  • 21. Data: 2012-01-23 14:47:18
    Temat: Re: Startery TI itp.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 23 Jan 2012 14:52:18 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    > A co to CPLD? Tylko nie każ mi z góglami się kopać, bo za dużo linków
    > wychodzi a ja nie bardzo mam dziś czas :(

    Programowalna logika, cos zblizone do prostego FPGA lub kilku GAL lub
    kilkuset bramek.

    > Ogólnie - nie widze sensu wyważania otwartych drzwi. Przetwornica bez
    > absolutnego minimum, czyli kontroli prądu szczytowego, to dla mnie nie
    > przetwornica. To się robi sprzętowo, nie programowo.

    Wykrywanie pradu szczytowego oczywiscie trzeba bedze zrobic osobno, ale
    reszte decyzji mozna juz zaszyc w logice cyfrowej.

    > Mało który układ programowalny ma wystarczającą wydajność prądową do
    > ospowiedniego wysterowania MOSFETów. A skoro dodawać drivery, to nie
    > lepiej dodać od razu układ kontrolera, który popilnuje, zeby
    > indukcyjności nie właziły w szkodę, znaczy w nasycenie?

    A jest taki, odpowiednio porzadnie zrobiony? Bo jak kiedys myslalem nad
    flybackiem, to mi wyszly cztery sposoby pracy regulatora, trudno nad tym
    zapanowac w analogowce. A procesorki coraz szybsze :-)

    Tak nawiasem mowiac - to w jakims UPS podpatrzylem wykrywanie pradu
    szczytowego - mierzyli napiecie na tranzystorze. Jak wzroslo za bardzo -
    czas zamykac.

    J.

  • 22. Data: 2012-01-23 14:48:12
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello J.F.,

    > A w nowszych juz mikroprocesory czy specjalizowany scalak ? :-)
    > LM3524 ?

    SG3524

    > Ten UPS z gatunku tych co mialy przetwornice w.cz. i falownik po
    > wtornej stronie ?

    Po pierwotnej.

    > Bo 3524 chyba nie potrafi zejsc do 50Hz.

    E, tam. Większość kontrolerów potrafi zejść bardzo nisko. SG3524
    oficjalnie oscylator od 130Hz:

    "Practical values of CT fall between 0.001 ?F and 0.1 ?F. Practical
    values of RT fall between 1.8 k? and 100 k?. This results in a
    frequency range typically from 130 Hz to 722 kHz."

    Zejście do 100Hz (w układzie jest dzielnik /2) to juz nie problem.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 23. Data: 2012-01-23 14:55:26
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello J.F.,

    [...]

    > Wykrywanie pradu szczytowego oczywiscie trzeba bedze zrobic osobno, ale
    > reszte decyzji mozna juz zaszyc w logice cyfrowej.

    Ale jakich decyzji? Kontrolery zasilaczy sieciowych mają całą logikę
    zaszytą. Coraz bardziej zaawansowaną, wykrywa przepięcia, zwarcia,
    przerwy, ma soft-start, automagiczny restart i jitter do rozpraszania
    widma zakłóceń.

    Czego chcieć więcej?

    Myslałem o sterowaniu mikrokontrolerem przetwornicą dla solarów z
    algorytmem szukania na bieżąco, dla aktualnych warunków oswietlenia
    punktu mocy maksymalnej. Ale i tak jako element wykonawczy pracowałby
    klasyczny kontroler przetwornicy - ze swoim PWMem, wykrywaniem prądu
    szczytowego i pilnowaniem napięcia wyjściwego. Tak, żeby dowolny stan
    z mikrokontrolera nie doprowadził do awarii.

    > A jest taki, odpowiednio porzadnie zrobiony? Bo jak kiedys myslalem nad
    > flybackiem, to mi wyszly cztery sposoby pracy regulatora, trudno nad tym
    > zapanowac w analogowce.

    Chyba za dużo teoretyzowałeś ;P

    > A procesorki coraz szybsze :-)

    Ale nadal się wieszają.

    > Tak nawiasem mowiac - to w jakims UPS podpatrzylem wykrywanie pradu
    > szczytowego - mierzyli napiecie na tranzystorze. Jak wzroslo za bardzo -
    > czas zamykac.

    To jest jedna z metod. Tylko, że dość wolna. Dobra dla falownika 50Hz
    ale nie nadaje się dla przetwornicy. Choć Irek tak właśnie zrobił w
    swoim projekcie.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 24. Data: 2012-01-23 15:36:55
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > Mnóstwo :P
    No dobrze, zamówiłem.
    A mogę prosić o jakiś hint do tego karkasu, aby sobie obliczyć te 5 zwojów
    :-)

    > Po co taki gruby? 0.025mm^2 dla prądu średniego 50mA to ledwie 2A/mm^2
    > Nie myl przekroju ze średnicą!
    E... tam. Po wczorajszym lutowaniu 18F66J60-I/PT(pitch=0,5 mm) to wolę
    widzieć ten drut, jak go lutuję :-)
    S.

  • 25. Data: 2012-01-23 15:51:40
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Sylwester,

    > No dobrze, zamówiłem.

    Nie widzę...

    > A mogę prosić o jakiś hint do tego karkasu, aby sobie obliczyć te 5 zwojów
    > :-)

    Szukaj "SFDT 2010".

    > E... tam. Po wczorajszym lutowaniu 18F66J60-I/PT(pitch=0,5 mm) to wolę
    > widzieć ten drut,

    Zostań krótkowidzem - lupa x3 w oczach (bez okularów). Tylko nie wiadomo
    dlaczego lutownica co chwilę nos przypala ;)

    > jak go lutuję :-)

    Ale nie będziesz go lutować jak zamówisz gotowy dławik. Przylutujesz
    sobie wielkie nogi SMD z rastrem 3.75mm (komu tu przeszkadzało
    150mils?).

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 26. Data: 2012-01-23 16:59:57
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > Nie widzę...
    A... jeszcze karkas i spinkę.
    Nie wiem który:
    1) Rdzenie E13/7/4 (EF12.6/7/4)
    czy
    2)
    EFD-15-R-0,0 F887
    czy inny.
    S.

  • 27. Data: 2012-01-23 18:15:34
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Sylwester,

    > A... jeszcze karkas i spinkę.
    > Nie wiem który:
    > 1) Rdzenie E13/7/4 (EF12.6/7/4)
    > czy
    > 2)
    > EFD-15-R-0,0 F887
    > czy inny.
    > S.

    A kto Ci szczelinę w tym rdzeniu wyszlifuje? Zamów normalnie caly
    dławik.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 28. Data: 2012-01-23 18:45:31
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    No dobrze.
    Tylko, że nie widzę dławików w oparciu o ten karkas.
    Gdzie by tego szukać?
    S.

  • 29. Data: 2012-01-23 19:07:23
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Sylwester,

    > No dobrze.
    > Tylko, że nie widzę dławików w oparciu o ten karkas.

    Czy naprawdę uwazasz, że w ofertach firm produkujących dławiki musi
    być od razu każdy dławik, jaki klient może sobie wymyślić?

    http://www.feryster.pl/polski/pytania.php?lang=pl

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 30. Data: 2012-01-23 19:51:13
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > Czy naprawdę uwazasz, że w ofertach firm produkujących dławiki musi
    > być od razu każdy dławik, jaki klient może sobie wymyślić?

    > http://www.feryster.pl/polski/pytania.php?lang=pl

    Na razie dam sobie spokój, bo i tak wychodzi wysokość tego dławika 9mm,
    czyli tyle co 9 procesorów SO-8 jeden na drugim.
    Jeśli sobie położe 4 kupki, to będę miał 36 procesorów.
    Teraz połącze je szeregowo, a każdy będzie miał podłączone do pinów 3 diody,
    czyli razem ~ 100 szt.
    No i dorobię PWM do sterowania jasnością i będzie dimmable :-)

    --
    -- .
    pozdrawiam

    Wtedy nie potrzeba nic więcej :-)