  • 51. Data: 2012-12-08 10:38:15
    Temat: Re: Sterowanie oświetleniem
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > Nie, to nie dziala
    > http://www.partsim.com/simulator#10156
    >
    > A moze i dziala, i zdazylo zasymulowac uszkodzenie tranzystora ? :-)

    Nie wiem dlaczego nie symuluje. W każdym razie styki się nie skleiły :-)

    Inwerter im działa:
    http://www.partsim.com/simulator/#1001
    S.

  • 52. Data: 2012-12-08 12:40:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 08 Dec 2012 10:38:15 +0100, Sylwester Łazar napisał(a):

    > Nie wiem dlaczego nie symuluje. W każdym razie styki się nie skleiły :-)

    Ale zarowka nie swieci, bo tranzystor puszcza miliampery :-)

    > Inwerter im działa:
    > http://www.partsim.com/simulator/#1001

    im moze dziala, ja pomieszalem, pomieszalem, i nadal nie dziala.
    do d* taki symulator :-)

    J.

  • 53. Data: 2012-12-08 15:07:29
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 06 Dec 2012 19:23:16 +0100, Irek N. napisał(a):

    > - mogą zdarzyć się energooszczędne, a więc ewentualane upływy klucza
    > będą mi okresowo zapalały lampkę

    E tam. Jak w obwodzie będzie choć jedna żarówa to się upływ zamknie przez
    nią. A jak nie będzie, to daj na stałe opornik 100K ze 3W i będzie OK.
    --
    Jacek

  • 54. Data: 2012-12-08 16:23:26
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > im moze dziala, ja pomieszalem, pomieszalem, i nadal nie dziala.
    > do d* taki symulator :-)
    >
    > J.
    Myślę, że ten symulator to zwykły SPICE, ale w ładnej formie.
    Problem leży w ograniczonej liczbie modeli MOSFET.
    Kliknij i zmień model na 2N7000 (BS170) Inaczej się już to zachowuje.
    Ale nie wiem, czy pokażesz bez właściwego modelu co chcesz.
    S.

  • 55. Data: 2012-12-09 16:15:26
    Od: jan kowalski <d...@g...com>

    > Triaki chciał bym odpuścić. To ma być inteligencja w budynku i nie
    > fajnie było by, gdyby wypadały przy byle burzy, albo trzeba było
    > wymieniać po którymś tam upaleniu żarówki.
    >
    > Ktoś coś podpowie fajnego?

    Triak + optoizolacja + scinanie przepiec + pomiar pradu np.
    przekladnikiem pradowym i wylaczenie triaka po
    przekroczeniu Imax. Jesli zdazysz go wylaczyc odpowiednio szybko nim
    chwyci nastepna polowke to zniesie przeciazenie. Sa jeszcze
    bezpieczniki polimerowe:) Niesmiale przypominam.

  • 56. Data: 2012-12-09 16:26:19
    Od: jan kowalski <d...@g...com>

    Wez jeszcze pod uwage to ze zabezpieczenia przeciwprzepieciowe na
    linii elektrownia-odbiorca sa rozmieszczane czesciej w wiekszych
    miastach. Na wioskach bywa roznie, najczesciej ich brakuje bo to koszt.

  • 57. Data: 2012-12-09 16:54:08
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Triak + optoizolacja + scinanie przepiec + pomiar pradu np.
    > przekladnikiem pradowym i wylaczenie triaka po
    > przekroczeniu Imax.

    A możesz powiedzieć ile taki kompletny obwód może kosztować?

    > Jesli zdazysz go wylaczyc odpowiednio szybko nim
    > chwyci nastepna polowke to zniesie przeciazenie.

    Trafo za ścianą... nie zniesie :(

    > Sa jeszcze bezpieczniki polimerowe:) Niesmiale przypominam.

    Pfff....
    Ja wiem, że to grupa elektroniczna i dlatego proszę, poczytaj o
    bezpiecznikach polimerowych, ze szczególnym wskazaniem maksymalnych
    napięć i odporności na duże prądy zwarciowe.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 58. Data: 2012-12-09 17:08:50
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Wez jeszcze pod uwage to ze zabezpieczenia przeciwprzepieciowe na
    > linii elektrownia-odbiorca sa rozmieszczane czesciej w wiekszych
    > miastach. Na wioskach bywa roznie, najczesciej ich brakuje bo to koszt.

    No właśnie tutaj też jest pod górkę. Linia WN bardzo blisko, a strzał
    bezpośredni w gruncie na kilometr "słychać".
    A jak w SN walnie, to po trafie, dalej stosunkowo krótkim 4x120mmkw
    wpadnie wprost w rozdzielnie z zabezpieczeniem B+C (dalszych członów
    zabezpieczeń już nie będzie). Z tego co zrozumiałem jak to ma działać -
    wskazane są wszelkie możliwe oporności/indukcyjności w linii
    przesyłowej, a u mnie wszystko wręcz odwrotnie.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 59. Data: 2012-12-09 18:51:31
    Od: jan kowalski <d...@g...com>

    > A możesz powiedzieć ile taki kompletny obwód może kosztować?

    Niesety:( Ale mysle ze 72 roboczogodziny to minimum.

    > Trafo za ścianą... nie zniesie :(

    "Zastanawiam sie" :) jakim cudem tyrystor w obudowie DPAK sterujacy
    czasem blysku potrafi rozladowac 680uF/450V
    To mialo byc zlosliwe:)

    W twojej aplikacji to kwestia tego co jest miedzy tyrystorem a
    odbiornikiem. Da sie.

    > Ja wiem, że to grupa elektroniczna i dlatego proszę, poczytaj o
    > bezpiecznikach polimerowych, ze szczególnym wskazaniem maksymalnych
    > napięć i odporności na duże prądy zwarciowe.

    No ja widze w tme resetowalny polimerowy 240V/2A on ma byc dublem a
    nie podstawa.
    Co do ceny, odpowiem krotko automatyka ma byc droga.

    >wskazane są wszelkie możliwe oporności/indukcyjności

    Tak.

    >u mnie wszystko wręcz odwrotnie.

    Rezystory, dlawiki, na wejscie iskrownik itp.