  • Data: 2012-12-07 22:35:03
    Temat: Re: Sterowanie oświetleniem
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Spojrzałeś na temat?
    > Jaki sens ma wynajdywanie nieistotnego problemu pojemności bramki, który
    > w tym zastosowaniu:
    > a) nie ma znaczenia
    > b) jeśli ma, to można go rozwiązać poprzez dodanie drivera lub nawet 2
    > tranzystorów bipolarnych.

    To jak, ma czy nie ma :-)
    No dobrze, już poważnie. To przecież Ty napisałeś: "Możesz sobie wprost
    z pinu (20mA) 10F202 -SOT-23 sterować". Oczywiście, możesz, ale skutek
    będzie raczej opłakany. Nie chce mi się dokładnie liczyć, ale tak na
    palcach wychodzi, że przełączanie tranzystora od stanu wyłączenia do
    całkowitego włączenia wymagające przeładowania pojemności ośmiu (znowu
    Twoja idea) tranzystorów (dla prądu 100A), a więc powiedzmy 40nF, zajmie
    lekko 10ms. W tym czasie na tranzystorze będzie wydzielać się znaczna
    moc, pewnie średnio ponad kilowat. To daje 10J na tranzystor, dla tak
    małej struktury co najmniej o rząd za dużo.

    > A to zdaje się jest wiedza z książki "Elektronika łatwiejsza niż
    > przypuszczasz"
    > Nie lubię z Tobą dyskutować, bo szukasz dziury w całym.

    W całym? Irek prosił Cię o propozycję pięciokrotnie przewymiarowanego
    (napięciowo) triaka, ja o propozycję MOSFETa co najmniej 16A o
    pojemności bramki 500pF (wszystko Twoje pomysły). I co z tego wynikło?

    > Chętnie widziałbym Cię jako cenzora moich projektów, który wyłapywałby
    > drobne (lub poważne)
    > błędy. Problem tylko w tym, abym nie dostał zawału.

    Przy Twoim sposobie dyskusji to raczej ja bym się pierwszy wysypał.

    > Zanim doszedłbym do PCB, każdy element użyty na schemacie byś mi
    > opodatkował :-)

    Opodatkował? Jestem zwolennikiem systemu "zero podatków, pełna
    odpowiedzialność". Ale w UE to mogę sobie pomarzyć...

    Pozdrawiam,
    Paweł