  • 11. Data: 2011-12-08 10:15:12
    Temat: Re: Start kompa bez klawiatury
    Od: robot <a...@o...pl>

    On Wed, 7 Dec 2011 21:00:14 +0000 (UTC), Andre wrote:

    > Witam.
    >
    > Do tej pory wszystkie moje komputery wymagaly podlaczenia co najmniej
    > klawiatury.
    >
    > Czy mozliwe juz jest powiedzmy w zwyklej plycie mATX start bez tego
    > urzadzenia?

    Tak. Przyciskiem power na obudowie lub przez wake on lan.

    --
    pozdrawiam

  • 12. Data: 2011-12-08 11:49:21
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2011-12-08, o godz. 07:06:46
    Jacek <a...@o...pl> napisał(a):

    > Chociazby do serwera klawiatura i monitor sa zbedne.

    Oj tak nie do końca bo przy pierwszym odpaleniu i instalacji na nim
    systemu się przydaje. Inna sprawa że przy więcej niż jednym serwerze w
    tym samym miejscu to lepiej jakiegoś KVM IP chociażby po to żeby móc
    podejrzeć i zareagować gdy coś pójdzie nie tak. Oczywiście jeśli system
    pracuje to jakaś konsola czy zdalny pulpit po sieci działa ale jak się
    coś wywali to bez klawiatury/monitora albo dostępu via KVM ciężko.

    Zdrówko

  • 13. Data: 2011-12-08 13:13:00
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Maciek Babcia Dobosz"

    Etam. IPMI i podobne rozwiązania.

    --
    \------------------------/
    | K...@e...eu.org |

  • 14. Data: 2011-12-08 13:26:44
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2011-12-08, o godz. 14:13:00
    Mariusz Kruk <M...@e...eu.org> napisał(a):

    > epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Maciek Babcia
    > Dobosz"
    >
    > Etam. IPMI i podobne rozwiązania.

    Pod warunkiem że są - zwłaszcza w starszych serwerach. Niedawno byłym
    mocno zdziwiony gdy okazało się że wiele serwerów opartych na płytach
    Tyan-a nie ma czegoś takiego nawet w opcji. Nie mówiąc już o tym że
    niby to standard ale implementacje bywają różne i potrafi działać
    tylko z dedykowanym softem producenta serwera. Miąłem tak swego czasu z
    serwerami Thomas Krenn gdzie były płyty OIDP Supermicro i działał do
    tego tylko dedykowany soft. Wolę jednak rozwiązanie uniwersalne
    - KVM-IP na 8 czy 16 maszyn specjalnie drogie nie są a nie będę się
    zastanawiał co zrobić podłączając kolejną maszynę.

    Zdrówko

  • 15. Data: 2011-12-08 13:38:27
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

> [...]
    >- KVM-IP na 8 czy 16 maszyn specjalnie drogie nie są a nie będę się
    >zastanawiał co zrobić podłączając kolejną maszynę.

    Niby tak. Z drugiej strony, KVM-IP nie da ci możliwości np.
    wystartowania serwera z obrazu ISO, co IIRC dają niektóre BMC.
    Albo odczytu parametrów typu "temperatura dysków".

    Kwestia potrzeb i środków.
    --
    \------------------------/
    | K...@e...eu.org |

  • 16. Data: 2011-12-08 15:46:47
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 07/12/2011 23:20, Piotr M wrote:

    > Tak? A to ciekawe, bo kiedyś nie dało się nic zrobić. Teraz od ok 5 lat
    > tylko laptopy :)

    "Kiedyś" chyba za czasów Pentium 75 i peryferiów na PS/2, od lat nie
    widziałem komputera, który nie wystartuje domyślnie bez klawiatury
    podłączonej.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 17. Data: 2011-12-08 15:55:02
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2011-12-08, o godz. 14:38:27
> [...]

    > Niby tak. Z drugiej strony, KVM-IP nie da ci możliwości np.
    > wystartowania serwera z obrazu ISO, co IIRC dają niektóre BMC.

    Ale to w fizycznym serwerze robi się stosunkowo rzadko. POza tym można
    wystartować z przygotowanego obrazu po PXE albo z płytki/pena
    siedzącego w serwerze.

    > Albo odczytu parametrów typu "temperatura dysków".

    Właśnie z Tyan-em byłem zdziwiony bo były moduły do monitorowania
    parametrów a nie było do zdalnego zarządzania.

    > Kwestia potrzeb i środków.

    Dokładnie. Dlatego dla siebie wolę oddzielne rozwiązanie bo trafiają mi
    do szaf różne serwery - nie zawsze najnowsze więc dla mnie KVM jest
    bardziej uniwersalny.

    Zdrówko

  • 18. Data: 2011-12-09 09:03:13
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Maciek Babcia Dobosz"
    >Ale to w fizycznym serwerze robi się stosunkowo rzadko. POza tym można
    >wystartować z przygotowanego obrazu po PXE

    O ile akurat masz włączone startowanie z PXE.

    >albo z płytki/pena
    >siedzącego w serwerze.

    Zwłaszcza jak łączysz się zdalnie. ;-)

    --
    \------------------------/
    | K...@e...eu.org |

  • 19. Data: 2011-12-09 10:04:05
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2011-12-09, o godz. 10:03:13
    Mariusz Kruk <M...@e...eu.org> napisał(a):

    > epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Maciek Babcia
    > Dobosz"
    >
    > O ile akurat masz włączone startowanie z PXE.

    Ale to się włącza w BIOS-ie raz i zapomina o tym. Wiem - start serwera
    trwa dłużej.

    > Zwłaszcza jak łączysz się zdalnie. ;-)

    Mam jeszcze listwy zasilające sterowane zdalnie ;-P

    Zdrówko

  • 20. Data: 2011-12-11 10:40:21
    Od: "Andre" <a...@a...pl>

    robot wrote:

    > Tak. Przyciskiem power na obudowie lub przez wake on lan.

    Chyba nie o taka odpowiedz chodzilo, ale i tak dzieki.

    Na szczescie Panowie wyzej podpowiedzieli, wiec poczytalem kilka
    instrukcji do plyt. Dzieki wszystkim!

    --
    Pozdrawiam,
    Andre