  • 1. Data: 2012-08-10 05:38:57
    Temat: Stary komp i pamięć - pomoc potrzebna.
    Od: "Thomas" <a...@b...pl>

    Witam,

    Koleżanka ma starego desktopa DELL. Wyposażone to jest w Pentium 4 2.66GHz
    i 512MB RAM.
    Używa tego kompa do jakichś prostych spraw, jakiś Word, internet, czasem
    filmy.
    Sprzęt strasznie muli jednak. Wydaje mi się, że możnaby małym kosztem to
    poprawić dodając nieco RAMu. Zapewne jest to pamięć typu PC 2700 DDR. Do
    środka nie zaglądałem i nie wiem w jakiej konfiguracji ona jest czy 1x512,
    czy 2x256? Może ktoś wie jak to ztakim desktopowym DELLem jest? :) Wydaje
    mi się, że 2 sloty na RAM przynajmniej winny być?
    I kolejna kwestia - pamięć jest typu PC2700. Mam w domu jakieś kości 2x512
    ale PC3200.
    Zakładam, że można ju wsadzić i będzie działało? Bo poza tym, że są szybsze
    to w dół (prędkością) tym bardziej powinny pasować?

    T.

  • 2. Data: 2012-08-10 05:58:17
    Temat: Re: Stary komp i pamięć - pomoc potrzebna.
    Od: "Thomas" <a...@b...pl>

    Użytkownik "Thomas" <a...@b...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Zakładam, że można ju wsadzić i będzie działało? Bo poza tym, że są
    > szybsze to w dół (prędkością) tym bardziej powinny pasować?

    Update:
    Jest to DELL GX260 i posiada taką płytę:
    http://www.delllow.com/plyta-glowna-dell-gx260-intel
    -socket-478-slim-sff-desktop-tower.html
    Zatem pamięć jest nawet typu PC2100, a nie PC2700.
    I co prawda w opisie stoi, że obsługuje wyższe, lecz przełączy na szynę
    266MHz, ale chciałbym by mi ktoś to potwierdził jeśli można (czy mogę tam
    wbić PC3200)???

    T.

  • 3. Data: 2012-08-10 06:17:26
    Od: "Thomas" <a...@b...pl>

> [...]
    > I co prawda w opisie stoi, że obsługuje wyższe, lecz przełączy na szynę
    > 266MHz, ale chciałbym by mi ktoś to potwierdził jeśli można (czy mogę tam

    Update 2:
    Poszukałem na alledrogo pamięci. Możnaby wsadzić tam 2x 1GB.
    Ale znów trafiam na coś nowego. W opisach niektórych aukcji pisza, że "nie
    współpracują z chipsetem Intela", a niektóre, że "obsługują wszystkie
    chipsety".
    Cholera.. to jak to jest??? Myślałem, że pamięć to pamięć, ważne żeby DIMM
    DDR i będzie bangać na każdej płycie.
    O co z tym chodzi?

    T.

  • 4. Data: 2012-08-10 07:30:32
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 10 Aug 2012 05:38:57 +0200, Thomas napisał(a):

> [...]
    > środka nie zaglądałem i nie wiem w jakiej konfiguracji ona jest czy 1x512,
    > czy 2x256? Może ktoś wie jak to ztakim desktopowym DELLem jest? :)
    Podrasować można :) P4 koło 3 GHz są całkiem tanie na Allegro.

    > Wydaje mi się, że 2 sloty na RAM przynajmniej winny być?
    W moim są 2 sloty.

> [...]
    > Zakładam, że można ju wsadzić i będzie działało? Bo poza tym, że są szybsze
    > to w dół (prędkością) tym bardziej powinny pasować?
    IMO będzie działać, ale np. mój Dell (GX280) nie ma w biosie ustawiania
    timingów.

    --
    Jacek

  • 5. Data: 2012-08-10 10:57:12
    Od: "Thomas" <a...@b...pl>

    Użytkownik "Jacek Maciejewski" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
    > IMO będzie działać, ale np. mój Dell (GX280) nie ma w biosie ustawiania
    > timingów.
    >

    > --
    > Jacek

    OK. A co to dla mnie oznacza? :)

    T.

  • 6. Data: 2012-08-10 11:25:19
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 10 Aug 2012 10:57:12 +0200, Thomas napisał(a):

    > OK. A co to dla mnie oznacza? :)

    Jak też nie masz ustawianych timingów to nie wyciśniesz z tych szybszych
    modułów nic ponad to co ci dałyby wolniejsze moduły. Będzie tak jakby te
    szybsze miały właściwości tych wolniejszych.
    --
    Jacek

  • 7. Data: 2012-08-10 11:31:24
    Od: "Thomas" <a...@b...pl>

> [...]
    > modułów nic ponad to co ci dałyby wolniejsze moduły. Będzie tak jakby te
    > szybsze miały właściwości tych wolniejszych.

    Ok. Dzieki. Ważne, że będą działały.
    A nie wiesz o co chodzi jeszcze z tym, że niektóre moduły DDR 1GB sa na
    allegro opisywane jako "działające z chipsetemi Intela" i jako
    "niedzialające z Intelem". Prawda li to? I z czego to wynika???

    T.

  • 8. Data: 2012-08-10 11:35:40
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > O co z tym chodzi?

    Podsumowujac:
    - PC 3200 najprawdopodobniej bedzie dzialac,
    tyle tylko, ze zwolni z tych 400DDR (200 MHz)
    do 266DDR (133 MHz)
    - na plytach z chipsetami Intela z modulami do 512 MB
    zazwyczaj nie ma problemow, wiec znowu - te twoje
    powinny dzialac.
    - z modulami DDR 1 GB na chipsetach intela zaczynaja
    sie cyrki, IIRC zalezy to od organizacji konkretnego
    modulu, stad takie opisy na aukcjach.
    - z zestawami firmowymi i ich kompatybilnoscia
    z podzespolami w ogole bywa zabawnie ;)

    pozdrawiam,
    Vituniu.

  • 9. Data: 2012-08-10 11:40:03
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    Vituniu nabazgrał(a):

> [...]
    > sie cyrki, IIRC zalezy to od organizacji konkretnego
    > modulu, stad takie opisy na aukcjach.
    > - z zestawami firmowymi i ich kompatybilnoscia

    Zabawa jest przednia ze starymi pamięciami, nie dość że było np. Only INTEL,
    Only VIA, Jedno stronne, dwu strone, 16 kościane, 8 kościane itd ... to
    jeszcze też działały losowo ...
    Na pewno nie kupuj pamięci Delphine .. szrot straszny ...
    Poszukał bym Goodramów dość dobrze sobie radziły ze starymi sprzętami.

  • 10. Data: 2012-08-10 11:58:30
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 10 Aug 2012 11:31:24 +0200, Thomas napisał(a):

    > A nie wiesz o co chodzi jeszcze z tym, że niektóre moduły DDR 1GB sa na
    > allegro opisywane jako "działające z chipsetemi Intela" i jako
    > "niedzialające z Intelem". Prawda li to? I z czego to wynika???

    Ja się z tym nie spotkałem więc nie wiem. Ale Thomas coś ci dorzecznego
    napisał. W ogóle nie pękaj, kupuj, wkładaj, testuj. Jak OK to zostaw, jak
    nie OK to sprzedaj i kup inne :)
    --
    Jacek