-
61. Data: 2021-04-12 19:39:15
Temat: Re: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Mon, 12 Apr 2021 19:26:58 +0200, Cavallino wrote:
> W dniu 12-04-2021 o 17:18, J.F pisze:
>> On Mon, 12 Apr 2021 16:30:44 +0200, Cavallino wrote:
>>> W dniu 12-04-2021 o 14:31, J.F pisze:
>>>>> Hybrydy plug-in (PHEV):
>>>>> 7 643 (32% BMW, 14% Volvo)
>>>>
>>>> Czy to nie jest zbyt malo?
>>>> A moze cena PHEV odstrasza?
>>>
>>> Oczywiście że odstrasza, zwłaszcza że to niewiele zmienia w spalaniu (w
>>> stosunku do hev).
>>
>> Moze jednak trzeba doliczyc tych 70km na pradzie.
>
> Testowałem takie opcje i mimo 50 km na prądzie, nadal hev palił mniej
> benzyny średnio.
> Więc go kupiłem, zagazowałem i jeżdżę średnio taniej niż elektrykiem.
Wow - dalo sie zagazowac?
Co kupiles?
J.
-
62. Data: 2021-04-12 19:46:47
Temat: Re: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Mon, 12 Apr 2021 19:25:32 +0200, Cavallino wrote:
> W dniu 12-04-2021 o 17:12, J.F pisze:
>>> Nie mówię przecież że bev się opłaca w sensie ekonomicznym, bo tak JUŻ
>>> nie jest.
>>
>> Innymi slowy, w twoim ciasnym lbie liczy sie tylko cena i wygoda :-)
>
> Tak by było, gdybym mówił, że to najlepsza opcja.
Ale to jest najlepsza opcja, bo taka wybrales.
A ze piszesz co innego ... to takie puste slowa, bez pokrycia :-P
>> Elektryk byl tanszy, to jezdziles elektrykiem, podrozal, to smrodzisz
>> spaliniakiem :-P
>> Po podwyzkach jest drozszy niz LPG, czy ciagle tanszy, ale zbyt malo,
>> aby sie na niewygody narazac ? :-P
>
> Ale co?
> Bev w trasie jest droższy niż hev z lpg.
a wydawalo mi sie ze energetycznie jest oszczedny ... widac podwyzki
za duze.
Zaraz ... oszczedny to on byl w energii z baterii, a jak sprawnosc
ladowania wychodzila ?
>>> Chyba że jako drugie auto, albo do kręcenia się wokół komina.
>>
>> No jak, to juz nie masz wiekszosci jazd kolo komina?
>
> Mam.
> Ale większość z nich odbębniam rowerem elektrycznym, bo wiosna przyszła. ;-)
Jutro koniec wiosny :-)
Jest to jakas opcja, ale co pol roku samochod zmieniac ?
>> A jak przyjdzie jakas dluzsza trasa ... to przeciez nieliczna, stac
>> Cie na zaplacenie :-P
>
> Zgadza się.
> Ale jak ma mi się to nie opłacać, to po co mam się bujać z przerwami w
> trasach i planowaniem?
:-P
No ale sumarycznie przeciez sie oplaci, przynajmniej Myjk tak twierdzi
:-)
>> Przyznaj sie - nie chce ci sie codziennie w garazu podlaczac do
>> gniazdka, bo to zbyt uciazliwe jest :-)
>
> To akurat nie, po prostu nie ma ekonomicznego sensu.
> Rowery też podłączam, ale one mają sens.
Sprzedajesz prad z PV drozej niz placisz za LPG ?
J.
-
63. Data: 2021-04-12 19:48:07
Temat: Re: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
Od: Marcin N <m...@o...pl>
W dniu 12.04.2021 o 19:37, J.F pisze:
> On Mon, 12 Apr 2021 19:28:40 +0200, Marcin N wrote:
>> W dniu 12.04.2021 o 14:31, J.F pisze:
>>> On Sun, 11 Apr 2021 08:19:36 +0200, Marcin N wrote:
>>>> W innym wątku rozmawiamy sobie o tym, która technologia jest
>>>> przeszłością. Zobaczmy, jak wygląda teraźniejszość:
>>>> Nowe samochody sprzedane w Polsce w 2020:
>>>> 428 377
>>>> Samochody hybrydowe (HEV):
>>>> 119 842 (79% Toyota, 13% Lexus, 2% Kia)
>>
>>> Wow, piekny wynik. Co czwarty samochod, to hybryda Toyoty.
>>> Przekonali klientow? Czy tansze niz diesle ... i mniej pala?
>>
>> Cieszę się, że w końcu ktoś zauważył znakomite wyniki Toyoty. Znakomite
>> wyniki samochodów hybrydowych.
>> Ja też bardzo się cieszę ich popularnością (sam mam jeden taki i jest
>> świetny).
>
> Ten tego ... to tylko zwykla hybryda.
> Powietrze od tego tylko ciut czystsze, bo przeciez zaraz trzeba
> ladowanie uruchomic.
>
> Tym niemniej:
> -pogratulowac wyniku, 25% udzialu w rynku samochodow,
> -spoleczenstwo w hybrydy widac uwierzylo.
>
> Po miescie lepsze niz diesel, a jak w trasie ?
Mam Yarisa. Wcześniej też miałem Yarisa - poprzednią generację. Tamten
miał silnik 1.3 (benzyna) 87 KM i palił latem w mieście 7.0, zimą trochę
więcej.
Nowy ma hybrydę 100 KM, w mieście na tych samych trasach pali latem 4.0,
zimą 5.0. Trasy są krótkie i zimą silnik dużo więcej czasu poświęca na
nagrzewanie wnętrza, np. włącza się także na postojach na czerwonym świetle.
Latem pali ledwo 57% tego, co palił zwykły spaliniak. Znaczy - różnica
jest OGROMNA.
Ponadto przeniesienie napędu, które nazywa się eCTV a jest
elektronicznie sterowaną przekładnią planetarną - to niesamowity
wynalazek. Takiej kultury nie doznałem w żadnym automacie, jakim
jeździłem. Wliczając BMW.
Pertyn, który ględzie w Youtubie - też zachwycał się tą przekładnią w
Lexusie i chyba w Toyotach też. Toyota to opatentowała i żaden inny
producent samochodów nie ma takiego rozwiązania, dlatego decydując się
na hybrydę - w zasadzie inna marka nie wchodzi w grę.
--
MN
-
64. Data: 2021-04-12 20:21:25
Temat: Re: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Mon, 12 Apr 2021 19:48:07 +0200, Marcin N wrote:
> W dniu 12.04.2021 o 19:37, J.F pisze:
>> On Mon, 12 Apr 2021 19:28:40 +0200, Marcin N wrote:
>>> Cieszę się, że w końcu ktoś zauważył znakomite wyniki Toyoty. Znakomite
>>> wyniki samochodów hybrydowych.
>>
>> Ten tego ... to tylko zwykla hybryda.
>> Powietrze od tego tylko ciut czystsze, bo przeciez zaraz trzeba
>> ladowanie uruchomic.
>>
>> Tym niemniej:
>> -pogratulowac wyniku, 25% udzialu w rynku samochodow,
>> -spoleczenstwo w hybrydy widac uwierzylo.
>>
>> Po miescie lepsze niz diesel, a jak w trasie ?
>
> Mam Yarisa. Wcześniej też miałem Yarisa - poprzednią generację. Tamten
> miał silnik 1.3 (benzyna) 87 KM i palił latem w mieście 7.0, zimą trochę
> więcej.
>
> Nowy ma hybrydę 100 KM, w mieście na tych samych trasach pali latem 4.0,
> zimą 5.0. Trasy są krótkie i zimą silnik dużo więcej czasu poświęca na
> nagrzewanie wnętrza, np. włącza się także na postojach na czerwonym świetle.
>
> Latem pali ledwo 57% tego, co palił zwykły spaliniak. Znaczy - różnica
> jest OGROMNA.
Ale ja o trase pytalem. 140km/h autostrada, albo 70-120 po "zwyklej
krajowce" to jak wychodzi ?
> Ponadto przeniesienie napędu, które nazywa się eCTV a jest
> elektronicznie sterowaną przekładnią planetarną - to niesamowity
> wynalazek. Takiej kultury nie doznałem w żadnym automacie, jakim
> jeździłem. Wliczając BMW.
Przynosi tez spore straty, na ile mozna plotkom wierzyc.
> Pertyn, który ględzie w Youtubie - też zachwycał się tą przekładnią w
> Lexusie i chyba w Toyotach też. Toyota to opatentowała i żaden inny
> producent samochodów nie ma takiego rozwiązania, dlatego decydując się
> na hybrydę - w zasadzie inna marka nie wchodzi w grę.
Ale pierwszy Prius byl w 1996/7, patent dawno wygasl, bo 17 lat
maksymalnie.
Mogli cos tam ulepszyc, i kolejne wersje patentowac, ale konkurencja
tez mogla.
No i zobacz jak Myjk zachwycony swoim mitsu - a tam konstrukcja jakby
jeszcze prostsza ...
J.
-
65. Data: 2021-04-12 20:29:21
Temat: Re: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
Od: Marcin N <m...@o...pl>
W dniu 12.04.2021 o 20:21, J.F pisze:
> Ale ja o trase pytalem. 140km/h autostrada, albo 70-120 po "zwyklej
> krajowce" to jak wychodzi ?
To jest samochód do miasta. Na trasach (nie na autostradach) przy
delikatnej jeździe spalił mi 5.0.
--
MN
-
66. Data: 2021-04-13 00:55:33
Temat: Re: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello Marcin,
Monday, April 12, 2021, 8:29:21 PM, you wrote:
>> Ale ja o trase pytalem. 140km/h autostrada, albo 70-120 po "zwyklej
>> krajowce" to jak wychodzi ?
> To jest samochód do miasta. Na trasach (nie na autostradach) przy
> delikatnej jeździe spalił mi 5.0.
Tyle samo palił najstarszy Yaris benzynowy.
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
67. Data: 2021-04-13 04:03:34
Temat: Re: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
Od: JDX <j...@o...pl>
On 2021-04-12 19:37, J.F wrote:
[...]
> Tym niemniej:
> -pogratulowac wyniku, 25% udzialu w rynku samochodow,
> -spoleczenstwo w hybrydy widac uwierzylo.
>
> Po miescie lepsze niz diesel, a jak w trasie ?
A to nie ma hybryd z dizlem? To byłby hicior. Jeszcze sobie tylko tego
dizla zagazować i mamy prawie czołg M1 Abrams - pojedzie na wszystkim. :-)
-
68. Data: 2021-04-13 07:08:45
Temat: Re: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 12-04-2021 o 19:37, J.F pisze:
> On Mon, 12 Apr 2021 19:28:40 +0200, Marcin N wrote:
>> W dniu 12.04.2021 o 14:31, J.F pisze:
>>> On Sun, 11 Apr 2021 08:19:36 +0200, Marcin N wrote:
>>>> W innym wątku rozmawiamy sobie o tym, która technologia jest
>>>> przeszłością. Zobaczmy, jak wygląda teraźniejszość:
>>>> Nowe samochody sprzedane w Polsce w 2020:
>>>> 428 377
>>>> Samochody hybrydowe (HEV):
>>>> 119 842 (79% Toyota, 13% Lexus, 2% Kia)
>>
>>> Wow, piekny wynik. Co czwarty samochod, to hybryda Toyoty.
>>> Przekonali klientow? Czy tansze niz diesle ... i mniej pala?
>>
>> Cieszę się, że w końcu ktoś zauważył znakomite wyniki Toyoty. Znakomite
>> wyniki samochodów hybrydowych.
>> Ja też bardzo się cieszę ich popularnością (sam mam jeden taki i jest
>> świetny).
>
> Ten tego ... to tylko zwykla hybryda.
> Powietrze od tego tylko ciut czystsze, bo przeciez zaraz trzeba
> ladowanie uruchomic.
>
> Tym niemniej:
> -pogratulowac wyniku, 25% udzialu w rynku samochodow,
> -spoleczenstwo w hybrydy widac uwierzylo.
>
> Po miescie lepsze niz diesel, a jak w trasie ?
Gorsze.
Ale głównie przez skrzynię cvt i brak turbo, a nie przez hybrydę, bo ona
nie gra tam prawie żadnej roli.
-
69. Data: 2021-04-13 07:12:25
Temat: Re: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 12-04-2021 o 19:48, Marcin N pisze:
> Ponadto przeniesienie napędu, które nazywa się eCTV a jest
> elektronicznie sterowaną przekładnią planetarną - to niesamowity
> wynalazek. Takiej kultury nie doznałem w żadnym automacie, jakim
> jeździłem. Wliczając BMW.
Niesamowicie denny.
Tak niskiej kultury pracy skrzyni i silnika nie zaznałem w żadnym
samochodzie, już wolałbym manual.
>
> Pertyn, który ględzie w Youtubie - też zachwycał się tą przekładnią w
> Lexusie i chyba w Toyotach też. Toyota to opatentowała i żaden inny
> producent samochodów nie ma takiego rozwiązania,
Bo są mądrzy i gówna do auta nie wkładają.
To akurat jedyny powód, dla które nie do końca jestem zadowolony ze
swojej Toyoty.
Gdyby Skoda wrzucała hybrydy do crossoverów, to byłby chyba najlepszy
wybór na dziś - turbo, skrzynia dsg i możliwość jazdy na prądzie.....
W autach popularnych chyba nikt inny go nie oferuje.
-
70. Data: 2021-04-13 07:13:36
Temat: Re: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 12-04-2021 o 20:21, J.F pisze:
> Ale ja o trase pytalem. 140km/h autostrada, albo 70-120 po "zwyklej
> krajowce" to jak wychodzi ?
7-8 litrów (lpg) przy 130 na ekspresówce.
Zwykła droga to okolice 6.