  • 41. Data: 2021-04-12 10:30:08
    Temat: Re: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 12-04-2021 o 00:40, r...@k...pl pisze:

    > W polskich warunkach syfiarzem jest właściciel elektryka.

    Udowodnij.
    Ja dowody, ze jest dokładnie odwrotnie, już wrzucałem.

  • 42. Data: 2021-04-12 10:34:11
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 43. Data: 2021-04-12 10:53:30
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu niedziela-11-kwietnia-2021 o 18:34, Myjk pisze:
    > oraz "szczelność" przeglądów patrząc
    > po trupach dymiących po drogach i lejących olejem po jezdniach.

    To margines którego łatwo się przyjebać medialnie

    Patrz z czego składa się miejski SMOG

  • 44. Data: 2021-04-12 12:11:57
    Od: K <n...@e...com>

    On 12/04/2021 09:34, Jacek Maciejewski wrote:

    > Udowodnij.

    Pomijajac dyskusyjna produkcje pradu w PL? Pozyskiwanie i pozniejsze
    przetworstwo metali potrzebnych do produkcji baterii to zanieczyszczenie
    srodowiska i produkcja CO2. Kwestie niewolniczej pracy i wykorzystywania
    dzieci rowniez pomine bo byc moze sie to dzieje, a byc moze nie. Ale
    przeciez wszystko to Ciebie nie interesuje bo to sie dzieje pol swiata
    od nas.

  • 45. Data: 2021-04-12 14:31:34
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 11 Apr 2021 08:19:36 +0200, Marcin N wrote:
    > W innym wątku rozmawiamy sobie o tym, która technologia jest
    > przeszłością. Zobaczmy, jak wygląda teraźniejszość:
    >
    > Nowe samochody sprzedane w Polsce w 2020:
    > 428 377
    > Samochody hybrydowe (HEV):
    > 119 842 (79% Toyota, 13% Lexus, 2% Kia)

    Wow, piekny wynik. Co czwarty samochod, to hybryda Toyoty.
    Przekonali klientow? Czy tansze niz diesle ... i mniej pala?

    Tylko ... one przeciez w calosci na benzyne ...

    > Hybrydy plug-in (PHEV):
    > 7 643 (32% BMW, 14% Volvo)

    Czy to nie jest zbyt malo?
    A moze cena PHEV odstrasza?

    Czy po prostu klienci nie maja gniazdka ... ewentualnie sie nie
    dogaduja ze sprzedawca z salonu i on im wciska co chce ...

    > Elektryki bateryjne (BEV):
    > 7 399 (24% Nissan, 20% BMW)

    A gdzie te reklamowane VW, Skoda ...

    > Źródło:
    > https://moto.pl/MotoPL/7,175394,26427658,rynek-samoc
    hodow-hybrydowych-i-elektrycznych-w-2020-r.html

    J.

  • 46. Data: 2021-04-12 14:33:13
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 11 Apr 2021 08:26:03 +0200, Cavallino wrote:

    > Teraźniejszość jest taka, że nasi rodacy w większości to ciasne łby,
    > więc statystykami nie ma co się brandzlować.
    > Liczy się tylko cena i "wygoda", choćby mieli się udusić od spalanych
    > śmieci.
    > A wszystko co nowe i nieznane jest złe - ksenofobia rządzi.

    Napisal ten, ktory sprzedal elektryka, a kupil spalinke :-P

    Obiadki sie przejadly? :-P

    J.

  • 47. Data: 2021-04-12 14:37:00
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 11 Apr 2021 23:32:56 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Hello cef,
    > Sunday, April 11, 2021, 7:35:50 PM, you wrote:
    > [...]
    >
    > Przecież to elektryki mają większe bagażniki.

    Tesla.
    A jest jakies elektryczne kombi?

    Choc w sumie ... jesli aerodynamika wazna, to sie tak bardzo przy
    kombi nie upieram ...

    J.

  • 48. Data: 2021-04-12 14:40:09
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 11 Apr 2021 19:30:10 +0200, Shrek wrote:

    > Konia nie stać na mieszkanie w mieście o rozsądnej powierzchni
    > (większości nie stać) więc wyprowadził się na wieś i próbuje tym faktem
    > robić z siebie elitę;)

    Cos w tym jest, ale bywaja jeszcze inne czynniki - ogrod dla psa czy
    kota, czy dla dzieci w czasie pandemii ... no niby jest rozwiazanie -
    domek z ogrodem w miescie :-)

    J.

  • 49. Data: 2021-04-12 14:42:51
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 11 Apr 2021 18:15:08 +0200, Marcin N wrote:

    > Uważaj. Mylisz globalne ocieplenie z zanieczyszczeniem powietrza. To są
    > dość odrębne sprawy.
    > Elektryki są "lekarstwem" na ocieplenie.

    A i to pod dodatkowymi warunkami. Np obecnie u nas - wcale nie.

    > Lekarstwem na trujące spaliny
    > są normy czystości - od lat bardzo wygórowane, dotyczące wszystkich
    > pojazdów.

    Tylko tak powoli dobijamy granicy - mniej sie nie da.

    I co - wycofali zakazy ?

    J.

  • 50. Data: 2021-04-12 14:46:26
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 11 Apr 2021 08:34:52 +0200, cef wrote:
    hodow-hybrydowych-i-elektrycznych-w-2020-r.html

    > Takie dane lepiej analizować w porównaniu z ostatnimi latami.
    > Znacznie ciekawsza będzie informacja o procencie jaki stanowiły
    > poszczególne typy
    > w kolejnych ostatnich latach, żeby było widać tendencje wzrostu czy też
    > ewentualnie
    > zahamowania wzrostu.

    No to u nas beda raczej zafalszowane, bo raz trafilismy w pewna
    ofensywe elektrykow, dwa - kryzys chwilowy.

    Po trend to bym siegnal do innych krajow, a potem przyrownal nasz.

    J.