  • Data: 2017-12-26 18:08:39
    Temat: Re: Starość i młodość
    Od: Marek S <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 26.12.2017 o 16:17, J.F. pisze:

    > Standardowy split screen, czy cos lepszego ?
    >
    > Dzialal mi tak sobie i przestalem uzywac.

    Standardowy. Nie zauważyłem problemów jakiś szczególnych poza samą
    sensownością jego stosowania na małym ekranie.

    > Yanosik usprawiedliwiony, ES nieusprawiedliwiony, ale moglem nie
    > instalowac, Samsung ... powiedzmy ze na 2.7% sie godze.
    >
    > Ale reszta ?

    O tym właśnie wspominam... Śmieci lub pozorne śmieci mielą się zawsze w
    tle. A'propos... słyszałeś o tym, że Apple fabrycznie spowalnia swoje
    telefony po pewnym czasie eksploatacji by słabnące z czasem baterie
    "uzdrawiać" mniejszą wydajnością? :-D

    > Czasem jednak janosik ladnie mi pokazywal i poczatek korka, i koniec.

    Mi również czasem, w wyjątkowych okolicznościach, ładnie pokazuje.
    Zastanawiałem się nawet nad tym. Podejrzewam, że precyzja może zależeć
    od ilości osób z Yanosikiem na danej trasie a ta się parę lat temu
    nasyciła. W skali kraju obserwuję w szczycie za dnia ok 140 tys.
    użytkowników. Google mają pewnie nieporównywalnie więcej lub podpisali z
    kimś umowę... cholera ich wie.

    > A korek na niej stoi ?

    Nooo tak. Ruszasz, jedziesz 10km/h, zatrzymujesz się i tak przez kilka
    km. Nie przyglądałem się specjalnie Yanosikowi bo nie prowadzę badań
    statystycznych lecz do celów praktycznych informacje pochodzące z tej
    aplikacji są bezużyteczne.
    Tak jak pisałem - jeśli korki chcę omijać, to cokolwiek innego pokaże
    lepiej.

    > Ale patrzac na googla - od Chylonskiej nie ma korka, jest w przeciwna
    > strone i malutki. 23.12 sobota 17:00 to nie wiem, juz po zakupach czy
    > szczyt szczytow. Wroclaw przejechalem wtedy blyskawicznie - ale nie
    > mam po drodze zadnego przejazdu :-)

    Właśnie chodzi o sytuacje, kiedy nie da się błyskawicznie przejechać.
    Wtedy Yanosik nie pomaga zazwyczaj (od czasu do czasu pomoże), a
    zazwyczaj mylnie informuje.

    Ten korek na Puckiej jeśli jest to zazwyczaj mały bo nie ma tam miejsca
    na jego tworzenie się. Na Chylońskiej jest niewielki pas zjazdowy. Kilka
    aut go w 100% wykorzysta. Kierowcy wolą kilkanaście km nadrobić czasem
    niż wpakować się tam. Ale to nie ujmuje skuteczności tego korka. Jak
    pisałem, typowo 20 minut a czasem nawet i 40. Yanosik chyba nawet zawsze
    go ignoruje. W/g niego tam zawsze jest przejazd.

    > Moze wystarczy instrukcje przeczytac :-)

    Owszem. Zawsze to robię gdy nic innego nie pomaga :-D :-D
    Wiesz, moim zdaniem są pewne kanony w tworzeniu sygnalizacji. Nawigacje
    korki pokazują na czerwono / pomarańczowo a ulice przejezdne inaczej. I
    nagle pojawia się Yanosik, który to "inaczej" traktuje jako sygnalizację
    korka. Jak dla mnie - porażka.

    > Taa, mam w widgetach cos trzy ikonki co do GM prowadza, i klne, bo
    > system nie pokaze czym sie roznia.

    Może jakiś starszy Android? Wydaje mi się, że wieki temu to już poprawiono:

    https://drive.google.com/file/d/10hrcFJEYZAdIL8dT3m3
    g4Wx8BDr-sXEV/view?usp=sharing

    A mnie wkurza to, że tak ustawili czułość kombinacji przycisków w
    Androidzie 8.1, że ciężko zrobić screenshota bez wskazania głośności.

    > tylko google w takim trybie tez nie pokaze korkow na wszystkich
    > mniejszych uliczkach.

    Wiesz, jak robisz zoom na cały kraj, to trudno aby pokazał czy w
    Sfornych Gaciach przy kościele nie ma przypadkiem procesji. :-D
    Jeśli jakaś uliczka jest tak mała, że nie da się na niej narysować
    dwuliniowej sygnalizacji stanu, to nie wymagaj niemożliwych rzeczy.

    https://drive.google.com/file/d/1r55_we7xMlmxA0-Ulb1
    Rt3TNaRR0ZM0k/view?usp=sharing

    Na tej mapie wspomniana Pucka jest już poza sygnalizacją. Ale skala jest
    taka, że 3 dzielnice się załapały.

    > Automapa np ma gdzies w parametrach "opoznienie GPS", i mozna sobie
    > ustawic zeby np mowila 0.8s wczesniej. Chyba zadna inna nawigacja
    > takiego ustawienia nie ma.

    Być może. Generalnie w nawigacjach jest OK, nawet w Yanosiku. Chodzi mi
    o sygnalizację graficzną. Mam np. 3 zjazdy w prawo co 20m, Yanosik z
    prawidłowym wyprzedzeniem informuje mnie o tym ale reprezentacja
    graficzna jest taka, że musiałbym bardzo wolno jechać lub zatrzymać się
    nawet aby wiedzieć kiedy mam skręcić. Połączenie zoomu automatycznego z
    przesuwaniem wskaźnika daje efekt pijanego nawigatora. Wskaźnik
    zachowuje się tak jakby był z ołowiu. Ciężko go rozbujać, a jak się już
    uda, to leciiii... Ciężko to opisać. Ani w automapach, ani w Google nie
    ma takich dziwnych zachowań.

    > Tylko co - podzielic ekran i odpalic dwie na telefonie, czy trzeci
    > uchwyt przykleic na szybe ?

    Ja to inaczej robię: odpalam Yanosika w trybie zgłoszeń w tle a na
    wierzchu Google. Zgłoszenia dokonuję głosowo - to działa w tym trybie
    całe szczęście. Gdy szybko jadę, to oczywiście głosowo nie da się
    sterować ze względu na hałas. Bardziej piszę to pod Twoim kątem gdyż u
    mnie sprawy mają się inaczej: mam jeszcze wbudowaną nawigację. Z niej
    praktycznie zawsze korzystam a Google odpalam wyjątkowo. Robię to
    wyłącznie by korków unikać w centrach miast jeśli takowe mnie zaskoczą.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek