    From: "Irokez" <n...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Sterowanie fazowe - filtr (400V, 100kVA)
    Date: Thu, 14 Feb 2013 18:07:23 +0100

    Użytkownik "Lisciasty" <l...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:1aec7a8d-9787-4d94-972c-1bc47981a4b9@14g2000vbr
    .googlegroups.com...
    > Tutaj masz filtr stosowany w przypadku sterowanego prostownika
    > sześciopulsowego:
    > http://lisciasty.firehost.pl/filtr.jpg
    > Rezystory R1-R4 od 2,5k do 5k omów, rezystor RV jakieś 5 omów (tyle
    > żeby prąd za duży nie hulał). Oporniki jakieś mocne, tzn. ze 100-200W
    > by się zdało aby nie spłonęły :] Kondziory jakieś 20-50 uF, należy
    > pamiętać że piki napięciowe mogą sięgnąć 2,5x napięcia znamionowego
    > przemiennego, toteż trzeba dobrać odpowiednio wysoko. Mostek
    > prostowniczy to jakiś zwykły mały trójfazowy diodowy, do tego
    > bezpieczniki topikowe na wszelki słuczaj.
> [...]

    Pomiar na przekładniku prądowym tego, co idzie do sterownika (current
    transformer 250A, nie pamiętam jakie przełożenie)
    http://img825.imageshack.us/img825/8481/78485673.jpg
    Jak widać zgrzewanie to taka paczka impulsów.
    Po przybliżeniu raz to wyglądało tak:
    http://img202.imageshack.us/img202/3574/52528225.jpg
    a raz tak, nie wiem czemu
    http://img46.imageshack.us/img46/6483/20085736.jpg

    W sieci co się dzieje za radą, pasmo do 1kHz
    http://img221.imageshack.us/img221/9425/91136848.jpg

    Tylko tutaj już mi czas odświerzania straasznie duży się robi na tymn
    śmiesznym oscylku na USB a rozdzielczości za dużej jak widać i tak nie ma.

    Prostownika dać nie mogę bo trafo przestanie działać, jest kostka z
    tyrystorami w dwa kierunki chłodzona wodą, na niej wejście, wyjście i
    wyzwalania dwa.
    Też za bardzo nie ma jak szaleć.
    Chyba już tak kurcze musi być i tyle.

    --