-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
blin2!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrad
a.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: Myjk <m...@n...op.pl>
Subject: Re: Staruszek
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Sender: Myjk <>
Reply-To: m...@n...op.pl
Organization: MAD
References: <5a16a82a$0$656$65785112@news.neostrada.pl>
<ov6ene$udh$1@node1.news.atman.pl>
<5a16c4f4$0$651$65785112@news.neostrada.pl>
<ov6hbu$194$1@node1.news.atman.pl> <m...@m...org>
<ov6j7l$3cc$3@node2.news.atman.pl>
<5a171f68$0$650$65785112@news.neostrada.pl>
<ov82n7$9b1$1@news.mixmin.net>
<5a17b8b5$0$5163$65785112@news.neostrada.pl> <6...@m...org>
<5a17df10$0$653$65785112@news.neostrada.pl> <o9odyb6k6dvt$.dlg@myjk.org>
<5a180998$0$15187$65785112@news.neostrada.pl>
Date: Fri, 24 Nov 2017 14:03:30 +0100
Message-ID: <tohi8d5u5eqt$.dlg@myjk.org>
Lines: 72
NNTP-Posting-Host: 83.28.253.69
X-Trace: 1511528608 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 5149 83.28.253.69:12017
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2619614
[ ukryj nagłówki ]Fri, 24 Nov 2017 12:59:20 +0100, cef
> To nie jest gwałtowne hamowanie, tylko hamowanie hamulcem i
> w późniejszej fazie wcisnięcie sprzęgła, żeby silnik nie zgasł.
Nie ma późniejszej fazy, skoro w momencie dotknięcia hamulca silnik pracuje
na MINIMALNYCH obrotach.
> A Ty mówisz, że najpierw wciskasz - w sytuacji awaryjnej sprzęgło -
> czyli auto jeszcze się parę metrów toczy - i dopiero potem hamulec aż
> walniesz komus w kufer
Była mowa o JEDNOCZESNYM wciśnięciu hamulca i sprzęgła w sytuacji która
tego bezsprzecznie wymaga, a którą opisałem w przykładzie powyżej. I wtedy
taką nogą "sprzęgłową" wciska się hamulec znacznie mocniej niż prawą nogą
która jest przyzwyczajona znacznie delikatniej operować gazem. To
jednocześnie tłumaczy dlaczego w ogóle został zaaplikowany do samochodów
BAS -- bo część kierowców nie wciska pedału hamulca wsytarczająco mocno w
podbramkowych sytuacjach.
>> Nie wiem jakimi samochodami jeździsz, ale komputer
> To nie ma znaczenia dla istoty hamowania
Ma, ponieważ noga sprzęgłowa, szczególnie ta jeżdżąca na codzień w MT,
inaczej wciska hamulec niż noga gazowa.
Ale kluczowe dla tematu jest, że te pedały jest szansa pomylić, i
konsekwencje są jak opisano, natomiast pomylić gaz z hamulcem nie ma takiej
opcji.
>> Nie rozumiem tego argumentu. Nogi pracują niezależnie -- przełożenie nogi z
>> gazu na hamulec trwa tyle samo co przełożenie nogi z podstawki na sprzęgło.
> Guzik prawda
Chcesz powiedzieć że posiadając dwie sprawne nogi nie potrafisz wcisnąć
jednocześnie pedału sprzęgła i pedału hamulca? Trwa to tyle samo, różna
jest siła (wyczucie) z jaką się te dwa różne pedały wciska -- sprzęgło
zawsze idzie w podłogę, głęboko, a hamulec nie zawsze wciska się pełną
siłą, różny jest także skok pedałów.
> - widziałeś ten film ostatni z jeleniem?
Ten? https://www.youtube.com/watch?v=XBCzM1dHjQA
> Facet odruchowo zamiast hamować, to chciał bieg zmienić,
> bo pewnie już sprzęgło wczesniej wcisnął zamiast hamulca.
Widać że pierwszą reakcją jak zauważył wylatującego jelenia, było
przełożenie nogi na hamulec i hamowanie. Być może jednocześnie wcisnął też
sprzęgło (i chciał złapać drążek -- po co, nie wiem) ale akurat w tej
sytuacji nie miało to kompletnie żadnego znaczenia, bo z pewnością mu BAS
już pomagał.
>> Kluczowe w przekazie było, że jeżdżąc na codzień manualem można sobie
>> psikusa zrobić wciskając ostro hamulec gdy odruchowo (nawykowo) się chce w
>> pewnej sytuacji (prawidłowo dla manuala!) wcisnąć sprzęgło.
> Też nie. Nawykowo jest ta sama noga - chyba, że ktoś jedzie na dwie stopy.
Przecież pedał hamulca w aucie z AT jest większy i bez problemu można weń
trafić nogą która w MT obsługuje sprzęgło. Doznałem tego na własnej skórze,
jak już wspominałem, gdy pierwszy raz wsiadłem do AT. Zatem potrafię sobie
wyobrazić, że można mieć podobną sytuację na drodze.
>> Ano będzie, bo masz klapy na oczach :P i swój jedyny słuszny punkt widzenia
> No akurat w kwestii hamowania chyba jesteś w stanie zrozumieć moją rację.
W przedstawionej sytuacji nie masz racji -- w manualu sprzęgło wciska się
JEDNOCZEŚNIE z pedałem hamulca, tylko inna idzie siła z poszczególnych nóg.
--
Pozdor
Myjk
Następne wpisy z tego wątku
- 24.11.17 14:27 Myjk
- 24.11.17 14:40 cef
- 24.11.17 14:47 RadoslawF
- 24.11.17 14:54 Myjk
- 24.11.17 15:17 J.F.
- 24.11.17 15:32 Myjk
- 24.11.17 16:55 J.F.
- 24.11.17 17:01 Marek
- 24.11.17 17:05 Marek
- 24.11.17 17:59 cef
- 24.11.17 18:02 t-1
- 24.11.17 18:14 cef
- 24.11.17 18:22 Myjk
- 24.11.17 18:24 Myjk
- 24.11.17 18:50 Myjk
Najnowsze wątki z tej grupy
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
Najnowsze wątki
- 2025-01-06 Jeździ, skręca, hamuje
- 2025-01-06 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-06 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-06 Białystok => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-01-06 Zielona GĂłra => Konsultant WdroĹźeniowy Comarch XL/Optima (KsiÄgowoĹ
- 2025-01-06 Popr. 14. Nauka i Praca Programisty C++ w III Rzeczy (pospolitej)
- 2025-01-06 Ostrów Wielkopolski => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-06 Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- 2025-01-06 Białystok => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-06 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-06 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-06 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-06 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-06 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-06 śnieg