  • 1. Data: 2011-12-07 21:00:14
    Temat: Start kompa bez klawiatury
    Od: "Andre" <a...@a...pl>

    Witam.

    Do tej pory wszystkie moje komputery wymagaly podlaczenia co najmniej
    klawiatury.

    Czy mozliwe juz jest powiedzmy w zwyklej plycie mATX start bez tego
    urzadzenia?

    --
    Pozdrawiam,
    Andre

  • 2. Data: 2011-12-07 21:04:17
    Temat: Re: Start kompa bez klawiatury
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Andre" napisał:

    > Czy mozliwe juz jest powiedzmy w zwyklej plycie mATX start bez tego
    > urzadzenia?

    http://www.pcguide.com/ref/kb/swBIOS-c.html

    JoteR

  • 3. Data: 2011-12-07 21:59:48
    Od: DooMiniK <bachus@bachus>

    On 07/12/2011 21:00, Andre wrote:
> [...]
    > klawiatury.
    >
    > Czy mozliwe juz jest powiedzmy w zwyklej plycie mATX start bez tego

    Rzadko kiedy nie ma opcji w BIOSie, aby iść dalej przy braku klawiatury.

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel

  • 4. Data: 2011-12-07 23:20:39
    Od: "Piotr M" <x...@x...xx>

    Dnia 07-12-2011 o 22:59:48 DooMiniK <bachus@bachus> napisał(a):

    > Rzadko kiedy nie ma opcji w BIOSie, aby iść dalej przy braku klawiatury.

    Tak? A to ciekawe, bo kiedyś nie dało się nic zrobić. Teraz od ok 5 lat
    tylko laptopy :)

    BTW.
    A do czego może być potrzebne "iść dalej przy braku klawiatury"

    --
    Pozdrawiam, Piotr M

    "Google zachowuje się jak kobieta.
    Ledwie zacznę zdanie, już próbuje je dokończyć na tuzin sposobów."

  • 5. Data: 2011-12-08 00:44:41
    Od: Wojciech Jaczewski <w...@o...pl>

    Piotr M wrote:

    > BTW.
    > A do czego może być potrzebne "iść dalej przy braku klawiatury"

    Można taką płytę użyć w urządzeniu sterowanym np. przez panel dotykowy, albo
    w urządzeniu, które w ogóle nie ma interakcji z użytkownikiem, a jedynie z
    jakąś automatyką.

  • 6. Data: 2011-12-08 02:21:28
    Od: "Piotr M" <x...@x...xx>

    Dnia 08-12-2011 o 01:44:41 Wojciech Jaczewski <w...@o...pl> napisał(a):

    > Można taką płytę użyć w urządzeniu sterowanym np. przez panel dotykowy,
    > albo
    > w urządzeniu, które w ogóle nie ma interakcji z użytkownikiem, a jedynie
    > jakąś automatyką.

    Tak? Nie wiedziałem o tym. O tym że można używać płyt ATX do sterowania
    jakąs automatyka, bardziej myślałem że do tego są stricte hardware.. O
    panelu dotykowym, fakt, nie pomyslałem, przecież to oczywiste.

    W sumie to w krakowskich, jakże licznych, automatach do sprzedaży biletów
    http://lazarz.pl/felietony/jpg/17/biletomat1.jpg zainstalowany jest
    Windows (jak pamiętam to na 70% XP)
    Widziałem gościa z obsługi, co przy otwartym na oścież, coś tam broił w
    nim ;)
    To może też tam jest taka płyta? :)

    Może nie powinienem wiązać Windows = standard pecet. Ale w sumie tak jest
    chyba.

  • 7. Data: 2011-12-08 06:06:46
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia Thu, 08 Dec 2011 00:20:39 +0100, Piotr M napisał(a):

    > Tak? A to ciekawe, bo kiedyś nie dało się nic zrobić. Teraz od ok 5 lat
    > tylko laptopy :)
    >
    > BTW.
    > A do czego może być potrzebne "iść dalej przy braku klawiatury"

    Chociazby do serwera klawiatura i monitor sa zbedne.

  • 8. Data: 2011-12-08 06:07:38
    Od: sumar <s...@o...eu>

    Piotr M:

    > A do czego może być potrzebne "iść dalej przy braku klawiatury"

    No jak to? Chociażby serwer. Wtedy do komputera podłączone są tylko
    dwa kable - zasilający i do karty sieciowej, a zarządza się nim zdalnie.

  • 9. Data: 2011-12-08 07:31:31
    Od: I.Tichy <i...@...tichy.pl>

    "Piotr M" <x...@x...xx> napisał(a):

    >BTW.
    >A do czego może być potrzebne "iść dalej przy braku klawiatury"

    Przydatne np. w przypadku serwerow.

  • 10. Data: 2011-12-08 07:44:17
    Od: DooMiniK <bachus@bachus>

    On 07/12/2011 23:20, Piotr M wrote:

    > Tak? A to ciekawe, bo kiedyś nie dało się nic zrobić. Teraz od ok 5 lat
    > tylko laptopy :)
    >
    > BTW.
    > A do czego może być potrzebne "iść dalej przy braku klawiatury"

    ... nawet prosty domowy serwer, czy np. pecet do monitoringu jakiś
    urządzeń.

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel