-
11. Data: 2015-01-29 19:25:55
Temat: Re: Start-stop, automat, elektryczny reczny. Uzywa ktos?
Od: Irokez <n...@w...pl>
W dniu 2015-01-29 o 17:11, yabba pisze:
> Użytkownik "masti" <g...@t...hell> napisał w wiadomości
> news:mad5gt$vjf$1@dont-email.me...
>> Biggie wrote:
>>
>> jeżdizłem Passatem z elektrycznym ręcznym i szczerze mówiąc nie podoba
>> mi się to rozwiązanie. Żeby go włączyć musisz stać z wciśniętym nożnym i
>> nacisnąć guzik. typowy hamulec postojowy, którego i tak nie uzywam bo
>> stoję na biegu. A użyć go jako typowego ręcznego w czasie jazdy się nie
>> da
>>
>
>
> To jak jest realizowany hamulec awaryjny w tych samochodach?
>
Drzewa po obu stronach jezdni. W wersji miejskiej słupy.
--
Irokez
-
12. Data: 2015-01-29 19:33:21
Temat: Re: Start-stop, automat, elektryczny reczny. Uzywa ktos?
Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>
Użytkownik "Irokez" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
news:54ca7b37$0$2658$65785112@news.neostrada.pl...
>W dniu 2015-01-29 o 17:11, yabba pisze:
>> Użytkownik "masti" <g...@t...hell> napisał w wiadomości
>> news:mad5gt$vjf$1@dont-email.me...
>>> Biggie wrote:
>>>
>>> jeżdizłem Passatem z elektrycznym ręcznym i szczerze mówiąc nie podoba
>>> mi się to rozwiązanie. Żeby go włączyć musisz stać z wciśniętym nożnym i
>>> nacisnąć guzik. typowy hamulec postojowy, którego i tak nie uzywam bo
>>> stoję na biegu. A użyć go jako typowego ręcznego w czasie jazdy się nie
>>> da
>>>
>>
>>
>> To jak jest realizowany hamulec awaryjny w tych samochodach?
>>
>
> Drzewa po obu stronach jezdni. W wersji miejskiej słupy.
Ha, ha. :) A na poważnie?
A może już wycofano z wymagań technicznych posiadanie hamulca awaryjnego?
--
Pozdrawiam,
yabba
-
13. Data: 2015-01-29 19:38:26
Temat: Re: Start-stop, automat, elektryczny reczny. Uzywa ktos?
Od: masti <g...@t...hell>
yabba wrote:
> Użytkownik "masti" <g...@t...hell> napisał w wiadomości
> news:mad5gt$vjf$1@dont-email.me...
>> Biggie wrote:
>>
>>> Przymierzam sie do zmiany samochodu i ten VW, którego wybra?em
>>> b?dzie wyposa?ony jak w temacie. Je?eli ktos móg?by opisa? jak to
>>> dzia?a w praktyce to by?bym wdzi?czny. Czy da sie np. wy??czy?
>>> start-stop na stale? Czy silnik wy??cza si? tylko wtedy kiedy
>>> trzymamy wci?ni?ty hamulec no?ny? A je?eli zahamujemy i pu?cimy
>>> hamulec to zadziala auto hold i silnik nie zgasnie? Odby?em
>>> oczywi?cie jazd? próbn? ale nie ogarn??em wszystkiego.
>>
>> jeżdizłem Passatem z elektrycznym ręcznym i szczerze mówiąc nie podoba
>> mi się to rozwiązanie. Żeby go włączyć musisz stać z wciśniętym nożnym i
>> nacisnąć guzik. typowy hamulec postojowy, którego i tak nie uzywam bo
>> stoję na biegu. A użyć go jako typowego ręcznego w czasie jazdy się nie
>> da
>>
>
>
> To jak jest realizowany hamulec awaryjny w tych samochodach?
fcale
silniczki elektryczne potrzebują paru sekund by go zaciągnąć
--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett
-
14. Data: 2015-01-29 20:03:01
Temat: Re: Start-stop, automat, elektryczny reczny. Uzywa ktos?
Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>
Użytkownik "masti" <g...@t...hell> napisał w wiadomości
news:madun1$a1q$1@dont-email.me...
> yabba wrote:
>
>> Użytkownik "masti" <g...@t...hell> napisał w wiadomości
>> news:mad5gt$vjf$1@dont-email.me...
>>> Biggie wrote:
>>>
>>>> Przymierzam sie do zmiany samochodu i ten VW, którego wybra?em
>>>> b?dzie wyposa?ony jak w temacie. Je?eli ktos móg?by opisa? jak to
>>>> dzia?a w praktyce to by?bym wdzi?czny. Czy da sie np. wy??czy?
>>>> start-stop na stale? Czy silnik wy??cza si? tylko wtedy kiedy
>>>> trzymamy wci?ni?ty hamulec no?ny? A je?eli zahamujemy i pu?cimy
>>>> hamulec to zadziala auto hold i silnik nie zgasnie? Odby?em
>>>> oczywi?cie jazd? próbn? ale nie ogarn??em wszystkiego.
>>>
>>> jeżdizłem Passatem z elektrycznym ręcznym i szczerze mówiąc nie podoba
>>> mi się to rozwiązanie. Żeby go włączyć musisz stać z wciśniętym nożnym i
>>> nacisnąć guzik. typowy hamulec postojowy, którego i tak nie uzywam bo
>>> stoję na biegu. A użyć go jako typowego ręcznego w czasie jazdy się nie
>>> da
>>>
>>
>>
>> To jak jest realizowany hamulec awaryjny w tych samochodach?
>
> fcale
> silniczki elektryczne potrzebują paru sekund by go zaciągnąć
>
Porażka. Kiedyś samochód musiał mieć hamulec awaryjny, czyżby usunięto ten
wymóg z wymagań technicznych?
Jak się zatrzymać po wycieku płynu?
--
Pozdrawiam,
yabba
-
15. Data: 2015-01-29 21:00:38
Temat: Re: Start-stop, automat, elektryczny reczny. Uzywa ktos?
Od: <7...@5...210038.invalid> (Tom N)
yabba w
<news:54ca833c$0$2154$65785112@news.neostrada.pl>:
> Użytkownik "masti" <g...@t...hell> napisał w wiadomości
> news:madun1$a1q$1@dont-email.me...
>>> To jak jest realizowany hamulec awaryjny w tych samochodach?
>> silniczki elektryczne potrzebują paru sekund by go zaciągnąć
> Porażka. Kiedyś samochód musiał mieć hamulec awaryjny, czyżby usunięto ten
> wymóg z wymagań technicznych?
Nie, ale nie było i nie ma, że ma zatrzymać/zadziałać w określonym
czasie/metrach od uruchomienia...
> Jak się zatrzymać po wycieku płynu?
Jak Kubica w MC? ;P
--
'Tom N'
-
16. Data: 2015-01-29 21:30:42
Temat: Re: Start-stop, automat, elektryczny reczny. Uzywa ktos?
Od: s...@g...com
W Passacie elektryczny ręczny zostaje zwolniony gdy naciśniesz pedał gazu, o ile
kierowca ma zapięte pasy bezpieczeństwa. W przeciwnym wypadku należy skorzystać z
przycisku.
Wymaga to pewnego przyzwyczajenia. Osobiście wolałem dźwignię.
Jako hamulec awaryjny działa identycznie jak dźwignia z linką. Różnica jest taka, że
działa z lekkim opóźnieniem (pociągnięcie za dźwignię uruchamia hamulec szybciej, niż
silniki elektryczne). Analogicznie jest przy zwalnianiu hamulca.
-
17. Data: 2015-01-29 21:42:47
Temat: Re: Start-stop, automat, elektryczny reczny. Uzywa ktos?
Od: s...@g...com
W Passacie elektryczny ręczny zostaje zwolniony gdy naciśnie się pedał gazu, o ile
kierowca ma zapięte pasy bezpieczeństwa. W przeciwnym wypadku należy skorzystać z
przycisku.
Wymaga to pewnego przyzwyczajenia. Osobiście wolałem dźwignię.
Jako hamulec awaryjny działa identycznie jak dźwignia z linką. Różnica jest taka, że
działa z lekkim opóźnieniem (pociągnięcie za dźwignię uruchamia hamulec szybciej, niż
silniki elektryczne). Analogicznie jest przy zwalnianiu hamulca.
-
18. Data: 2015-01-29 22:27:08
Temat: Re: Start-stop, automat, elektryczny reczny. Uzywa ktos?
Od: "Ghost" <g...@e...com>
Użytkownik "yabba" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:54ca833c$0$2154$6...@n...neostrada
.pl...
>Porażka. Kiedyś samochód musiał mieć hamulec awaryjny, czyżby usunięto ten
>wymóg z wymagań technicznych?
>Jak się zatrzymać po wycieku płynu?
Myślę, ze auta z elektrycznym ręcznym wykryją taka sytuacje wcześniej. Ale
jest ten hamulec nieco irytujący. Przede wszystkim jest gdzie indziej (np. w
Volvo z na desce po lewej), nie da się użyć awaryjnie. Ponadto ludzie
ruszają z takiego ręcznego (sam odpuszcza), a to zużywa tarcze z tyłu (są
bardziej zużywane niż przednie).
-
19. Data: 2015-01-30 00:54:04
Temat: Re: Start-stop, automat, elektryczny reczny. Uzywa ktos?
Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>
Użytkownik <s...@g...com> napisał w wiadomości
news:53527820-4e76-48dd-b140-885acab0451e@googlegrou
ps.com...
W Passacie elektryczny ręczny zostaje zwolniony gdy naciśniesz pedał gazu, o
ile kierowca ma zapięte pasy bezpieczeństwa. W przeciwnym wypadku należy
skorzystać z przycisku.
Wymaga to pewnego przyzwyczajenia. Osobiście wolałem dźwignię.
Jako hamulec awaryjny działa identycznie jak dźwignia z linką. Różnica jest
taka, że działa z lekkim opóźnieniem (pociągnięcie za dźwignię uruchamia
hamulec szybciej, niż silniki elektryczne). Analogicznie jest przy
zwalnianiu hamulca.
Czy można regulować siłę hamowania jak w normalnym ręcznym, czy jest tylko
ON/OFF?
--
Pozdrawiam,
yabba
-
20. Data: 2015-01-30 08:08:37
Temat: Re: Start-stop, automat, elektryczny reczny. Uzywa ktos?
Od: s...@g...com
W dniu piątek, 30 stycznia 2015 00:51:16 UTC+1 użytkownik yabba napisał:
> Czy można regulować siłę hamowania jak w normalnym ręcznym, czy jest tylko
> ON/OFF?
ON/OFF niestety.
Ghost ma rację - nieumiejętne ruszanie z ręcznego powoduje przyspieszone zużycie
tylnych hamulców. Aby tego uniknąć trzeba najpierw na moment nacisnąć pedał gazu,
żeby hamulec zaczął puszczać i dopiero wtedy rozpocząć ruszanie.