-
101. Data: 2021-04-13 11:37:31
Temat: Re: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 13-04-2021 o 11:15, J.F pisze:
>> Ale to nie jest jedyne kryterium jeśli ktoś potrafi myśleć.
>
> Myslales, myslales, i wygrala taniosc :-P
Tak.
A dokładniej to wygrały inne cele na które mam plan przeznaczy kasę
której nie wydałem na 2 razy droższego elektryka z większą baterią.
>
> A przeciez pieniadze sa drugorzedne, patrzac jak czesto zmieniasz
> samochody :-)
Ale próg 100 tys to taka moja psychologiczna granica.
> Troche sie kloci, bo w ev trudno chwilowo o starocie :-)
Coś się znajdzie, choć oczywiście nie za 5 tys.
>>> To ile taki BEV pali w trasie?
>>> cos mi sie kojarzy 20kWh/100km.
>>
>> Dobrze Ci się kojarzy.
>> Ale przy prędkości 110 km/h.
>>
>>> Zwykly benzyniak by chyba do 9 lpg zszedl ... dzisiaj to jakies 22zl
>>> .. to po ile oni prad sprzedaja ?
>>
>>> A widze, Orlen:
>>> -1.43/kWh AC
>>> -1.99 DC 50kW
>>> -2.39 DC >50kW.
>>
>> No właśnie.
>> Czyli jak nie masz Zoe, to dwa razy drożej niż na lpg.
>
> No zaraz - przeciez mozna ladowac tani prad AC :-)
I stać kilka albo kilkanaście godzin?
Niewiele bevów potrafi się w miarę szybko naładować z AC.
Z mocą 40 kW tylko Zoe ZE40.
>> Rzadko, w ogóle rzadko jeżdżę, bo mam homeoffice od roku.
>> Ale przynajmniej mogę odpalić auto i pojechać do Grecji jak tylko
>> otworzą granice.
>
> Bez 10 obiadow po drodze, bez wleczenia sie 110 na autostradzie :-)
Tempo będzie pewnie podobne, z noclegiem albo i dwoma.
Co najwyżej przerwy trochę krótsze (nie dotyczy Tesli).
Ale elektrykiem bym pewnie nie pojechał w ogóle, jeśli już to samolotem.
-
102. Data: 2021-04-13 11:38:43
Temat: Re: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 13-04-2021 o 11:19, J.F pisze:
> Ale moze sie przeciez w tym czasie podladowac powolutku, niewiele
> powiekszajac spalanie, a potem w miescie juz bez smrodu pojechac.
Hev ma baterię na kilometr jazdy, za wiele nie pojedziesz na prądzie.
-
103. Data: 2021-04-13 11:39:45
Temat: Re: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 13-04-2021 o 11:23, J.F pisze:
> On Tue, 13 Apr 2021 10:29:37 +0200, Cavallino wrote:
>> W dniu 13-04-2021 o 10:18, viktorius pisze:
>>> Chorwacja czy inne europejscie kurorty to wolę zapłacić za transport, a
>>> nie walczyć ze zmęczeniem 1000km w aucie. Kolega tak zginął, z
>>> przemęczenia. Robiąc sensowne przerwy na regeneracje, to jest wyprawa
>>> dwudniowa, nawet spalinowcem.
>
> Co kto lubi. 1000km to akurat mozna przejechac w jeden dzien.
>
>>> Może udałoby się to pogodzić z ładowaniem,
>>> ale chyba marne szanse, bo i tak trzeba 500km dziennie zrobić, żeby w 2
>>> dni dojechać elektrykiem do celu.
>>
>> 500 km to niektórymi możesz przejechać na raz, więc to w ogóle żaden
>> problem.
>
> Tylko, ze na ostatnich % baterii.
> Wiec raczej doladowanie po drodze ... skoro i tak planujemy
> 500km/dzien, to juz tak bardzo nie przeszkadza.
Zgadza się.
Zwłaszcza że przerwa i tak musi być.
Nie będziemy sikać do butelki.
-
104. Data: 2021-04-13 11:43:11
Temat: Re: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Tue, 13 Apr 2021 11:37:31 +0200, Cavallino wrote:
> W dniu 13-04-2021 o 11:15, J.F pisze:
>>> Ale to nie jest jedyne kryterium jeśli ktoś potrafi myśleć.
>>
>> Myslales, myslales, i wygrala taniosc :-P
>
> Tak.
> A dokładniej to wygrały inne cele na które mam plan przeznaczy kasę
> której nie wydałem na 2 razy droższego elektryka z większą baterią.
Nie bylo taniej jezdzic dalej Zoe?
Cicho, spokojnie, duzo odpoczynkow w podrozy :-)
>> A przeciez pieniadze sa drugorzedne, patrzac jak czesto zmieniasz
>> samochody :-)
> Ale próg 100 tys to taka moja psychologiczna granica.
Inflacja, czas sie przyzwyczaic :-P
A widze, ze C-HR moze miec 184KM, tylko trzeba przemoc granice :-)
>>>> A widze, Orlen:
>>>> -1.43/kWh AC
>>>> -1.99 DC 50kW
>>>> -2.39 DC >50kW.
>>>
>>> No właśnie.
>>> Czyli jak nie masz Zoe, to dwa razy drożej niż na lpg.
>>
>> No zaraz - przeciez mozna ladowac tani prad AC :-)
>
> I stać kilka albo kilkanaście godzin?
A jakie to gniazdko? Nie ma 3 faz i choc 20kW?
Ale przeciez lubisz przerwy w podrozy i kreatywne wykorzystanie czasu
:-)
> Niewiele bevów potrafi się w miarę szybko naładować z AC.
> Z mocą 40 kW tylko Zoe ZE40.
Nie miales takiego ?
>>> Rzadko, w ogóle rzadko jeżdżę, bo mam homeoffice od roku.
>>> Ale przynajmniej mogę odpalić auto i pojechać do Grecji jak tylko
>>> otworzą granice.
>>
>> Bez 10 obiadow po drodze, bez wleczenia sie 110 na autostradzie :-)
>
> Tempo będzie pewnie podobne, z noclegiem albo i dwoma.
> Co najwyżej przerwy trochę krótsze (nie dotyczy Tesli).
>
> Ale elektrykiem bym pewnie nie pojechał w ogóle, jeśli już to samolotem.
No widzisz - szybko, tanio, wygodnie :-)
J.
-
105. Data: 2021-04-13 11:44:26
Temat: Re: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 13-04-2021 o 11:24, viktorius pisze:
>>>>> Hybryd nie uwzględniam, bo i tak po jakimś czasie jedzie się tylko
>>>>> na benzynie.
>>>>
>>>> A to coś złego, że w ice nie przeszkadza, a w hybrydzie tak?
>>>>
>>> Bo albo oszczędzamy i jesteśmy eko, albo tylko udajemy i jednak
>>> jedziemy na benzynie w trasie.
>>
>> Oszczędzamy w mieście.
>> Średnio spalanie zresztą jest naprawdę niskie.
>>
> A ile więcej płacimy na starcie?
Hybrydy hev nie są już wiele droższe od benzyniaków.
> Kiedyś mówiono, ze diesle się nie nadają do miasta, bo sa nieuzasadnione
> ekonomicznie: cena zakupu vs oszczędności z nizszego spalania. Że trzeba
> kilometrów trzaskać, żeby sie zwróciło.
> Elektryki się jednak opłacają?
No taniej nie wyjdą, ale mają swoje plusy.
>
>
>>>> 500 km to niektórymi możesz przejechać na raz, więc to w ogóle żaden
>>>> problem.
>>>
>>> Zasięg 500 km z prędkościami autostradowymi?
>>
>> Nie.
>> Ze 140 km/h to maks 300 km.
>
> OK, czyli dla mnie jedno ładowanie na tej A1. Tylko długość przerwy na
> zasilenie auta w energię za duża. Tankowanie z dystrybutora plus kilka
> minut na rozprostowanie nóg mi wystarcza, żeby jechać dalej.
Czyli kilka krótkich ładowań.
Wyjdzie też efektywniej, do pełna ładuje się źle.
>
>>
>> Trzeba pomyśleć czy warto jechać trochę szybciej, ale dwa razy
>> częściej się ładować.
>> Jak masz Teslę i po drodze SC, gdzie staniesz na 20 minut 2 razy, to
>> może warto.
>
> Taaa, jasne, już lecę Tesle kupować, wolę tę kasę na dobry dom
> przeznaczyć. Auto ma być narzędziem do przemieszczania się z punktu A do
> B, w miarę tanio i niezawodnie. Tesla się w te założenia nie wpisuje.
No wiem, też tak mam.
Wybrałem daczę nad morzem. ;-)
> Jak już pisałem, kolega "musiał" i dojechał do św Piotra na bramki. Mi
> za spieszno tam nie jest, wolę nie "musieć".
> Nie bez przyczyny zrobili przymusowe postoje dla kierowców ciężarówek,
> bo kilkadziesiąt ton plus zmęczenia równa się opóźnienie w reakcji. Ma
> to przeniesienie na metry w hamowaniu i sekundy w reakcji na sytuacje
> wyjątkowa na drodze.
Zgadzam się w 100%.
>
>>
>>> Czy to średnia społeczeństwa, nie wiem. Reasumując, taką trasę robię
>>> w 6h.
>>
>> I w elektryku też zrobisz.
>> Tyle że się zatrzymasz na godzinę, albo dwa razy na pół.
>>
>
> Mamy inny punkt widzenia bo gdzieś tam pisałeś o córce 18 lat.
> Ja mam jedno pieluchowe i wolę jak najszybciej dojechać, z jak
> najmniejszymi przerwami, ale oczywiście bez szaleństw.
> Nie żebym narzekał, dziecko lubi jeździć, ale jechać. Przerwa w jeździe
> powoduje przebudzenie i losową reakcję na brak przesuwającego sie tła za
> oknem.
Pamiętam te czasy, mam wnuczkę która też tek miała.
> Jak będę mieć dzieci dorosłe, to mogę się wybrać na wycieczkę starą
> jedynką przez Włocławek, Zgierz itd. Bez pośpiechu, relaksacyjnie.
> Wtedy elektryk się nada, bo przy 90km/h to mi znacząco zasięg wzrośnie :)
>
O i widzisz - zależy co i dla kogo.
Ale na razie też zrezygnowałem z bev na trasach.
-
106. Data: 2021-04-13 11:46:25
Temat: Re: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 13-04-2021 o 11:31, J.F pisze:
> Tylko widzisz Cavallino - olal zalety elektrycznego napedu, nawet
> hybryda PHEV okazala sie za droga :-)
Nie - miała feler w postaci bezpośredniego wtrysku i zbyt duże spalanie.
Cena zakupu nie decydowała, były na tym samym poziomie.
Już prędzej to, że nie było używek plugin.
-
107. Data: 2021-04-13 11:51:05
Temat: Re: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 13-04-2021 o 11:43, J.F pisze:
> On Tue, 13 Apr 2021 11:37:31 +0200, Cavallino wrote:
>> W dniu 13-04-2021 o 11:15, J.F pisze:
>>>> Ale to nie jest jedyne kryterium jeśli ktoś potrafi myśleć.
>>>
>>> Myslales, myslales, i wygrala taniosc :-P
>>
>> Tak.
>> A dokładniej to wygrały inne cele na które mam plan przeznaczy kasę
>> której nie wydałem na 2 razy droższego elektryka z większą baterią.
>
> Nie bylo taniej jezdzic dalej Zoe?
Oczywiście że było.
Ale nie decydowało "taniej", prędzej wygoda i nowocześniejsze auto.
Zresztą plan był taki, żeby zmienić Zoe na e-Soula, tylko w międzyczasie
Orlen zmienił warunki gry i już się zakup nie opłacał.
>
> A widze, ze C-HR moze miec 184KM, tylko trzeba przemoc granice :-)
Ale nie bardzo może mieć gaz, więc odpada.
>
>>>>> A widze, Orlen:
>>>>> -1.43/kWh AC
>>>>> -1.99 DC 50kW
>>>>> -2.39 DC >50kW.
>>>>
>>>> No właśnie.
>>>> Czyli jak nie masz Zoe, to dwa razy drożej niż na lpg.
>>>
>>> No zaraz - przeciez mozna ladowac tani prad AC :-)
>>
>> I stać kilka albo kilkanaście godzin?
>
> A jakie to gniazdko? Nie ma 3 faz i choc 20kW?
Kto nie ma?
Bevy najczęściej mają ładowarki 3,6 albo 7,2 kW
>> Niewiele bevów potrafi się w miarę szybko naładować z AC.
>> Z mocą 40 kW tylko Zoe ZE40.
>
> Nie miales takiego ?
Miałem.
I pisałem że po wprowadzeniu opłat tylko ono miało sens ekonomiczny.
>> Ale elektrykiem bym pewnie nie pojechał w ogóle, jeśli już to samolotem.
>
> No widzisz - szybko, tanio, wygodnie :-)
Zgadza się.
Ale ja lubię zmieniać i sam decydować co wybieram.
Nuda jest nudna. ;-)
-
108. Data: 2021-04-13 11:59:33
Temat: Re: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Tue, 13 Apr 2021 11:51:05 +0200, Cavallino wrote:
> W dniu 13-04-2021 o 11:43, J.F pisze:
>> On Tue, 13 Apr 2021 11:37:31 +0200, Cavallino wrote:
>>> W dniu 13-04-2021 o 11:15, J.F pisze:
>>>>> Ale to nie jest jedyne kryterium jeśli ktoś potrafi myśleć.
>>>>
>>>> Myslales, myslales, i wygrala taniosc :-P
>>>
>>> Tak.
>>> A dokładniej to wygrały inne cele na które mam plan przeznaczy kasę
>>> której nie wydałem na 2 razy droższego elektryka z większą baterią.
>>
>> Nie bylo taniej jezdzic dalej Zoe?
>
> Oczywiście że było.
> Ale nie decydowało "taniej", prędzej wygoda i nowocześniejsze auto.
I nie kolidowalo z planami na przeznaczenie kasy ?
> Zresztą plan był taki, żeby zmienić Zoe na e-Soula, tylko w międzyczasie
> Orlen zmienił warunki gry i już się zakup nie opłacał.
No - a jak dlugo mial doplacac :-)
>>>>>> A widze, Orlen:
>>>>>> -1.43/kWh AC
>>>>>> -1.99 DC 50kW
>>>>>> -2.39 DC >50kW.
>>>>>
>>>>> No właśnie.
>>>>> Czyli jak nie masz Zoe, to dwa razy drożej niż na lpg.
>>>>
>>>> No zaraz - przeciez mozna ladowac tani prad AC :-)
>>>
>>> I stać kilka albo kilkanaście godzin?
>>
>> A jakie to gniazdko? Nie ma 3 faz i choc 20kW?
>
> Kto nie ma?
> Bevy najczęściej mają ładowarki 3,6 albo 7,2 kW
Ok, ale jeszcze jest wydajnosc samej ladowarki.
Ile tam Orlen pozwala pobrac ?
a ladowarka samochodowa ... nie ma jakies skrzynki wiekszej mocy,
ktora mozna by w bagazniku wozic, jak cie tych pare groszy roznicy tak
bardzo boli :-P
>>> Niewiele bevów potrafi się w miarę szybko naładować z AC.
>>> Z mocą 40 kW tylko Zoe ZE40.
>>
>> Nie miales takiego ?
>
> Miałem.
> I pisałem że po wprowadzeniu opłat tylko ono miało sens ekonomiczny.
No to tym bardziej zostawic i jezdzic dalej :-P
>>> Ale elektrykiem bym pewnie nie pojechał w ogóle, jeśli już to samolotem.
>> No widzisz - szybko, tanio, wygodnie :-)
>
> Zgadza się.
> Ale ja lubię zmieniać i sam decydować co wybieram.
> Nuda jest nudna. ;-)
Bedziesz mogl wybierac rozne linie lotnicze :-P
J.
-
109. Data: 2021-04-13 12:01:02
Temat: Re: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Tue, 13 Apr 2021 11:46:25 +0200, Cavallino wrote:
> W dniu 13-04-2021 o 11:31, J.F pisze:
>> Tylko widzisz Cavallino - olal zalety elektrycznego napedu, nawet
>> hybryda PHEV okazala sie za droga :-)
>
> Nie - miała feler w postaci bezpośredniego wtrysku i zbyt duże spalanie.
> Cena zakupu nie decydowała, były na tym samym poziomie.
No to przeciez i tak by sie oplacalo, zakladajac ze 80% km zrobisz na
pradzie z domu :-)
> Już prędzej to, że nie było używek plugin.
A ta obecna to uzywka ?
J.
-
110. Data: 2021-04-13 12:02:43
Temat: Re: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>
On 2021-04-11 17:56, TomN wrote:
> Zarabiają 5000, tyle, że w PLN. a taki Hans z DE zarabia 5000, ale w EUR...
>
> Zarabiają tyle samo w walucie!
śmiechłem, jak niemiec zarabia 5000 euro i ma passata za 30000 euro to w
polsce dla kowalskiego zarabiającego 5000 złotych passat kosztuje 30000
złotych czy 140 tysięcy?