-
201. Data: 2021-04-15 09:22:54
Temat: Re: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
Od: viktorius <v...@i...pl>
W dniu 2021-04-14 o 07:54, Cavallino pisze:
>
> Mylisz się - grzanie webasto jest dużo oszczędniejsze niż grzanie
> silnikiem.
>
Przecież tu chodzi tylko o to, żeby spełnić normy spalin, żeby móc
samochody nadal sprzedawać.
Webasto pewnie nie jest wliczane w WLTC czy jak to się tam teraz nazywa,
to wrzucili do auta, żeby było szybko cieplej, a emisji smrodków nie
przekroczyć. Bo ciepło w kabinie ni żre cennych gramów CO2. Smrodzi
pewnie jak cholera, ale się nie wlicza w schemat pomiaru, zajebiście ;)
Taki lekki workaround, podobny do tego jak VW kiedyś zastosował :)
> Nie ma innej opcji - jakoś nagrzać trzeba, a w elektrykach grzałki
> potrafią wziąć nawet 20 kWh na samo grzanie, nie ma skąd tyle prądu
> wziąć w hybrydzie.
--
viktorius
-
202. Data: 2021-04-15 09:31:03
Temat: Re: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
Od: viktorius <v...@i...pl>
W dniu 2021-04-13 o 18:13, JDX pisze:
> On 2021-04-13 14:46, viktorius wrote:
> [...]
>> Zawsze mieliśmy dostawczaka w rodzinie, nie wiem co to wynająć auto żeby
>> tonę piachu czy czterometrowe kantówki przywieźć :P
>> To mnie wynajmowano na takie transporty. Całkiem dobra kasa za to była
>> jak na synka co dopiero prawo jazdy zrobił :)
> No widzisz, sam potwierdzasz, że do poszczególnych zadań lepiej jest
> mieć (albo wypożyczyć) auto dedykowane.
>
Uniwesalność auta nie zapewnia pokrycia zapotrzebowań w 100%.
Ale jak liczy się zasięg, szybkość dojazdu z punktu A do B w trasie
długodystansowej. Może mniej, ale i pakowność, to 400kg cementu meganką
jestem w stanie przewieźć na 400km dystansie bez przerw na tankowanie ;)
>>> Podmiejskie wycieczki? Tzn. taki umilacz czasu? Nie rozśmieszaj i nie
>>> mów, że jakiekolwiek tzw. auto uniwersalne się do tego nadaje. Do tego
>>> jakieś fajne cabrio by się przydało, czyli auto zdecydowanie
>>> nieuniwersalne. BTW. Do tego celu to już rower może być zdecydowanie
>>> lepszy od auta uniwersalnego. :-) Całkiem poważnie.
>>>
>> Mam 30 km na Jurę i 60km do Beskidów. Traktuje to jako własnie
>> podmiejska wycieczkę, bo pojechać w takiem nieodległe miejsce można
>> zawsze, bezpakowania się, planowania, spontanicznie. To nie wyprawa na
>> drugi koniec kraju.
> 30 km? To aż się prosi, aby bujnąć się tam i z powrotem rowerem. 60 km
> tam i z powrotem dla zwykłego rowerzysty to już jest pewne wyzwanie, ale
> też da się zrobić. W każdym razie jeśli już jechać autem, to jakimś
> cabrio, a nie byle czym.
>
Ale ja nie chce się delektować samym faktem dojazdu na miejsce, ale tym
właśnie urokiem miejsca docelowego. Tam chce spędzić jak najwięcej
czasu, a nie w aucie, czy na siodełku.
Proponujesz kilkugodzinną trasę rowerem, na miejscu pewnie siku, woda,
fota na FB/Insta, uzupełnienie elektrolitów i trzeba wracać, bo zaraz
będzie ciemno...
>>> Aczkolwiek najbardziej to mnie te zloty zaciekawiły. Tzn. na jakie zloty
>>> jeździ się uniwersalnym autem zwanym też inaczej dupowozem pospolitym?
>>> :-)
>>>
>>
>> Zamiast jednego uniwersalnego, mozna mieeć specjalizowane, łacznie z
>> jakimś fajnym na zloty. Wg upodobań, syrena, capri, mustang, kamaz :)
> Nie zaprzeczam, ale właśnie cały czas mówisz o jakimś aucie
> uniwersalnym. Golf, megane, passat, corsa, focus, BMW 320d, whatever -
> takie auto na zlocie to raczej kupa. Kupa śmiechu. O ile nie jest to
> zlot tych właśnie aut.
>
Kiedyś śmiano się z Syrenek, dziś pewnie mają swoje zloty i nie są
obśmiewani. To pewnie i za kilka lat właściciele
matizów/polonezów/tarpanów też doznają nobilitacji :)
--
viktorius
-
203. Data: 2021-04-15 09:37:54
Temat: Re: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
Od: viktorius <v...@i...pl>
W dniu 2021-04-15 o 09:12, Jacek Maciejewski pisze:
> Dnia Thu, 15 Apr 2021 09:03:20 +0200, viktorius napisał(a):
>
>> Trzeba systematycznie znajdować nowego wroga.
>> Dziura ozonowa którą straszono 20-30 lat temu na tyle się upowszechniła,
>> że już nie straszy. Zmniejsza się, a nadal jest 2x większa niż w 1979 roku:
>> https://ec.europa.eu/clima/policies/ozone_pl
>
> Ach, wreszcie wiem. To mafia rządząca światem co jakiś czas wymyśla nowe
> straszydło a w międzyczasie opracowywuje nowego wirusa. Tylko która -
> wolnomularska, żydowska, gejowska, watykańska czy komunistyczna?
> Ale ozon to nam kosmici podkradają? Na jakimś filmie widziałem.
>
Specjalnie poszukałem w miarę wiarygodnego źródła wiedzy o dziurze
ozonowej, nie linkowałem pierwszego z brzegu filmiku na YT, żeby uciąć
te spiskowe teorie. Odnoszę się do naszej ludzkiej psychologiii:
zagrożenie nawet jak nadal jest, ale jest ciągle, to powszednieje.
Potrzeba nowego bodźca.
Ale jak chcesz, to ok, wolmonularstwo, templariusze, reptilianie rządzą
światem, wymyślają przeszkody, żeby je potem dzielnie zwalczać, strasząc
przy tym ludzi :P
--
viktorius
-
204. Data: 2021-04-15 09:47:29
Temat: Re: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 15-04-2021 o 09:22, viktorius pisze:
> W dniu 2021-04-14 o 07:54, Cavallino pisze:
>
>>
>> Mylisz się - grzanie webasto jest dużo oszczędniejsze niż grzanie
>> silnikiem.
>>
> Przecież tu chodzi tylko o to, żeby spełnić normy spalin, żeby móc
> samochody nadal sprzedawać.
> Webasto pewnie nie jest wliczane w WLTC czy jak to się tam teraz nazywa,
> to wrzucili do auta, żeby było szybko cieplej, a emisji smrodków nie
W hybrydzie ten problem nie istnieje, testowe spalanie ma tak małe, że
spełnia normy z naddatkiem.
Więc to nie to.
Po prostu webasto grzejące przez godzinę, zużywa wielokrotnie mniej
paliwa, niż pracujący tylko w tym samym celu silnik spalinowy, też w
godzinie.
W sumie są też wersje ogrzewania na lpg, stosowane np. w kamperach, więc
dobrym pomysłem byłoby połączenie takiego plug-in'a już fabrycznie z
takim paliwem.
-
205. Data: 2021-04-15 10:01:21
Temat: Re: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
Od: JDX <j...@o...pl>
On 2021-04-15 09:47, Cavallino wrote:
[...]
> Po prostu webasto grzejące przez godzinę, zużywa wielokrotnie mniej
> paliwa, niż pracujący tylko w tym samym celu silnik spalinowy, też w
> godzinie.
No ale bądźmy poważni, raczej niezbyt często siedzisz w aucie na
parkingu i odpalasz silnik tylko po to, aby się ogrzać. Natomiast
podczas normalnej jazdy zwykłym autem ciepło to po prostu odpad, który
da się częściowo utylizować, czyli ogrzewanie masz niejako za darmo. A w
elektryku webasto trzeba specjalnie odpalać. :-)
-
206. Data: 2021-04-15 10:16:05
Temat: Re: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 15-04-2021 o 10:01, JDX pisze:
> On 2021-04-15 09:47, Cavallino wrote:
> [...]
>> Po prostu webasto grzejące przez godzinę, zużywa wielokrotnie mniej
>> paliwa, niż pracujący tylko w tym samym celu silnik spalinowy, też w
>> godzinie.
> No ale bądźmy poważni, raczej niezbyt często siedzisz w aucie na
> parkingu i odpalasz silnik tylko po to, aby się ogrzać. Natomiast
> podczas normalnej jazdy zwykłym autem ciepło to po prostu odpad, który
> da się częściowo utylizować, czyli ogrzewanie masz niejako za darmo.
W omawianym przypadku nie masz za darmo, koszt to kilka litrów Pb95 na
100 km.
Przy webasto pewnie koło litra, albo i mniej.
Pamiętaj o czym mowa - o niemożliwości jazdy phev, na samym prądzie, po
mieście.
Webasto ten problem likwiduje, umożliwia nagrzanie auta i silnika przed
startem i również podczas jazdy, gdy do niczego innego nie jest potrzebny.
-
207. Data: 2021-04-15 10:52:01
Temat: Re: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
Od: viktorius <v...@i...pl>
W dniu 2021-04-15 o 09:47, Cavallino pisze:
> W dniu 15-04-2021 o 09:22, viktorius pisze:
>> W dniu 2021-04-14 o 07:54, Cavallino pisze:
>>
>>>
>>> Mylisz się - grzanie webasto jest dużo oszczędniejsze niż grzanie
>>> silnikiem.
>>>
>> Przecież tu chodzi tylko o to, żeby spełnić normy spalin, żeby móc
>> samochody nadal sprzedawać.
>> Webasto pewnie nie jest wliczane w WLTC czy jak to się tam teraz
>> nazywa, to wrzucili do auta, żeby było szybko cieplej, a emisji
>> smrodków nie
>
> W hybrydzie ten problem nie istnieje, testowe spalanie ma tak małe, że
> spełnia normy z naddatkiem.
> Więc to nie to.
>
Bo test WLTP to taki real life jednak nie jest. Trwa tylko 30 min, jest
robiony w temp otoczenia 23 stopnie.
Wystarczy wydłużyć czas testu aż baterie padną, zrobić warunki bardziej
na północ niż Sevilla i znów zacznie się główkowanie jak spełnić normę...
> Po prostu webasto grzejące przez godzinę, zużywa wielokrotnie mniej
> paliwa, niż pracujący tylko w tym samym celu silnik spalinowy, też w
> godzinie.
>
Ale jednak spala jakieś tam paliwo i to nie w ciśnieniu "tłokowym",
tylko w jakiejś tam komorze spalania, nie ma katalizatorów, EGR-ów na
wylocie. Uważasz, że taki palnik jest eko wg norm samochodowych?
> W sumie są też wersje ogrzewania na lpg, stosowane np. w kamperach, więc
> dobrym pomysłem byłoby połączenie takiego plug-in'a już fabrycznie z
> takim paliwem.
Auto ma być bezobsługowe: lejesz, jeździsz.
A w hybrdzie, żeby być eko: lejesz , ładujesz.
Dorzucasz jeszcze dodatkowy korek, od LPG, żeby było ciepło.
Gdzieś po drodze straciła się użyteczność czy coś nie rozumiem?
Miałem Żuka, nie miał nawet automatycznej kompensacji zużycia okładzin
hamulcowych, kalamitek naście było w przednim zawieszeniu. Trzeba było
dbać, żeby jechać bezpiecznie.
Teraz żeby dbać nie o bezpieczeństwo, a o ekologię, wracamy do pojazdów
obsługowych, bo coś trzeba podpiąć, o czymś pamiętać itd.
--
viktorius
-
208. Data: 2021-04-15 11:08:32
Temat: Re: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
Od: K <n...@e...com>
On 14/04/2021 18:42, Myjk wrote:
> Wed, 14 Apr 2021 11:12:21 +0100, K
>
>> Sraczke mam o twoja ignorancje.
>
> Czyli masz sraczkę, CBDU. Inna sprawa że teraz jak widać masz już dwie
> sraczki.
>
>> Nie mam problemu z EV, gdybym kupil EV to bym mial :)
>
> Oczywiście że masz problem z EV, bo równie dobrze można się w identyczny
> sposób przyssać do spaliniaków jak i setki tysięcy innych produktów, ale ty
> masz sraczkę tylko odnośnie EV. Jak zrozumiesz, to wróć.
>
Mam sraczke odnosnie nagabywania na kazdym kroku. Zebys chociaz mial
jeszcze tego elektryka i 100% zuzytej energii z OZE. Ale masz hybryde,
ktora srednio podczas cyklu swojego zycia smrodzi tak samo jak dizel euro6.
>> Nie lubie jak mi ktos na kazdym kroku probuje wmowic
>> jakie to EV jest zajebiste i jak rozwiazuje wszystkie
>> problemy swiata.
>
> Kto ci znowu coś wmawiał biedaku?
Ty, koniu i Jacek. W kazdej jednej dyskusji na temat wyzszosci jednego
nad drugim.
Postawiłęś absurdalna tezę że w PL
> syfiarzem jest właściciel elektryka, choć to zwyczajne kłamstwo nawet
> uwzględniając PL (co już niejednokrotnie było ci tłumaczone jak krowie na
> rowie, ale wszystko to jak krew w piach).
>
Nie stawialem takiej tezy. Myslisz mnie z kims innym. Napisalem, ze
produkcja baterii od momentu wydobycia metali potrzebnych do jej
produkcji poprzez pozniejsza obrobke zanieczyszcza srodowisko i ze to
jest kwestia ktora platni beta testerzy ev zgrabnie pomijaja w swojej
propagandzie.
-
209. Data: 2021-04-15 11:16:27
Temat: Re: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
Od: viktorius <v...@i...pl>
W dniu 2021-04-15 o 10:01, JDX pisze:
> On 2021-04-15 09:47, Cavallino wrote:
> [...]
>> Po prostu webasto grzejące przez godzinę, zużywa wielokrotnie mniej
>> paliwa, niż pracujący tylko w tym samym celu silnik spalinowy, też w
>> godzinie.
> No ale bądźmy poważni, raczej niezbyt często siedzisz w aucie na
> parkingu i odpalasz silnik tylko po to, aby się ogrzać. Natomiast
> podczas normalnej jazdy zwykłym autem ciepło to po prostu odpad, który
> da się częściowo utylizować, czyli ogrzewanie masz niejako za darmo. A w
> elektryku webasto trzeba specjalnie odpalać. :-)
>
Elektryk jest zasadny i promowany na małych dystansach. Czyli przy jego
relatywnie małych stratach cieplnych, musisz się wspomóc czymś
dodatkowym żeby ogrzać kabinę, odparować szyby itd. A to dodatkowe waty,
które obniżają zasięg, gdy masz farelkę w nagrzewnicy jako źródło
ciepła. Albo litry jakiejś substancji, którą trzeba wlać, żeby uzyskać
ciepło ze spalania tej substancji. Która to substancja nie nie jest ani
darmowa, ani eko.
Można trzymać auto w ogrzewanym garażu, pod kołderką, żeby szyby nie
było zaparowane z rana. Ale nie każdy ma garaż, tym bardzie ogrzewany.
Opcjonalnie można większą baterię włożyć, ale to kilogramy itd.
Podsumowując, elektryki do Afryki, ale tam zaś braki w dostawach prądu
moga je uziemić...
Kółko sie zamyka, jak się nie obrócić, dupa z tyłu.
Gdzieś po drodze w dążeniu o jak najlepszy wynik w ekologii, zatraciło
sie dbanie o bezpieczeństwo. Bo jazda z zaparowanymi szybami to
proszenie się o wypadek (pomijam już kwestię wygody podróży na małych
dystansach w zimnym aucie). Wszyscy doradzają: odpalić i jechać.
Przepisy też mówią że auto nie może stać więcej nić 60s z odpalonym
silnikiem. Zapomnieli, że trzeba w międzyczasie oddychać, a
niekoniecznie jedzie się samemu, że huhających może być więcej w aucie?
Wtedy problemem nie jest zamrożona szyba na zewnatrz, tylko zaparowanie
od środka, już podczas jazdy w nienagrzanym wnętrzu.
--
viktorius
-
210. Data: 2021-04-15 11:16:35
Temat: Re: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
Od: viktorius <v...@i...pl>
W dniu 2021-04-15 o 09:47, Cavallino pisze:
>
> Po prostu webasto grzejące przez godzinę, zużywa wielokrotnie mniej
> paliwa, niż pracujący tylko w tym samym celu silnik spalinowy, też w
> godzinie.
>
Ale tu nie chodzi o litry paliwa, tylko co2, nox i inne smrodkujące
substancje powstające z procesu spalania. Ktoś podsumował ile "emituje"
takich substancji kilowat energii ciepnej z nagrzewnicy webasto vs
ciepła uzyskanego z silnika pracującego na biegu jałowym? Pewnie nie.
Ale jak Webasto się upowrzechni, to pewnie wpadną na pomysł wliczania
smrodków z webasto do ogólnego bilansu co2/nox itd.
--
viktorius