-
Data: 2011-08-31 10:21:54
Temat: Re: Starzenie opony - fakt czy mit?
Od: "Vlad The Ripper" <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]
Użytkownik "krzyniem [Krzysiek Niemkiewicz]" <"[moje_inicjaly]"@post.pl>
napisał w wiadomości news:4e5dd798$1@news.home.net.pl...
> Czołem Kubice!
>
> Temat trochę na podpuchę, bo wiem, że się starzeją, ale niemniej jednak
> zależy mi na zebraniu jak największej liczy opinii w temacie, jak duże ma
> to znaczenie.
>
> Chodzi o to, że mam do wymiany dwie opony. Przy moim rozmiarze
> (215/55/R16) robi to już pewien koszt, który mój mechanik polecił
> zredukować w następujący sposób - dokupić, zamiast dwóch tanich badziewów
> jedną, za to identyczną jak mam na zapasie. A tam siedzi sobie nigdy nie
> użyta Michelin Primacy, tyle, że ona tam siedzi od nowości auta, czyli od
> 2006 roku... (na zapas wrzucić wtedy jedną z tych zużytych). Czyli miałbym
> dwie identyczne opony, ale z różną datą produkcji. Na moje obawy mechanik
> stwierdził, że z tym starzeniem opon to generalnie jest spora ściema i
> robienie koniunktury dla oponiarzy. Przyznał co prawda, że zimowe są może
> i bardziej wybredne pod tym względem, ale dla letnich opon te 5 lat
> różnicy będzie miało minimalne znaczenie. No i co Wy na to?
>
Na podstawie własnych doświadczeń. Zapas za moich czasów nieużywany z 2002,
dokupiłem drugą taką samą zdjętą z zapasu, też wyglądała na nieużywaną z
2003 roku. Opony letnie założone na przednią oś. Jeżdżę na tej konfiguracji
drugi sezon. Żadnych uślizgów, podsterowności, problemów z ruszaniem, daje
radę na mokrym. Jedyna wada to w temperaturach w poblizu 0, opony robią się
bardziej śliskie niż są zwykle letnie opony, więc wcześniej zakładam zimowe.
Zalety - rzadka już dziś w takich rozmiarach opona symetryczna i
niekierunkowa, wolniej się zużywają niż nowe. Zalety i wady niekoniecznie
związane z wiekiem, mogą być po prostu własnością tego konkretnego modelu
opony. Opony Bridgestone Turanza ER30, rozmiar typowy 205/55/R16. Auto: Golf
4 TDI
Następne wpisy z tego wątku
- 31.08.11 10:55 Dysiek
- 31.08.11 10:57 Dysiek
- 31.08.11 11:43 Jacek
- 31.08.11 11:51 Bydlę
- 31.08.11 11:52 J.F
- 31.08.11 11:54 J.F
- 31.08.11 11:57 J.F
- 31.08.11 12:18 krzyniem [Krzysiek Niemkiewicz]
- 31.08.11 13:25 Wojciech Wrodarczyk
- 31.08.11 13:26 Wojciech Wrodarczyk
- 31.08.11 13:36 J.F
- 31.08.11 14:02 Robert_J
- 31.08.11 14:17 Cavallino
- 31.08.11 15:12 to
- 31.08.11 15:22 Maciek
Najnowsze wątki z tej grupy
- wodor
- Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- Izera goli do zera! - co najmniej 383M złotówek wyprowadzonych z budżetu
- koniec zdupy wymysłów
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
Najnowsze wątki
- 2025-03-10 roaming
- 2025-03-10 wodor
- 2025-03-10 Ostrów Wielkopolski => NodeJS Developer <=
- 2025-03-10 Białystok => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-03-10 Częstochowa => Backend Developer (Node + Java) <=
- 2025-03-10 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL (Logistyka, WMS, Produkc
- 2025-03-10 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-03-10 China-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-10 Chiny-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-10 Szczecin => Key Account Manager IT <=
- 2025-03-10 Warszawa => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-03-10 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-03-10 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-03-10 Warszawa => Presales Engineer IT <=
- 2025-03-10 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS