eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyStatystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 272

  • 131. Data: 2021-04-13 13:39:05
    Temat: Re: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 13 Apr 2021 13:18:45 +0200, Cavallino wrote:
    > W dniu 13-04-2021 o 13:02, J.F pisze:
    >> On Tue, 13 Apr 2021 12:26:17 +0200, Cavallino wrote:
    >>> W dniu 13-04-2021 o 11:59, J.F pisze:
    >>>>>> Nie bylo taniej jezdzic dalej Zoe?
    >>>>>
    >>>>> Oczywiście że było.
    >>>>> Ale nie decydowało "taniej", prędzej wygoda i nowocześniejsze auto.
    >>>>
    >>>> I nie kolidowalo z planami na przeznaczenie kasy ?
    >>>
    >>> hev nie.
    >>> bev z dużą baterią już tak
    >>
    >> Bylo sie pomeczyc z mala.
    >> Przeciez to prawie nic nie przeszkadza - tak pisales :-P
    >
    > Jeśli dzięki temu jeździsz za friko.
    > Ale płacić dwa razy więcej niż w hybrydzie i do tego stać co 2 h?
    > No to już zaczyna przeszkadzać.

    A swieze powietrze juz nie jest wazne :-)
    Ani cisza w aucie :-)

    >>>>> Zresztą plan był taki, żeby zmienić Zoe na e-Soula, tylko w międzyczasie
    >>>>> Orlen zmienił warunki gry i już się zakup nie opłacał.
    >>>> No - a jak dlugo mial doplacac :-)
    >>> Skoro może do gazeta, to mógł i do ładowarek
    >> Gazety przyniosa zysk :-P
    >
    > Tak jak tvp przynosi....
    > 2 miliardy corocznej dotacji.

    Jakos tam poprzedniemu wlascielowi ... duzych strat nie przynosily.
    A jak sie prezes postara, to i zysk bedzie :-)

    >>> Ale bardziej chodzi o cenę - powinna być o połowę niższa i nie byłoby
    >>> tematu.
    >>> Przebicie cen Greenwaya to jest jakiś żart.
    >>
    >> W stosunku do cen domowych to owszem,
    >
    > Pisałem o cenach Greenwaya, a nie domowych.

    Ale Greenway pradu nie kupuje po cenach domowych :-(

    >> ale ponoc mamy jeszcze ceny
    >> komercyjne w kraju, i tam juz tak tanio nie jest.
    > Taniej niż na Orlenie.

    No, szybkie ladowarki nie sa za darmo, a siec energetyczna musi sie
    splacic.

    >>>> a ladowarka samochodowa ... nie ma jakies skrzynki wiekszej mocy,
    >>> ładowarka jest w samochodzie, to o czym myślisz nie jest ładowarką,
    >>> tylko interfejsem (evse)
    >>
    >> Jak widac - moze byc zewnetrzna ladowarka DC.
    >
    > Taa, za cenę samochodu.
    >
    >>Taka 20kW do bagaznika
    >> nie wejdzie?
    >
    > Wiesz o czym gadasz?

    Cos tam wiem. Skoro sie miesci 100-200kW falownika, to czemu nie 20kW
    ladowarki :-)

    Ba - kto wie czy w ogole cos trzeba dokladac - skoro falownik potrafi
    ladowac w czasie hamowania ... to czemu nie moglby byc wtedy zasilany
    z sieci a nie z silnika :-)

    >> No ale jesli EVSE to nie ladowarka ... ale ile pozwoli pobrac z
    >> domowej sieci AC?
    >
    > Tyle ile ma mocy i nie więcej niż pozwoli ładowarka w samochodzie i
    > gniazdko w domu.
    > Standardowo ok 2kW.

    Zaraz zaraz - to po co to evse/wallbox ?

    A swoja droga ... to widze jakas luke - jak sie dobiera prad pobierany
    po AC?

    >> Bo moze jednak ladowarka w samochodzie potrafi wiecej :-)
    >
    > Pisałem Ci ile potrafi.
    > Std evse są jeszcze słabsze niż ładowarki.

    No chyba, ze Tesla. 22kW.

    Choc jak sami pisza - to raptem 100km/h.
    W trasie 600 km ... 6h ladowania.

    Cos co jest fajne w nocy w domu czy w hotelu, nie nadaje sie na trase
    ...

    J.


  • 132. Data: 2021-04-13 13:55:00
    Temat: Re: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 13 Apr 2021 13:03:38 +0200, Cavallino wrote:
    > W dniu 13-04-2021 o 10:47, viktorius pisze:
    >> A1, z południa na północ. Czy to Polska A czy B, cholera wie. Przy tej
    >> trasie starczy ładowarek?
    >
    > Tutaj przykład dla Tesli LR na podobnej trasie (Kraków-Gdańsk-Kraków):
    >
    > https://abetterrouteplanner.com/?plan_uuid=b9b76a80-
    87b9-4470-b279-d8ab426ae9cb
    >
    > 15h w dwie strony, to całkiem przyjemny wynik.

    No coz, google w jedna strone podaje 6.5h.
    Godzinka na ladowanie ... na urlopie az tak bardzo nie przeszkadza,
    szczegolnie, ze i tak gdzies by sie przydalo zjesc.

    IMO - kiepski przyklad wybrales, bo przeciez nikt nie pojedzie, zeby
    zaraz wrocic. Ladowanie w Gdansku mozna sobie odliczyc.

    Tylko moment ... w jedna strone to 600km,
    LR=Long Range? I ladowanie co 200 km ? :-)

    J.





  • 133. Data: 2021-04-13 13:55:13
    Temat: Re: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 13-04-2021 o 13:39, J.F pisze:

    >>>>> I nie kolidowalo z planami na przeznaczenie kasy ?
    >>>>
    >>>> hev nie.
    >>>> bev z dużą baterią już tak
    >>>
    >>> Bylo sie pomeczyc z mala.
    >>> Przeciez to prawie nic nie przeszkadza - tak pisales :-P
    >>
    >> Jeśli dzięki temu jeździsz za friko.
    >> Ale płacić dwa razy więcej niż w hybrydzie i do tego stać co 2 h?
    >> No to już zaczyna przeszkadzać.
    >
    > A swieze powietrze juz nie jest wazne :-)
    > Ani cisza w aucie :-)

    Jest ważne.
    Ale wyceniłem że mniej.
    Chociaż już mi tego brakuje, a zwłaszcza przyspieszenia.

    >> Tak jak tvp przynosi....
    >> 2 miliardy corocznej dotacji.
    >
    > Jakos tam poprzedniemu wlascielowi ... duzych strat nie przynosily.

    Ale Orlen w innym celu to kupił, żeby zrobić z tego papierową wersję tvp.
    Więc nie będzie przynosić zysku.

    >> Pisałem o cenach Greenwaya, a nie domowych.
    >
    > Ale Greenway pradu nie kupuje po cenach domowych :-(

    A mimo to jest tańszy niż Orlen, mimo że nie ma z czego dopłacać.

    >
    >>> ale ponoc mamy jeszcze ceny
    >>> komercyjne w kraju, i tam juz tak tanio nie jest.
    >> Taniej niż na Orlenie.
    >
    > No, szybkie ladowarki nie sa za darmo,

    Rebradingi stacji też, a się je robi, mimo że się nie opłacają.

    > a siec energetyczna musi sie
    > splacic.

    Sieć energetyczna to nie koszt Orlenu.

    >>> Jak widac - moze byc zewnetrzna ladowarka DC.
    >>
    >> Taa, za cenę samochodu.
    >>
    >>> Taka 20kW do bagaznika
    >>> nie wejdzie?
    >>
    >> Wiesz o czym gadasz?
    >
    > Cos tam wiem. Skoro sie miesci 100-200kW falownika, to czemu nie 20kW
    > ladowarki :-)

    Poszukaj w necie ładowarek DC, to zobaczysz dlaczego.

    >
    > Ba - kto wie czy w ogole cos trzeba dokladac - skoro falownik potrafi
    > ladowac w czasie hamowania ... to czemu nie moglby byc wtedy zasilany
    > z sieci a nie z silnika :-)

    Mógłby.
    Tak właśnie działa ładowarka AC.

    >
    >>> No ale jesli EVSE to nie ladowarka ... ale ile pozwoli pobrac z
    >>> domowej sieci AC?
    >>
    >> Tyle ile ma mocy i nie więcej niż pozwoli ładowarka w samochodzie i
    >> gniazdko w domu.
    >> Standardowo ok 2kW.
    >
    > Zaraz zaraz - to po co to evse/wallbox ?

    To tylko inteligentny kabelek.

    >
    > A swoja droga ... to widze jakas luke - jak sie dobiera prad pobierany
    > po AC?

    W jakim sensie dobiera?

    >
    >>> Bo moze jednak ladowarka w samochodzie potrafi wiecej :-)
    >>
    >> Pisałem Ci ile potrafi.
    >> Std evse są jeszcze słabsze niż ładowarki.
    >
    > No chyba, ze Tesla. 22kW.

    Ładowarka czy evse?
    Bo mylisz to ze sobą ewidentnie.


  • 134. Data: 2021-04-13 13:58:30
    Temat: Re: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 13 Apr 2021 12:57:51 +0200, Cavallino wrote:
    > W dniu 13-04-2021 o 12:50, J.F pisze:
    >> On Tue, 13 Apr 2021 12:27:33 +0200, Cavallino wrote:
    >>>>> Ile razy trzeba Ci napisać, że nawet nie licząc kosztów tego prądu, i
    >>>>> tak zużycie wychodziło więkosze niż w hev ładowanym z benzyny?
    >>>>
    >>>> Jakos nie bardzo chce mi sie wierzyc w to wyliczenie :-)
    >>>
    >>> Przejechałem xceedem 700 km, był ładowany 4 razy, a i tak średnio spalił
    >>> 6,3 l.
    >>
    >> No ale to w trasie 700km.
    >
    > Średnio.
    > I z tych 700 km na prądzie pokonał (powinien pokonać) ze 150 km.
    >
    >> A ile by spalil w czasie tygodnia jazdy po miescie, skoro ma zasieg na
    >> na baterii 59km?
    >
    > Po przejeździe przez Poznań średnią miał 5,5.
    > Mimo że miał pełną baterię na starcie.

    Nie rozumiem - to klamia z tym zasiegiem,
    czy istotnie jeszcze sporo potrzeba do grzania/chlodzenia?

    > Phev to nie elektryk, on nie ma grzania elektrycznego, więc tak czy tak
    > używa silnika spalinowego, choćby tylko do grzania (silnika i wnętrza).
    > Latem pewnie wyjdzie trochę lepiej, ale i tak nie 0 jak założyłeś.

    czyli co - nie mozna przejechac 50km po miescie na baterii ?

    J.


  • 135. Data: 2021-04-13 14:08:11
    Temat: Re: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 13-04-2021 o 13:55, J.F pisze:
    > On Tue, 13 Apr 2021 13:03:38 +0200, Cavallino wrote:
    >> W dniu 13-04-2021 o 10:47, viktorius pisze:
    >>> A1, z południa na północ. Czy to Polska A czy B, cholera wie. Przy tej
    >>> trasie starczy ładowarek?
    >>
    >> Tutaj przykład dla Tesli LR na podobnej trasie (Kraków-Gdańsk-Kraków):
    >>
    >> https://abetterrouteplanner.com/?plan_uuid=b9b76a80-
    87b9-4470-b279-d8ab426ae9cb
    >>
    >> 15h w dwie strony, to całkiem przyjemny wynik.
    >
    > No coz, google w jedna strone podaje 6.5h.
    > Godzinka na ladowanie ... na urlopie az tak bardzo nie przeszkadza,
    > szczegolnie, ze i tak gdzies by sie przydalo zjesc.
    >
    > IMO - kiepski przyklad wybrales, bo przeciez nikt nie pojedzie, zeby
    > zaraz wrocic.

    To nie ja wybrałem, ktoś na forum spytał o dokładnie taką trasę (w
    ramach pracy).

    > Tylko moment ... w jedna strone to 600km,
    > LR=Long Range? I ladowanie co 200 km ? :-)

    No i?
    To doładowania tam, gdzie są bardzo szybkie ładowarki.
    Nie ma musu wyjeżdżania do zera, tak właśnie ładuje się elektryku.


  • 136. Data: 2021-04-13 14:08:48
    Temat: Re: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2021-04-13 o 13:38, JDX pisze:
    > On 2021-04-13 11:24, viktorius wrote:
    > [...]
    >> Jak już pisałem, kolega "musiał" i dojechał do św Piotra na bramki. Mi
    >> za spieszno tam nie jest, wolę nie "musieć".
    >> Nie bez przyczyny zrobili przymusowe postoje dla kierowców ciężarówek,
    >> bo kilkadziesiąt ton plus zmęczenia równa się opóźnienie w reakcji. Ma
    >> to  przeniesienie na metry w hamowaniu i sekundy w reakcji na sytuacje
    >> wyjątkowa na drodze.
    > A marudzisz, że elektryki wymuszają częste i długie postoje. :-)
    >

    Przerwa na fajke, siku, rozprostowanie kości to co innego. Często w taką
    trasę jedzie się z innym kierowcą, który może niezwłocznie siąść za
    kółko. To całkiem co innego, niż przymusowa przerwa, bo dalej po prostu
    nie da rady jechać z przyczyn bateryjnych.

    --
    viktorius


  • 137. Data: 2021-04-13 14:09:13
    Temat: Re: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2021-04-13 12:35, viktorius wrote:
    > W dniu 2021-04-13 o 12:23, JDX pisze:
    >> On 2021-04-13 10:18, viktorius wrote:
    >> [...]]
    >>> 90% kilometrów robi sie wokół komina, czyli do 100km w jedną stronę. Ale
    >>> dla tych kilku rekreacyjnych wyjazdów nie będę wynajmować auta. Wolę
    >>> mieć jedno auto, uniwersalne, który zajadę zawsze tam gdzie chcę. Nie
    >> OK, ale nie mów, że jazda tym ,,uniwersalnym" autem zapakowanym ludźmi i
    >> gratami w dłuższą podróż to wygoda. Bo to wątpliwa wygoda - chociażby z
    >> definicji - ,,rzeczy do wszystkiego są do niczego". No, może od zbiorkomu
    >> jest to wygodniejsze. :-D
    >>
    > Masz flote aut? Jedno do pracy, drugie na podmiejskie wycieczki, trzecie
    Nie nie mam. Ale w moim pueblo jest parę wypożyczalni aut. Nie mam też
    własnej glebogryzarki, betoniarki, zagęszczarki i wielu innych narzędzi.
    Ale znam i korzystam z kilku wypożyczalni takich narzędzi.

    > na zloty, czwarte na wyjazd >300km? Piąte na transporty z Casto/Ikea> Bodzio?
    Płacisz OC na każde plus eksploatacja?
    A co ty chcesz z Castoramy czy Ikei przywieźć tym tzw. autem
    uniwersalnym? Kilo gwoździ i dwa worki cementu? :-) Bo do poważniejszych
    zakupów i tak musisz wynajmować transport ze względu na gabaryty lub
    wagę. I to pewnie nie uznasz za coś normalnego. Ale wynajęcia auta na
    tydzień na wyjazd na wakacje to już pewnie nie.

    Podmiejskie wycieczki? Tzn. taki umilacz czasu? Nie rozśmieszaj i nie
    mów, że jakiekolwiek tzw. auto uniwersalne się do tego nadaje. Do tego
    jakieś fajne cabrio by się przydało, czyli auto zdecydowanie
    nieuniwersalne. BTW. Do tego celu to już rower może być zdecydowanie
    lepszy od auta uniwersalnego. :-) Całkiem poważnie.

    Aczkolwiek najbardziej to mnie te zloty zaciekawiły. Tzn. na jakie zloty
    jeździ się uniwersalnym autem zwanym też inaczej dupowozem pospolitym? :-)


  • 138. Data: 2021-04-13 14:14:21
    Temat: Re: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 13 Apr 2021 13:55:13 +0200, Cavallino wrote:
    > W dniu 13-04-2021 o 13:39, J.F pisze:
    >>> Tak jak tvp przynosi....
    >>> 2 miliardy corocznej dotacji.
    >>
    >> Jakos tam poprzedniemu wlascielowi ... duzych strat nie przynosily.
    >
    > Ale Orlen w innym celu to kupił, żeby zrobić z tego papierową wersję tvp.
    > Więc nie będzie przynosić zysku.

    No tak po prawdzie ... nie wiem, czy gazety maja jakas swietlana
    przyszlosc.

    >>>> ale ponoc mamy jeszcze ceny
    >>>> komercyjne w kraju, i tam juz tak tanio nie jest.
    >>> Taniej niż na Orlenie.
    >>
    >> No, szybkie ladowarki nie sa za darmo,
    >
    > Rebradingi stacji też, a się je robi, mimo że się nie opłacają.

    Widac sie jednak oplacaja :-)

    >> a siec energetyczna musi sie
    >> splacic.
    > Sieć energetyczna to nie koszt Orlenu.

    Ale summa summarum Orlen i inni klienci placa.

    >>>> Taka 20kW do bagaznika
    >>>> nie wejdzie?
    >>>
    >>> Wiesz o czym gadasz?
    >>
    >> Cos tam wiem. Skoro sie miesci 100-200kW falownika, to czemu nie 20kW
    >> ladowarki :-)
    >
    > Poszukaj w necie ładowarek DC, to zobaczysz dlaczego.
    >
    >>
    >> Ba - kto wie czy w ogole cos trzeba dokladac - skoro falownik potrafi
    >> ladowac w czasie hamowania ... to czemu nie moglby byc wtedy zasilany
    >> z sieci a nie z silnika :-)
    >
    > Mógłby.
    > Tak właśnie działa ładowarka AC.

    I nie moze miec 40 czy 20kW mocy ?

    >>>> No ale jesli EVSE to nie ladowarka ... ale ile pozwoli pobrac z
    >>>> domowej sieci AC?
    >>> Tyle ile ma mocy i nie więcej niż pozwoli ładowarka w samochodzie i
    >>> gniazdko w domu.
    >>> Standardowo ok 2kW.
    >>
    >> Zaraz zaraz - to po co to evse/wallbox ?
    >
    > To tylko inteligentny kabelek.
    >
    >> A swoja droga ... to widze jakas luke - jak sie dobiera prad pobierany
    >> po AC?
    >
    > W jakim sensie dobiera?

    No samochod musi wiedziec ile moze z kabla pociagnac.
    6A, 16, 32 ...
    jak sam piszesz - inteligentny kabelek ...

    >>>> Bo moze jednak ladowarka w samochodzie potrafi wiecej :-)
    >>>
    >>> Pisałem Ci ile potrafi.
    >>> Std evse są jeszcze słabsze niż ładowarki.
    >>
    >> No chyba, ze Tesla. 22kW.
    >
    > Ładowarka czy evse?
    > Bo mylisz to ze sobą ewidentnie.

    takie cos
    https://shop.tesla.com/product/wall-connector

    J.


  • 139. Data: 2021-04-13 14:46:04
    Temat: Re: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2021-04-13 o 14:09, JDX pisze:

    >>>
    >> Masz flote aut? Jedno do pracy, drugie na podmiejskie wycieczki, trzecie

    > Nie nie mam. Ale w moim pueblo jest parę wypożyczalni aut. Nie mam też
    > własnej glebogryzarki, betoniarki, zagęszczarki i wielu innych narzędzi.
    > Ale znam i korzystam z kilku wypożyczalni takich narzędzi.
    >

    No może glebogryzarki nie mam, ale betoniarka, kilka wiertarek SDS,
    kilof, łopata i taczka znajdą się u mnie w stodole i garażu.

    >> na zloty, czwarte na wyjazd >300km? Piąte na transporty z Casto/Ikea> Bodzio?
    Płacisz OC na każde plus eksploatacja?
    > A co ty chcesz z Castoramy czy Ikei przywieźć tym tzw. autem
    > uniwersalnym? Kilo gwoździ i dwa worki cementu? :-) Bo do poważniejszych
    > zakupów i tak musisz wynajmować transport ze względu na gabaryty lub
    > wagę. I to pewnie nie uznasz za coś normalnego. Ale wynajęcia auta na
    > tydzień na wyjazd na wakacje to już pewnie nie.
    >

    Zawsze mieliśmy dostawczaka w rodzinie, nie wiem co to wynająć auto żeby
    tonę piachu czy czterometrowe kantówki przywieźć :P
    To mnie wynajmowano na takie transporty. Całkiem dobra kasa za to była
    jak na synka co dopiero prawo jazdy zrobił :)

    > Podmiejskie wycieczki? Tzn. taki umilacz czasu? Nie rozśmieszaj i nie
    > mów, że jakiekolwiek tzw. auto uniwersalne się do tego nadaje. Do tego
    > jakieś fajne cabrio by się przydało, czyli auto zdecydowanie
    > nieuniwersalne. BTW. Do tego celu to już rower może być zdecydowanie
    > lepszy od auta uniwersalnego. :-) Całkiem poważnie.
    >
    Mam 30 km na Jurę i 60km do Beskidów. Traktuje to jako własnie
    podmiejska wycieczkę, bo pojechać w takiem nieodległe miejsce można
    zawsze, bezpakowania się, planowania, spontanicznie. To nie wyprawa na
    drugi koniec kraju.

    > Aczkolwiek najbardziej to mnie te zloty zaciekawiły. Tzn. na jakie zloty
    > jeździ się uniwersalnym autem zwanym też inaczej dupowozem pospolitym? :-)
    >

    Zamiast jednego uniwersalnego, mozna mieeć specjalizowane, łacznie z
    jakimś fajnym na zloty. Wg upodobań, syrena, capri, mustang, kamaz :)

    --
    viktorius


  • 140. Data: 2021-04-13 14:47:17
    Temat: Re: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 13-04-2021 o 13:58, J.F pisze:

    >>> A ile by spalil w czasie tygodnia jazdy po miescie, skoro ma zasieg na
    >>> na baterii 59km?
    >>
    >> Po przejeździe przez Poznań średnią miał 5,5.
    >> Mimo że miał pełną baterię na starcie.
    >
    > Nie rozumiem - to klamia z tym zasiegiem,
    > czy istotnie jeszcze sporo potrzeba do grzania/chlodzenia?

    To drugie.

    >
    >> Phev to nie elektryk, on nie ma grzania elektrycznego, więc tak czy tak
    >> używa silnika spalinowego, choćby tylko do grzania (silnika i wnętrza).
    >> Latem pewnie wyjdzie trochę lepiej, ale i tak nie 0 jak założyłeś.
    >
    > czyli co - nie mozna przejechac 50km po miescie na baterii ?

    Można.
    Ale nie tak jak elektrykiem, czyli bez włączania spaliniaka.
    On musi być nagrzany i gotowwy do włączenia w każdej chwili.

    To jest hybryda, więc po prostu prąd obniża spalanie, ale to wszystko.

strony : 1 ... 13 . [ 14 ] . 15 ... 20 ... 28


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: