  • 11. Data: 2009-11-29 23:01:51
    Temat: Re: Statyw pod aparat kompaktowy.
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Użytkownik ""Paweł W."" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:heulo5$iec$3@news.onet.pl...
    > XX YY pisze:
    > i wystarczającej ilości wody, bo każdy fotograf w Afryce z rozpaleniem
    > ognia sobie poradzi) ;)

    O ile ma lustrzankę, bo w kompakcie raczej ciężko mu pójdzie ze zdjęciem
    obiektywu. A w temacie jest kompakt ;-)

    --
    Yogi(n)

  • 12. Data: 2009-11-29 23:23:01
    Od: "Arkadiusz Stopa" <a...@z...pl>

    Użytkownik ""Paweł W."" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:heu0dl$g2l$...@n...onet.pl...
    > Ja bym zwrócił jeszcze uwagę na obecność haczyka lub kółka do dociążenia
    > statywu. W starym lekkim aluminiowym statywie, środkowa, wysuwana kolumna
    > miała na dole wygodny haczyk, na którym można było plecak zawiesić. Jest
    > to o tyle ważne, że lekki i wysoki statyw z aparatem na samej górze jest
    > bardzo podatny na przewrócenie się (w warunkach plenerowych, a nawet po
    > potrąceniu niechcący), więc sam statyw może być lekki, ale warto by było,
    > aby miał możliwość dociążenia i obniżenia środka ciężkości.
    ------------------------
    Dyndający plecak pod delikatnym statywem to najlepszy
    sposób na poruszone zdjęcia.

    --

    Pozdrawiam serdecznie

    Arkadiusz Stopa

    <stopa małpka post kropka pl> tel. 0897633408
    Mała Galeria Makrofotografii: www.stopa.cso.pl

  • 13. Data: 2009-11-30 06:45:49
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Paweł W." <p...@p...onet.pl> napisał:

    > [...]
    > A worek z grochem/ryżem, czy czym tam jeszcze, to zły? ;)
    > [...]

    Lepszy z łupinami gryki lub słonecznika. Mniej chłonie wodę, lżejszy,
    mniejsze prawdopodobieństwo zapleśnienia czy zalęgnięcia robactwa.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 14. Data: 2009-11-30 09:49:46
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Yogi(n) pisze:

    > O ile ma lustrzankę, bo w kompakcie raczej ciężko mu pójdzie ze zdjęciem
    > obiektywu. A w temacie jest kompakt ;-)

    Dla ocalenia życia, poświęciłbym aparat :P

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 15. Data: 2009-11-30 12:28:41
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 30 Nov., 10:49, "Paweł W." <p...@p...onet.pl> wrote:

    > Dla ocalenia życia, poświęciłbym aparat :P

    czy cudzego rowniez ?

  • 16. Data: 2009-11-30 13:11:24
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    XX YY pisze:

    > czy cudzego rowniez ?

    Pytanie podchwytliwe, ale znam prawidłową odpowiedź. A jak by to było na
    prawdę? ;)

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 17. Data: 2009-11-30 13:26:14
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 30 Nov., 14:11, "Paweł W." <p...@p...onet.pl> wrote:

    > Pytanie podchwytliwe, ale znam prawidłową odpowiedź. A jak by to było na
    > prawdę? ;)

    ja znam odpowiedz jak by to bylo na prawde .

  • 18. Data: 2010-01-03 19:11:54
    Od: nb <n...@n...net>

    at Sun 29 of Nov 2009 15:12, Mikolaj Machowski wrote:

    > Żeby był mały musi być dość niski.

    Nie koniecznie. Mam podróżny (akurat pasował do małej
    torby na bagażnik rowerowy), którego nogi składały się
    z siedmiu segmentów. Wysokość taka, że przeciętny
    poborowy musi się tylko lekko zgarbić by zajrzeć w wizjer.

    Reszta właściwości owego statywu kwalifikuje go
    do wyrzucenia przed pierwszym użyciem z kompaktem
    wagi około 300 gramów. Samo przewiezienie rowerem powodowało
    rozkręcenie wszystkich śrubek.

    Model nie był najtańszy, jakaś Hama za około 70 zł.
    W tej chwili służy, bez wyciągniętych nóżek, jako statyw
    stołowy dla kompkatów (można kupić za 30 zł równej jakości).
    Brak szybkozłączki jest poważnym mankamentem.

    --
    nb

  • 19. Data: 2010-01-03 20:29:21
    Od: nb <n...@n...net>

    at Sun 29 of Nov 2009 20:23, XX YY wrote:

    > najlepsze sa statywy naturalne.
    > najczesciej znadziesz gdzies w poblizu jakis murek , drzewo stolik itp
    > na tym mozna postawic jakies male trzymadlo a na nim umocowac aparat.
    >
    > ja do kompaktu mialem zawsze przy sobie malutki trojnozny statywik z
    > tzw gesiej szyi.

    Też taki miałem. Niestety ten statyw miał coś jakby pamięć kształtu.
    Przy długich czasach ekspozycji (a do tego przeważnie statyw służył)
    wyrażnie było widać, jak sobie ten kształt przypominał.

    > sluzylo to w zasadzie do wypoziomowania i ukierunkowania aparatu.
    >
    > wada jakichkolwiek stytywow jest to , ze jesli go potrzebujesz to go
    > nie masz pod reka .
    > ten malutki mial jedna zalete - na tyle malutki , ze zawsze miescil
    > sie do jakiegos futeralu obok aparatu.
    >
    > calkiem male i lekkie wysuwane na wysokosc czlowieka stytywy
    > najczesciej sa nieprzydatne gdyz za malo stabilne i za duze zeby nosic
    > w kieszeni.

    Przerobiłem to i mogę tylko potwierdzić to co w powyższym akapicie.

    --
    nb

  • 20. Data: 2010-01-03 20:31:51
    Od: nb <n...@n...net>

    at Mon 30 of Nov 2009 13:28, XX YY wrote:

    > czy cudzego rowniez ?

    też, ale cudzy aparat :->

    --
    nb