-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!peer02.am4!peer.am4.highwinds-media.com!peer01.fr7!futter-mich.highwinds-
media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostr
ada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Subject: Re: Staruszek
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <5a16a82a$0$656$65785112@news.neostrada.pl>
<ov6ene$udh$1@node1.news.atman.pl>
<5a16c4f4$0$651$65785112@news.neostrada.pl>
<ov6hbu$194$1@node1.news.atman.pl> <m...@m...org>
<ov6j7l$3cc$3@node2.news.atman.pl>
<5a171f68$0$650$65785112@news.neostrada.pl>
<ov82n7$9b1$1@news.mixmin.net>
<5a17b8b5$0$5163$65785112@news.neostrada.pl> <6...@m...org>
<5a17df10$0$653$65785112@news.neostrada.pl> <o9odyb6k6dvt$.dlg@myjk.org>
<5a180998$0$15187$65785112@news.neostrada.pl>
<tohi8d5u5eqt$.dlg@myjk.org>
<5a18213d$0$15196$65785112@news.neostrada.pl> <o...@m...org>
<5a18538a$0$15195$65785112@news.neostrada.pl>
<ovbgq0$7ip$3@node2.news.atman.pl>
<5a195aa5$0$642$65785112@news.neostrada.pl>
<ovbra1$vaa$2@node2.news.atman.pl>
From: cef <c...@i...pl>
Date: Sat, 25 Nov 2017 17:31:03 +0100
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
Thunderbird/52.4.0
MIME-Version: 1.0
In-Reply-To: <ovbra1$vaa$2@node2.news.atman.pl>
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Language: pl
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 120
Message-ID: <5a199ac5$0$643$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 178.43.254.155
X-Trace: 1511627461 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 643 178.43.254.155:26712
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Body-CRC: 3885922883
X-Received-Bytes: 6247
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2619688
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2017-11-25 o 14:30, Shrek pisze:
> W dniu 25.11.2017 o 12:57, cef pisze:
>
>>>> Jeśli w trybie awaryjnego hamowania wciśniesz sprzęgło,
>>>> to się nie zatrzymasz.
>>> Nie pierdol. Ja wciskam i się zatrzymuję.
>>
>> No masz, następny (choć w sumie ten sam :-) co niedawno)
>> Chętnie to zobaczę jak wciskasz tylko sprzegło
>> i się zatrzymujesz.
>
> Zdradzę ci tajemnice - wszyscy wciskają sprzęgło, żeby się zatrzymać, a
> jak mają automaty, to one też to robią za kierowców:P
>
>> ale może coś jeszcze naciskasz.
>
> Oczywiście - a ty nie?
Jesteś złośliwy, ale rozumiem.
>> Przypominam, że dyskusja zaczęła się od propozycji Myjka wciskania
>> w trybie awaryjnym hamowania sprzęgła.
>
> I ma on rację.
>
> Co do równoczesnego użycia
>> obu pedałów nie będę dyskutował,
>
> No to jak nie będziesz dyskutował, to po co głos zabierasz? ;P
Bo nie zamierzam dyskutować sam ze sobą.
Przecież widzisz, że dyskusja jest o odruchu użycia sprzęgła
przy hamowaniu, ale nie użycia jako dodatek do hamulca
tylko, zeby użyć sprzęgła niejako zamiast lub na wstępie,
bo może samóchód przepełznie
albo zgaśnie silnik.
>> Zapytałem dziś rano pracownika, który niedawno robił prawo jazdy jak
>> uczą teraz na kursach hamować awaryjnie i tam to dopiero ciekawe
>> rzeczy są: kiedyś oblewali na egzaminie za wciśnięcie najpierw
>> sprzęgła i za równoczesne naciśnięcie również ale tak samo oblewali za
>> to jak silnik przy takiej próbie zgasł.
>
> Też nie dawno dorabiałem kategorię i tym co pieprzą egzaminatorzy by się
> nie przejmował. Hitem jest na przykład, to że jakm masz drogę z
> ograniczeniem do 80 to ich zdaniem na skrzyżowaniu jest 50, bo
> skrzyżowanie odwołuje i 80 jest dopiero od znaku za skrzyżowaniem;)
>
>> To chyba było albo jest prawnie zapisane w jakimś rozporządzeniu,
>
> Przypuszczam, ze wątpię.
Lepiej chyba wierzyć niż wątpić.
Jest takie rozporządzenie DU z 14.09.2012 poz 1019 (nie wiem czy
aktualne, bo sprawdzać mi się nie chce) o szkoleniu osób ubiegających
się o uprawnienia do kierowania pojazdami i tam w par 2.2.2 jest taka
tabelka z opisem
dydaktyki i jak ma wyglądać i jak uczyć hamowania.
>> Zastanawiałem się dlaczego skoro są systemy hamowania, które
>> regulują opóźnienia hamowania i reagują na opóźnienia w układzie w
>> zależności od typu i stanu napędu, to dlaczego nie odłączają napędu
>> automatycznie?
>
> Jak nie odłączają, jak odłączają. Przecież gdyby był spięty to by się
> nie zatrzymał.
Pojazd czy napęd?
Ja piszę o rozłczeniu napędu od kół
Skoro silnik gaśnie, bo jest dławiony jak auto staje,'to chyba nie rozłącza.
a samochód się zatrzymuje.
>> W zasadzie zgadzam się, że reakcja równoczesna (na oba pedały) jest
>> dopuszczalna,
>
> Nie tyle dopuszczalna, co zupełnie prawidłowa.
>
>> gdyby nie to, że jest praktycznie niemożliwa ze względów
>> psychomotorycznych.
>
> Tak samo jak natychmiastowe wciśnięcie peału hamulca
Ale nie o tym mowa.
. I co - nie należy
> próbować natychmiast, bo i tak się nie uda?
Można próbować, ale z mojego opisu wynika-
że jak dokładasz funkcji do wykonania, które ma uaktywnic dany bodziec,
to opóźnienie jest większe.
Czyli jak koncentrujesz się na naciskaniu tylko hamulca w krytycznym
momencie,
to osiągasz opóźnienie działania rzędu np 0,2 sek
a jak masz zadanie nacisnąć dwa pedały, to opóźnienie reakcji jest np
0,3 sek
>> Te wszystkie aspekty, o których wspomnieliście (ciągnięcie auta przez
>> napęd czy
>> jakieś reakcje układu jezdnego z napędowym) nabierają znaczenia
>> dopiero w końcowej
>> fazie hamowania, ale wtedy mamy już wciśnięte sprzęgło.
>
> Bo to prawda, ale jak sam słusznie zauwazyłeś w sytuacji awaryjnej to są
> odrruchy i im prostsze tym lepiej. A najprościej wciskać razem i nie
> kombinować. Na co nie ma ani czasu ani nie ma takiej potrzeby.
Byłeś kiedyś na badaniach takich psychomotorycznych dla kierowców?
Tam jest taki test: siedzisz w ciemnej kabinie i naciskasz na przycisk
jak zobaczysz sygnał - najpierw naciskasz prawą ręką, potem lewą a
potem obiema.
Wynik mówi, że reakcja obiema rękami jest późniejsza.
Dlatego uważam, że lepiej mieć odruch naciskania najpierw hamulca
w sytuacji awaryjnej.
Następne wpisy z tego wątku
- 25.11.17 17:33 Shrek
- 24.11.17 22:56 Yakhub
- 25.11.17 00:46 SW3
- 25.11.17 21:57 cef
- 25.11.17 23:42 RadoslawF
- 25.11.17 23:43 RadoslawF
- 26.11.17 01:49 J.F.
- 26.11.17 07:01 Shrek
- 26.11.17 07:28 Frolko
- 26.11.17 07:46 Frolko
- 26.11.17 08:07 Frolko
- 26.11.17 09:26 cef
- 26.11.17 09:34 cef
- 26.11.17 10:01 Budzik
- 26.11.17 11:10 Shrek
Najnowsze wątki z tej grupy
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
Najnowsze wątki
- 2024-11-14 Gliwice => Network Systems Administrator (IT Expert) <=
- 2024-11-14 Gliwice => Administrator Systemów Sieciowych (Ekspert IT) <=
- 2024-11-13 Filtr do pompy ruskiej
- 2024-11-12 Gdzie kosz?
- 2024-11-13 elektrycznie
- 2024-11-12 Jebane kurwa, kurwy.
- 2024-11-13 karta parkingowa
- 2024-11-13 Wl/Wyl (On/Off) bialy/niebieski
- 2024-11-12 I3C
- 2024-11-13 Kraków => DevOps Engineer (Junior or Regular level) <=
- 2024-11-13 Łódź => Senior SAP HANA Developer <=
- 2024-11-13 Zabrze => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-13 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=
- 2024-11-13 Kraków => QA Inżynier <=
- 2024-11-13 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=