-
Data: 2010-10-15 11:45:14
Temat: Re: Statystyka
Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Bartłomiej Kacprzak wrote:
> http://www.scigacz.pl/Kto,zabija,motocyklistow,13926
.html
Poza bezspornym faktem, że winę w większości wypadków (prawomocnie)
przypisano kierowcom samochodów, to artykuł jest piramidalnie bzdurny.
Autor nie ma pojęcia o statystyce.
Parę kwiatków:
"Motocykliści są także o wiele bardziej rozważni, gdy jeżdżą z
pasażerami. Na jeden motocykl przypada 0,036% wypadków, gdzie na
samochody 0,10%, w stosunku do liczby danych pojazdów. Oznacza to, że
pasażerowie samochodów mają o 73% większą szansę wziąć udział w wypadku,
niż pasażerowie motocykli. Dodatkowo pasażerowie mają 2,5 razy większą
szansę zginąć w aucie (0,005% na jeden samochód, 0,002% na motocyklu).
Wynika to głównie z faktu, że motocykliści z pasażerami jeżdżą wolniej i
bardziej zachowawczo."
"Gdy jednak przyjrzymy się danym bliżej i od ilości wypadków odliczymy
te, które powodują samochody, pozostając jedynie przy motocyklistach,
uzyskujemy szokujące dane. Okazuje się, że gdyby w motocyklistów nie
uderzały samochody to na jeden motocykl przypadałoby 0,102% wypadków,
czyli różnica w stosunku do samochodów wynosi 0,003%! Pozwala to
stwierdzić, że motocykliści nie powodują znacznie więcej wypadków niż
kierowcy, w stosunku do liczby pojazdów, a jedynie biorą udział
statystycznie w większej ilości wypadków, ale nie ze swojej winy."
Cóż, niedouczony autor nie bierze pod uwagę tego, że statystyczny
motocyklista jeździ sporo mniej i pokonuje w sumie sporo mniejszy
dystans w ciągu roku. A liczba jazd z pasażerem jest jeszcze o wiele
mniejsza.
Prawda jest taka, że wsiadając (nawet jako pasażer) na motocykl masz
wielokrotnie większą szansę śmierci.
A na koniec to:
"Do tego motocykliści filtrują w korkach, czyli jeżdżą między
samochodami. Jest to zgodne z prawem, jednak wielu kierowców o tym nie wie."
Jest zgodne z prawem tylko na drogach bez wyznaczonych pasów ruchu lub
od biedy na takich gdzie jest tylko jeden pas ruchu. A w miejscach gdzie
jest to najbardziej niezbepieczne -- czyli duże ruchliwe ulice o wielu
pasach jest *łamaniem* przepisów. To że motocykliści sobie ubzdurali, e
jest inaczej tego nie zmieni -- bzdura powtarzana 1000 razy nadal jest
bzdurą.
pzdr
\SK
--
"Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
--
http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)
Następne wpisy z tego wątku
- 15.10.10 12:13 Bartłomiej Kacprzak
- 15.10.10 12:27 Krzysiek Niemkiewicz
- 15.10.10 12:49 kamil
- 15.10.10 12:51 Bartłomiej Kacprzak
- 15.10.10 12:59 mleko
- 15.10.10 13:03 Krzysiek Niemkiewicz
- 15.10.10 13:06 Myjk
- 15.10.10 13:07 mleko
- 15.10.10 13:07 Bartłomiej Kacprzak
- 15.10.10 13:09 Waldek Godel
- 15.10.10 13:11 Myjk
- 15.10.10 13:13 spammtrapp
- 15.10.10 13:17 kamil
- 15.10.10 13:18 spammtrapp
- 15.10.10 13:18 kamil
Najnowsze wątki z tej grupy
- Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- Izera goli do zera! - co najmniej 383M złotówek wyprowadzonych z budżetu
- koniec zdupy wymysłów
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
Najnowsze wątki
- 2025-03-08 Cięcie wysokich tui
- 2025-03-08 Środa Wielkopolska => SAP FI/CO Konsultant wewnętrzny <=
- 2025-03-08 Prawo "gminne"
- 2025-03-08 Warszawa => Senior Recruiter <=
- 2025-03-08 Warszawa => Key Account Manager IT <=
- 2025-03-08 Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- 2025-03-07 AION przejety
- 2025-03-07 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-03-07 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-03-07 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-03-07 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-03-07 Chiny-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-07 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-03-07 Chiny-Kraków => Backend Developer (Node + Java) <=
- 2025-03-07 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS