  • 1. Data: 2011-12-07 00:18:17
    Temat: 3 laptopy - który wybrać?
    Od: RD <r...@g...com1>

    Witajcie,

    Poszukuję laptopa do pracy. Obecnie użytkuję z powodzeniem Asusa z
    serii F3Sg (t5750, 15,4",GeForce 9300M), ale doznał pewnych wad i szukam
    czegoś nowego.

    Porównałem sobie trzy modele w cenie do 3tys.:
    http://www.euro.com.pl/porownanie.bhtml?p1=191790011
    4&p2=1939182278&p3=1676711454

    W gry nie gram. Otwieram wiele okienek przeglądarek, poczty, czasami
    obróbka zdjęć w programie graficznym. Z myślą o przyszłości dorzuciłem
    do zestawienia Samsunga z i7, ale takiemu jak ja, to pewnie i ten Asus z
    i3 by wystarczył. Pomyślałem o 17", ponieważ ostatnio coraz mniej noszę
    laptopa, a większy ekran jednak przydaje się (czy nie? :) ).

    Co Wy na to?

    No i pytania mam konkretne:
    1) 3MB cache w i3 i i5 vs. 6MB cache i7 - w pracy jak wyżej, warte uwagi
    te 6MB?
    2) Radeon HD6650M (1GB) czy GeForce GT540M (2GB)?

    Czy warto zrezygnować z Lenovo (wydaje mi się, że Samsung jest gorzej
    wykonany - ale tego nie wiem na pewno...), przekątnej 17,3" i Radeona
    HD6650M na rzecz Samsunga z i7, GeForce GT540M i jednak mniejszej
    przekątnej 15,6"?

    Wielkość dysków mnie nie interesuje.

    Jakość wykonania mnie interesuje BARDZO.

    Myślałem też o matowej matrycy, stąd niektóre ThinkPady przypadły mi do
    gustu, ale z kolei komponenty są nieco słabsze, niż w laptopach z
    błyszczącą matrycą. Wygoda użytkowania tj. brak odbić też ma znaczenie,
    ale z racji ceny ^2 mogę z tego zrezygnować. Chyba, że macie jakąś
    propozycję?

    USB 3.0 - może warto, aby było, chociaż na teraz nie widzę dla siebie
    zastosowania.

    Acha, klawiatura numeryczna - potrzebuję. Nie używałem do tej pory,
    posiłkowałem się kalkulatorem, ale chyba już najwyższa pora! ;)

    Wstępnie Acera odrzuciłem z powodu słabej jakości tak komponentów, jak i
    wykonania, HP i Dell'a (bo to prawie to samo), ponieważ są osławione
    "przegrzewaniem się" i jakieś wydają mi się toporne (może to mylne
    wrażenie), a Toshibę bo wydaje mi się zbyt plastikowa (jak te tańsze Asusy).

    A może jednak?
    Na przykład taki HP z matową matrycą 17", 3GB ramu, Radonem HD6470M, ale
    "tylko" i3 2310M:
    http://www.euro.com.pl/laptopy-i-netbooki/hewlett-pa
    ckard-probook-4730s-i3-2310m-3gb-320gb-w7hp-torba.bh
    tml

    Albo zupełnie coś innego?

    Pomóżcie ;-) Budżet.. od 2 do ~3tys.

    Pozdrawiam,
    Rafał

  • 2. Data: 2011-12-07 04:03:44
    Temat: Re: 3 laptopy - który wybrać?
    Od: Brodi <m...@i...pl>

    Jak dla mnie to 15 + hdmi do tv, bezprzewodowa mysz i klawiatura i można
    pracować :]

    > Co Wy na to?
    >
    > No i pytania mam konkretne:
    > 1) 3MB cache w i3 i i5 vs. 6MB cache i7 - w pracy jak wyżej, warte uwagi
    > te 6MB?
    Jeśli pod win7 to tylko i5/i7. Owszem 6 MB cache daje kopa ale w lapku
    większe znaczenie dla mnie ma prędkość dysku, tylko 7200 :]

    > 2) Radeon HD6650M (1GB) czy GeForce GT540M (2GB)?
    jeden huj

    > Czy warto zrezygnować z Lenovo ...
    jak już to Lenovo vs toshiba, ewentualnie asus,
    wynalazki samsunga i hp omijaj z daleka

    > Wielkość dysków mnie nie interesuje.

    ale zwracaj uwagę na szybkość, 7200 i niski czas dostępu to podstawa,
    ewentualnie w 17-calowych lapkach da się włożyć 2xhdd, wtedy jeden na
    system drugi do pracy/na dane

    > Jakość wykonania mnie interesuje BARDZO.
    To patrz na lapki powyżej 1500 ... euro :]
    polecam Lenovo, toshibę

    > Albo zupełnie coś innego?
    >
    > Pomóżcie ;-) Budżet.. od 2 do ~3tys.
    ogólnie to wszystko chińszczyzna , więc różnicy w wykonaniu zasadniczo
    dużej nie ma :]
    polecam lenovo z dodatkową gw NBD

  • 3. Data: 2011-12-07 07:21:06
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2011-12-07 01:18, *RD* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

> [...]
    > "tylko" i3 2310M:
    > http://www.euro.com.pl/laptopy-i-netbooki/hewlett-pa
    ckard-probook-4730s-i3-2310m-3gb-320gb-w7hp-torba.bh

    W życiu HP

    Polecam:
    http://www.x-kom.pl/p/73049-notebook-laptop-17,3-del
    l-vostro-3750-i5-2430m-4gb-500-gt525-srebrny.html

    Ma wszystko poza Fire Wire

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 4. Data: 2011-12-07 10:27:37
    Od: WiesłaW <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 07-12-2011 o 05:03 Brodi napisał na pl.comp.pecet:

    > wynalazki samsunga [...] omijaj z daleka

    Mógłbyś rozwinąć? Jakieś konkrety?

    --
    WiesłaW
    Opera Mail

  • 5. Data: 2011-12-07 10:31:14
    Od: RD <r...@g...com1>

    W dniu 2011-12-07 05:03, Brodi pisze:
> [...]
    > Jeśli pod win7 to tylko i5/i7. Owszem 6 MB cache daje kopa ale w lapku
    > większe znaczenie dla mnie ma prędkość dysku, tylko 7200 :]

    A to nie jest tak, że 7200rpm będzie bardziej grzał, niż 5400rpm i
    komfort pracy spadnie? Tj. szybkość dysku kosztem nagrzewania się i
    komfortu pracy?

  • 6. Data: 2011-12-07 10:43:05
    Od: I.Tichy <i...@...tichy.pl>

    WiesłaW <n...@u...poczta.onet.pl> napisał(a):

    >Mógłbyś rozwinąć? Jakieś konkrety?

    To sa obiegowe formulki powtarzane przez ludzi, ktorzy sie sparzyli
    na jednej sztuce i potem powtarzaja jaka to firma jest be. A potem jeden
    zacytuje drugiego i tworza sie lancuszki, do ktorych z czasem dolaczaja ludzie,
    ktorzy nawet nie dotykali tego sprzetu, no ale 'wiedza', ze jest kiepski ;)

  • 7. Data: 2011-12-07 11:17:15
    Od: "Nostradamus" <l...@w...pl>

    Użytkownik "WiesłaW" napisał w wiadomości grup

    Dnia 07-12-2011 o 05:03 Brodi napisał na pl.comp.pecet:

    > wynalazki samsunga [...] omijaj z daleka

    Mógłbyś rozwinąć? Jakieś konkrety?

    2 rok z Samsung R780. Chłodny, cichy, wydajny i niezawodny.
    Jak potrzeba ciepła to omijać z daleka;)

  • 8. Data: 2011-12-07 11:51:04
    Od: "Tomasz Konojacki" <x...@p...onet.pl>

    On 7 Dec 2011 at 11:27, WiesłaW wrote:

    > Mógłbyś rozwinąć? Jakieś konkrety?

    Nie oczekuj konkretów na tej grupie :)

  • 9. Data: 2011-12-07 13:43:23
    Od: z <z...@g...pl>

    Mirek Ptak pisze:

    > Polecam:
    > http://www.x-kom.pl/p/73049-notebook-laptop-17,3-del
    l-vostro-3750-i5-2430m-4gb-500-gt525-srebrny.html

    Piszą że matryca z powłoką odblaskową. Czy marketingowa ściema czy
    faktycznie zachowuje się jest ten stary poczciwy lcdek przed którym siedzę?

  • 10. Data: 2011-12-07 15:48:18
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2011-12-07 11:31, RD wrote:

    > A to nie jest tak, że 7200rpm będzie bardziej grzał, niż 5400rpm i
    > komfort pracy spadnie? Tj. szybkość dysku kosztem nagrzewania się i
    > komfortu pracy?

    Komfort pracy raczej predzej zalezy od szybkosci operacji dyskowych
    niz od tego jak sie dysk grzeje, nieprawdaz? Zreszta to ze dysk
    wydziela cieplo nie oznacza ze zamienia pomieszczenie w saune. Dysk
    znajduje sie w obudowie w swojej "zatoce" a i nie trzyma sie go
    stale na kolanach czy innych strategicznych partiach ciala.

    --

    memento lorem ipsum