rezystancyjne, a do
    indukcyjnego to zaleca sie uzycie snubbera :-)

    >A ja bym wziął to, co
    >jest w szufladzie, tj. 2x SPP20N60 i VOM1271. Zastanowiłbym się

    Napiecia na 2A starczy, nawet na 20A by starczylo.
    Pojemnosc bramki 2400pF - VOM zalacza w 53us ale 200pF.
    A tu chyba jeszcze efekt Millera nam spoteguje.

    >też nad dodaniem rezystora do bramek, aby celowo opóźnić włączanie
    >i wyłączanie MOSFETów. Skoro U=LdI/dt, a na L nie mam wpływu, to
    >mogę pokombinować przy dt. Będzie slope control, kolejna rzecz,
    >której na triaku nie zrobisz.

    A nie przepali sie przy pierwszym wlaczeniu pompy ?
    Z powodu zbyt wolnego wlaczania tak niewielkim pradem.

    Na triaku moze i control nie ma, ale akurat narost pradu jest
    ograniczony.
    Tu co prawda ograniczy nam go najlepiej sama indukcyjnosc.
    No i z predkoscia wylaczania na triaku tez nie ma klopotu - prad sam
    musi spasc do zera :-)

    J.