eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyStaruszek › Re: Staruszek
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
    blin2!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrad
    a.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Subject: Re: Staruszek
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Sender: Myjk <>
    Reply-To: m...@n...op.pl
    Organization: MAD
    References: <5a16a82a$0$656$65785112@news.neostrada.pl>
    <ov6ene$udh$1@node1.news.atman.pl>
    <5a16c4f4$0$651$65785112@news.neostrada.pl>
    <ov6hbu$194$1@node1.news.atman.pl> <m...@m...org>
    <ov6j7l$3cc$3@node2.news.atman.pl>
    <5a171f68$0$650$65785112@news.neostrada.pl>
    <ov82n7$9b1$1@news.mixmin.net>
    <5a17b8b5$0$5163$65785112@news.neostrada.pl> <6...@m...org>
    <5a17df10$0$653$65785112@news.neostrada.pl> <o9odyb6k6dvt$.dlg@myjk.org>
    <5a180998$0$15187$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Fri, 24 Nov 2017 14:03:30 +0100
    Message-ID: <tohi8d5u5eqt$.dlg@myjk.org>
    Lines: 72
    NNTP-Posting-Host: 83.28.253.69
    X-Trace: 1511528608 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 5149 83.28.253.69:12017
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2619614
    [ ukryj nagłówki ]

    Fri, 24 Nov 2017 12:59:20 +0100, cef

    > To nie jest gwałtowne hamowanie, tylko hamowanie hamulcem i
    > w późniejszej fazie wcisnięcie sprzęgła, żeby silnik nie zgasł.

    Nie ma późniejszej fazy, skoro w momencie dotknięcia hamulca silnik pracuje
    na MINIMALNYCH obrotach.

    > A Ty mówisz, że najpierw wciskasz - w sytuacji awaryjnej sprzęgło -
    > czyli auto jeszcze się parę metrów toczy - i dopiero potem hamulec aż
    > walniesz komus w kufer

    Była mowa o JEDNOCZESNYM wciśnięciu hamulca i sprzęgła w sytuacji która
    tego bezsprzecznie wymaga, a którą opisałem w przykładzie powyżej. I wtedy
    taką nogą "sprzęgłową" wciska się hamulec znacznie mocniej niż prawą nogą
    która jest przyzwyczajona znacznie delikatniej operować gazem. To
    jednocześnie tłumaczy dlaczego w ogóle został zaaplikowany do samochodów
    BAS -- bo część kierowców nie wciska pedału hamulca wsytarczająco mocno w
    podbramkowych sytuacjach.

    >> Nie wiem jakimi samochodami jeździsz, ale komputer
    > To nie ma znaczenia dla istoty hamowania

    Ma, ponieważ noga sprzęgłowa, szczególnie ta jeżdżąca na codzień w MT,
    inaczej wciska hamulec niż noga gazowa.

    Ale kluczowe dla tematu jest, że te pedały jest szansa pomylić, i
    konsekwencje są jak opisano, natomiast pomylić gaz z hamulcem nie ma takiej
    opcji.

    >> Nie rozumiem tego argumentu. Nogi pracują niezależnie -- przełożenie nogi z
    >> gazu na hamulec trwa tyle samo co przełożenie nogi z podstawki na sprzęgło.
    > Guzik prawda

    Chcesz powiedzieć że posiadając dwie sprawne nogi nie potrafisz wcisnąć
    jednocześnie pedału sprzęgła i pedału hamulca? Trwa to tyle samo, różna
    jest siła (wyczucie) z jaką się te dwa różne pedały wciska -- sprzęgło
    zawsze idzie w podłogę, głęboko, a hamulec nie zawsze wciska się pełną
    siłą, różny jest także skok pedałów.

    > - widziałeś ten film ostatni z jeleniem?

    Ten? https://www.youtube.com/watch?v=XBCzM1dHjQA

    > Facet odruchowo zamiast hamować, to chciał bieg zmienić,
    > bo pewnie już sprzęgło wczesniej wcisnął zamiast hamulca.

    Widać że pierwszą reakcją jak zauważył wylatującego jelenia, było
    przełożenie nogi na hamulec i hamowanie. Być może jednocześnie wcisnął też
    sprzęgło (i chciał złapać drążek -- po co, nie wiem) ale akurat w tej
    sytuacji nie miało to kompletnie żadnego znaczenia, bo z pewnością mu BAS
    już pomagał.

    >> Kluczowe w przekazie było, że jeżdżąc na codzień manualem można sobie
    >> psikusa zrobić wciskając ostro hamulec gdy odruchowo (nawykowo) się chce w
    >> pewnej sytuacji (prawidłowo dla manuala!) wcisnąć sprzęgło.
    > Też nie. Nawykowo jest ta sama noga - chyba, że ktoś jedzie na dwie stopy.

    Przecież pedał hamulca w aucie z AT jest większy i bez problemu można weń
    trafić nogą która w MT obsługuje sprzęgło. Doznałem tego na własnej skórze,
    jak już wspominałem, gdy pierwszy raz wsiadłem do AT. Zatem potrafię sobie
    wyobrazić, że można mieć podobną sytuację na drodze.

    >> Ano będzie, bo masz klapy na oczach :P i swój jedyny słuszny punkt widzenia
    > No akurat w kwestii hamowania chyba jesteś w stanie zrozumieć moją rację.

    W przedstawionej sytuacji nie masz racji -- w manualu sprzęgło wciska się
    JEDNOCZEŚNIE z pedałem hamulca, tylko inna idzie siła z poszczególnych nóg.

    --
    Pozdor
    Myjk

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: