    From: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Starość i młodość
    Date: Sat, 23 Dec 2017 06:21:22 +0100

    W dniu 2017-12-23 o 00:49, J.F. pisze:

    > 6 cali to znow nie tak wiele wiecej niz 5 cali.
    > Za to wieksze ekrany juz byly w tabletach, wiec gdzies tu bedzie
    > konsensus :-)

    Nie będzie. Albo tablet ma baterię jak laptop albo ma gówniany (jak
    telefon) czas pracy.

    > Na 5" wiecej widac i latwiej klawiature wciskac :-)

    Na dwu calowym z rysikiem i bez ekranu pojemnościowego była większa
    precyzja niż dziś na pięciocalowym.

    > przestanie wchodzic do kieszeni, to przestana kupowac ... albo zaczna
    > wieksze kieszenie szyc :-)

    Ja twierdze że pięcio calowce to bardzo fajne damskie telefony.
    Damskie bo do noszenia nadaje się tylko damska torebka.
    I zaraz odezwie się kilku udowadniających że nie mam racji
    bo oni maja już sześcio calowe i nosi się im wygodnie bez damskiej
    torebki.

    > Ale telefon wiekszosc czasu spoczywa gdziew w kieszeni.
    > I wtedy aplikacje powinny go malo obciazac :-)

    Jak jest uśpiony w kieszeni to nie powinny obciążać akumulatora
    ani RAMu. A jest jak jest: błędne założenie doprowadziło że RAM
    zżera program zainstalowany i tylko raz uruchomiony. A akumulator
    zżerają aplikacje które cię śledzą, obserwują, monitorują i
    cała reszta która musi działać żeby ci coś zaproponować czy
    poinformować nawet przy uśpionym telefonie.

    Jak wyszła wielka kicha to "tfurcy" tego systemu zaczynają
    dodawać narzędzia np. do blokowania działalności części
    programów.