eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyStatystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 272

  • 101. Data: 2021-04-13 11:37:31
    Temat: Re: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 13-04-2021 o 11:15, J.F pisze:

    >> Ale to nie jest jedyne kryterium jeśli ktoś potrafi myśleć.
    >
    > Myslales, myslales, i wygrala taniosc :-P

    Tak.
    A dokładniej to wygrały inne cele na które mam plan przeznaczy kasę
    której nie wydałem na 2 razy droższego elektryka z większą baterią.

    >
    > A przeciez pieniadze sa drugorzedne, patrzac jak czesto zmieniasz
    > samochody :-)

    Ale próg 100 tys to taka moja psychologiczna granica.

    > Troche sie kloci, bo w ev trudno chwilowo o starocie :-)

    Coś się znajdzie, choć oczywiście nie za 5 tys.

    >>> To ile taki BEV pali w trasie?
    >>> cos mi sie kojarzy 20kWh/100km.
    >>
    >> Dobrze Ci się kojarzy.
    >> Ale przy prędkości 110 km/h.
    >>
    >>> Zwykly benzyniak by chyba do 9 lpg zszedl ... dzisiaj to jakies 22zl
    >>> .. to po ile oni prad sprzedaja ?
    >>
    >>> A widze, Orlen:
    >>> -1.43/kWh AC
    >>> -1.99 DC 50kW
    >>> -2.39 DC >50kW.
    >>
    >> No właśnie.
    >> Czyli jak nie masz Zoe, to dwa razy drożej niż na lpg.
    >
    > No zaraz - przeciez mozna ladowac tani prad AC :-)

    I stać kilka albo kilkanaście godzin?
    Niewiele bevów potrafi się w miarę szybko naładować z AC.
    Z mocą 40 kW tylko Zoe ZE40.

    >> Rzadko, w ogóle rzadko jeżdżę, bo mam homeoffice od roku.
    >> Ale przynajmniej mogę odpalić auto i pojechać do Grecji jak tylko
    >> otworzą granice.
    >
    > Bez 10 obiadow po drodze, bez wleczenia sie 110 na autostradzie :-)

    Tempo będzie pewnie podobne, z noclegiem albo i dwoma.
    Co najwyżej przerwy trochę krótsze (nie dotyczy Tesli).

    Ale elektrykiem bym pewnie nie pojechał w ogóle, jeśli już to samolotem.


  • 102. Data: 2021-04-13 11:38:43
    Temat: Re: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 13-04-2021 o 11:19, J.F pisze:

    > Ale moze sie przeciez w tym czasie podladowac powolutku, niewiele
    > powiekszajac spalanie, a potem w miescie juz bez smrodu pojechac.

    Hev ma baterię na kilometr jazdy, za wiele nie pojedziesz na prądzie.


  • 103. Data: 2021-04-13 11:39:45
    Temat: Re: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 13-04-2021 o 11:23, J.F pisze:
    > On Tue, 13 Apr 2021 10:29:37 +0200, Cavallino wrote:
    >> W dniu 13-04-2021 o 10:18, viktorius pisze:
    >>> Chorwacja czy inne europejscie kurorty to wolę zapłacić za transport, a
    >>> nie walczyć ze zmęczeniem 1000km w aucie. Kolega tak zginął, z
    >>> przemęczenia. Robiąc sensowne przerwy na regeneracje, to jest wyprawa
    >>> dwudniowa, nawet spalinowcem.
    >
    > Co kto lubi. 1000km to akurat mozna przejechac w jeden dzien.
    >
    >>> Może udałoby się to pogodzić z ładowaniem,
    >>> ale chyba marne szanse, bo i tak trzeba 500km dziennie zrobić, żeby w 2
    >>> dni dojechać elektrykiem do celu.
    >>
    >> 500 km to niektórymi możesz przejechać na raz, więc to w ogóle żaden
    >> problem.
    >
    > Tylko, ze na ostatnich % baterii.
    > Wiec raczej doladowanie po drodze ... skoro i tak planujemy
    > 500km/dzien, to juz tak bardzo nie przeszkadza.

    Zgadza się.
    Zwłaszcza że przerwa i tak musi być.
    Nie będziemy sikać do butelki.


  • 104. Data: 2021-04-13 11:43:11
    Temat: Re: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 13 Apr 2021 11:37:31 +0200, Cavallino wrote:
    > W dniu 13-04-2021 o 11:15, J.F pisze:
    >>> Ale to nie jest jedyne kryterium jeśli ktoś potrafi myśleć.
    >>
    >> Myslales, myslales, i wygrala taniosc :-P
    >
    > Tak.
    > A dokładniej to wygrały inne cele na które mam plan przeznaczy kasę
    > której nie wydałem na 2 razy droższego elektryka z większą baterią.

    Nie bylo taniej jezdzic dalej Zoe?
    Cicho, spokojnie, duzo odpoczynkow w podrozy :-)

    >> A przeciez pieniadze sa drugorzedne, patrzac jak czesto zmieniasz
    >> samochody :-)
    > Ale próg 100 tys to taka moja psychologiczna granica.

    Inflacja, czas sie przyzwyczaic :-P

    A widze, ze C-HR moze miec 184KM, tylko trzeba przemoc granice :-)

    >>>> A widze, Orlen:
    >>>> -1.43/kWh AC
    >>>> -1.99 DC 50kW
    >>>> -2.39 DC >50kW.
    >>>
    >>> No właśnie.
    >>> Czyli jak nie masz Zoe, to dwa razy drożej niż na lpg.
    >>
    >> No zaraz - przeciez mozna ladowac tani prad AC :-)
    >
    > I stać kilka albo kilkanaście godzin?

    A jakie to gniazdko? Nie ma 3 faz i choc 20kW?

    Ale przeciez lubisz przerwy w podrozy i kreatywne wykorzystanie czasu
    :-)

    > Niewiele bevów potrafi się w miarę szybko naładować z AC.
    > Z mocą 40 kW tylko Zoe ZE40.

    Nie miales takiego ?

    >>> Rzadko, w ogóle rzadko jeżdżę, bo mam homeoffice od roku.
    >>> Ale przynajmniej mogę odpalić auto i pojechać do Grecji jak tylko
    >>> otworzą granice.
    >>
    >> Bez 10 obiadow po drodze, bez wleczenia sie 110 na autostradzie :-)
    >
    > Tempo będzie pewnie podobne, z noclegiem albo i dwoma.
    > Co najwyżej przerwy trochę krótsze (nie dotyczy Tesli).
    >
    > Ale elektrykiem bym pewnie nie pojechał w ogóle, jeśli już to samolotem.

    No widzisz - szybko, tanio, wygodnie :-)

    J.


  • 105. Data: 2021-04-13 11:44:26
    Temat: Re: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 13-04-2021 o 11:24, viktorius pisze:

    >>>>> Hybryd nie uwzględniam, bo i tak po jakimś czasie jedzie się tylko
    >>>>> na benzynie.
    >>>>
    >>>> A to coś złego, że w ice nie przeszkadza, a w hybrydzie tak?
    >>>>
    >>> Bo albo oszczędzamy i jesteśmy eko, albo tylko udajemy i jednak
    >>> jedziemy na benzynie w trasie.
    >>
    >> Oszczędzamy w mieście.
    >> Średnio spalanie zresztą jest naprawdę niskie.
    >>
    > A ile więcej płacimy na starcie?

    Hybrydy hev nie są już wiele droższe od benzyniaków.

    > Kiedyś mówiono, ze diesle się nie nadają do miasta, bo sa nieuzasadnione
    > ekonomicznie: cena zakupu vs oszczędności z nizszego spalania. Że trzeba
    > kilometrów trzaskać, żeby sie zwróciło.
    > Elektryki się jednak opłacają?

    No taniej nie wyjdą, ale mają swoje plusy.
    >
    >
    >>>> 500 km to niektórymi możesz przejechać na raz, więc to w ogóle żaden
    >>>> problem.
    >>>
    >>> Zasięg 500 km z prędkościami autostradowymi?
    >>
    >> Nie.
    >> Ze 140 km/h to maks 300 km.
    >
    > OK, czyli dla mnie jedno ładowanie na tej A1. Tylko długość przerwy na
    > zasilenie auta w energię za duża. Tankowanie z dystrybutora plus kilka
    > minut na rozprostowanie nóg mi wystarcza, żeby jechać dalej.

    Czyli kilka krótkich ładowań.
    Wyjdzie też efektywniej, do pełna ładuje się źle.

    >
    >>
    >> Trzeba pomyśleć czy warto jechać trochę szybciej, ale dwa razy
    >> częściej się ładować.
    >> Jak masz Teslę i po drodze SC, gdzie staniesz na 20 minut 2 razy, to
    >> może warto.
    >
    > Taaa, jasne, już lecę Tesle kupować, wolę tę kasę na dobry dom
    > przeznaczyć. Auto ma być narzędziem do przemieszczania się z punktu A do
    > B, w miarę tanio i niezawodnie. Tesla się w te założenia nie wpisuje.

    No wiem, też tak mam.
    Wybrałem daczę nad morzem. ;-)

    > Jak już pisałem, kolega "musiał" i dojechał do św Piotra na bramki. Mi
    > za spieszno tam nie jest, wolę nie "musieć".
    > Nie bez przyczyny zrobili przymusowe postoje dla kierowców ciężarówek,
    > bo kilkadziesiąt ton plus zmęczenia równa się opóźnienie w reakcji. Ma
    > to  przeniesienie na metry w hamowaniu i sekundy w reakcji na sytuacje
    > wyjątkowa na drodze.

    Zgadzam się w 100%.

    >
    >>
    >>> Czy to średnia społeczeństwa, nie wiem. Reasumując, taką trasę robię
    >>> w 6h.
    >>
    >> I w elektryku też zrobisz.
    >> Tyle że się zatrzymasz na godzinę, albo dwa razy na pół.
    >>
    >
    > Mamy inny punkt widzenia bo gdzieś tam pisałeś o córce 18 lat.
    > Ja mam jedno pieluchowe i wolę jak najszybciej dojechać, z jak
    > najmniejszymi przerwami, ale oczywiście bez szaleństw.
    > Nie żebym narzekał, dziecko lubi jeździć, ale jechać. Przerwa w jeździe
    > powoduje przebudzenie i losową reakcję na brak przesuwającego sie tła za
    > oknem.

    Pamiętam te czasy, mam wnuczkę która też tek miała.

    > Jak będę mieć dzieci dorosłe, to mogę się wybrać na wycieczkę starą
    > jedynką przez Włocławek, Zgierz itd. Bez pośpiechu, relaksacyjnie.
    > Wtedy elektryk się nada, bo przy 90km/h to mi znacząco zasięg wzrośnie :)
    >

    O i widzisz - zależy co i dla kogo.
    Ale na razie też zrezygnowałem z bev na trasach.


  • 106. Data: 2021-04-13 11:46:25
    Temat: Re: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 13-04-2021 o 11:31, J.F pisze:

    > Tylko widzisz Cavallino - olal zalety elektrycznego napedu, nawet
    > hybryda PHEV okazala sie za droga :-)

    Nie - miała feler w postaci bezpośredniego wtrysku i zbyt duże spalanie.
    Cena zakupu nie decydowała, były na tym samym poziomie.

    Już prędzej to, że nie było używek plugin.


  • 107. Data: 2021-04-13 11:51:05
    Temat: Re: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 13-04-2021 o 11:43, J.F pisze:
    > On Tue, 13 Apr 2021 11:37:31 +0200, Cavallino wrote:
    >> W dniu 13-04-2021 o 11:15, J.F pisze:
    >>>> Ale to nie jest jedyne kryterium jeśli ktoś potrafi myśleć.
    >>>
    >>> Myslales, myslales, i wygrala taniosc :-P
    >>
    >> Tak.
    >> A dokładniej to wygrały inne cele na które mam plan przeznaczy kasę
    >> której nie wydałem na 2 razy droższego elektryka z większą baterią.
    >
    > Nie bylo taniej jezdzic dalej Zoe?

    Oczywiście że było.
    Ale nie decydowało "taniej", prędzej wygoda i nowocześniejsze auto.

    Zresztą plan był taki, żeby zmienić Zoe na e-Soula, tylko w międzyczasie
    Orlen zmienił warunki gry i już się zakup nie opłacał.

    >
    > A widze, ze C-HR moze miec 184KM, tylko trzeba przemoc granice :-)

    Ale nie bardzo może mieć gaz, więc odpada.

    >
    >>>>> A widze, Orlen:
    >>>>> -1.43/kWh AC
    >>>>> -1.99 DC 50kW
    >>>>> -2.39 DC >50kW.
    >>>>
    >>>> No właśnie.
    >>>> Czyli jak nie masz Zoe, to dwa razy drożej niż na lpg.
    >>>
    >>> No zaraz - przeciez mozna ladowac tani prad AC :-)
    >>
    >> I stać kilka albo kilkanaście godzin?
    >
    > A jakie to gniazdko? Nie ma 3 faz i choc 20kW?

    Kto nie ma?
    Bevy najczęściej mają ładowarki 3,6 albo 7,2 kW

    >> Niewiele bevów potrafi się w miarę szybko naładować z AC.
    >> Z mocą 40 kW tylko Zoe ZE40.
    >
    > Nie miales takiego ?

    Miałem.
    I pisałem że po wprowadzeniu opłat tylko ono miało sens ekonomiczny.

    >> Ale elektrykiem bym pewnie nie pojechał w ogóle, jeśli już to samolotem.
    >
    > No widzisz - szybko, tanio, wygodnie :-)

    Zgadza się.
    Ale ja lubię zmieniać i sam decydować co wybieram.
    Nuda jest nudna. ;-)


  • 108. Data: 2021-04-13 11:59:33
    Temat: Re: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 13 Apr 2021 11:51:05 +0200, Cavallino wrote:
    > W dniu 13-04-2021 o 11:43, J.F pisze:
    >> On Tue, 13 Apr 2021 11:37:31 +0200, Cavallino wrote:
    >>> W dniu 13-04-2021 o 11:15, J.F pisze:
    >>>>> Ale to nie jest jedyne kryterium jeśli ktoś potrafi myśleć.
    >>>>
    >>>> Myslales, myslales, i wygrala taniosc :-P
    >>>
    >>> Tak.
    >>> A dokładniej to wygrały inne cele na które mam plan przeznaczy kasę
    >>> której nie wydałem na 2 razy droższego elektryka z większą baterią.
    >>
    >> Nie bylo taniej jezdzic dalej Zoe?
    >
    > Oczywiście że było.
    > Ale nie decydowało "taniej", prędzej wygoda i nowocześniejsze auto.

    I nie kolidowalo z planami na przeznaczenie kasy ?

    > Zresztą plan był taki, żeby zmienić Zoe na e-Soula, tylko w międzyczasie
    > Orlen zmienił warunki gry i już się zakup nie opłacał.

    No - a jak dlugo mial doplacac :-)

    >>>>>> A widze, Orlen:
    >>>>>> -1.43/kWh AC
    >>>>>> -1.99 DC 50kW
    >>>>>> -2.39 DC >50kW.
    >>>>>
    >>>>> No właśnie.
    >>>>> Czyli jak nie masz Zoe, to dwa razy drożej niż na lpg.
    >>>>
    >>>> No zaraz - przeciez mozna ladowac tani prad AC :-)
    >>>
    >>> I stać kilka albo kilkanaście godzin?
    >>
    >> A jakie to gniazdko? Nie ma 3 faz i choc 20kW?
    >
    > Kto nie ma?
    > Bevy najczęściej mają ładowarki 3,6 albo 7,2 kW

    Ok, ale jeszcze jest wydajnosc samej ladowarki.
    Ile tam Orlen pozwala pobrac ?

    a ladowarka samochodowa ... nie ma jakies skrzynki wiekszej mocy,
    ktora mozna by w bagazniku wozic, jak cie tych pare groszy roznicy tak
    bardzo boli :-P

    >>> Niewiele bevów potrafi się w miarę szybko naładować z AC.
    >>> Z mocą 40 kW tylko Zoe ZE40.
    >>
    >> Nie miales takiego ?
    >
    > Miałem.
    > I pisałem że po wprowadzeniu opłat tylko ono miało sens ekonomiczny.

    No to tym bardziej zostawic i jezdzic dalej :-P

    >>> Ale elektrykiem bym pewnie nie pojechał w ogóle, jeśli już to samolotem.
    >> No widzisz - szybko, tanio, wygodnie :-)
    >
    > Zgadza się.
    > Ale ja lubię zmieniać i sam decydować co wybieram.
    > Nuda jest nudna. ;-)

    Bedziesz mogl wybierac rozne linie lotnicze :-P

    J.


  • 109. Data: 2021-04-13 12:01:02
    Temat: Re: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 13 Apr 2021 11:46:25 +0200, Cavallino wrote:
    > W dniu 13-04-2021 o 11:31, J.F pisze:
    >> Tylko widzisz Cavallino - olal zalety elektrycznego napedu, nawet
    >> hybryda PHEV okazala sie za droga :-)
    >
    > Nie - miała feler w postaci bezpośredniego wtrysku i zbyt duże spalanie.
    > Cena zakupu nie decydowała, były na tym samym poziomie.

    No to przeciez i tak by sie oplacalo, zakladajac ze 80% km zrobisz na
    pradzie z domu :-)

    > Już prędzej to, że nie było używek plugin.

    A ta obecna to uzywka ?

    J.


  • 110. Data: 2021-04-13 12:02:43
    Temat: Re: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2021-04-11 17:56, TomN wrote:
    > Zarabiają 5000, tyle, że w PLN. a taki Hans z DE zarabia 5000, ale w EUR...
    >
    > Zarabiają tyle samo w walucie!

    śmiechłem, jak niemiec zarabia 5000 euro i ma passata za 30000 euro to w
    polsce dla kowalskiego zarabiającego 5000 złotych passat kosztuje 30000
    złotych czy 140 tysięcy?

strony : 1 ... 10 . [ 11 ] . 12 ... 20 ... 28


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: