    From: Marek S <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Starość i młodość
    Date: Sat, 23 Dec 2017 21:01:28 +0100

    W dniu 2017-12-23 o 00:19, J.F. pisze:

    > A czy to takie dziwne ze kilka plikow po 24MB sie miesci w 8GB ?

    To Ty napisałeś, że 8GB dla W10 to za mało w W10 a nie ja :-)

    Chciałem pokazać, że duża aplikacja z dużym plikiem danych niewiele z
    tej przestrzeni skubnie a co dopiero zwykłe Wordy itp. Otwarty w
    Photoshopie RAW 24MB to nie 24MB lecz 0.8GB i to przed jego edycją (a
    więc pamiętaniem kroków historii dla Ctrl Z). Sam Photoshop bez niczego
    to aż 0.6GB. Każde pociągnięcie dużym pędzlem pożera 100MB. Mimo to
    spokojnie da się dokończyć dzieło bez wykorzystania RAMu

    > Odpal Egde i Mozille, popracuj pare dni, to zobaczysz jak sie zatka
    > :-)

    Nie dam rady bo spać muszę od czasu do czasu :-) A nawet w ciągu dnia
    pracy wielokrotnie zamykam przeglądarkę, choć jest ona moim narzędziem
    pracy. Tak więc pamięć się zwalnia. Jeśli po parę dni trzymasz
    pootwierane programy, otwierasz mnóstwo zakładek w browserach, to
    faktycznie cuda mogą się dziać z wykorzystaniem RAM. Nie ma takiej jej
    ilości, której nie da się zatkać :-D

    > Ale Chrome dziala podobnie. Otworz 50 stron i zobacz ile pamieci
    > zajmuje.

    50 stron??? Wow. Ogarniesz je wszystkie? Dla mnie 3-4 zakładki to dużo.
    Więcej mam w ulubionych - ładuję kiedy potrzebne.

    Czy to nie akademickie eksperymenty? Można też jedną stronę otworzyć z
    odpowiednio napisanym JS, który będzie pożerał coraz więcej pamięci. Nie
    o to przecież chodzi. Miałem na myśli normalną pracę z komputerem.

    A tak z innej beczki (i z humorem): dałem przykład obróbki grafiki jako
    ekstremalnie pamięciożernego procesu ale widzę, że potrafisz mnie
    przebić zwykłą przeglądarką internetową. Jestem pod wrażeniem :-D Pewnie
    notatnikiem też by Ci się udało wklejając treści z tych 50 witryn :-D

    --
    Pozdrawiam,
    Marek