  • Data: 2017-12-22 21:31:37
    Temat: Re: Starość i młodość
    Od: Marek S <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-12-22 o 13:28, J.F. pisze:

    > Mozliwe, ale to mowisz jednak o dwoch aplikacjach

    No oczywiście bo dziennika zdarzeń przycinania nie prowadziłem :-D
    Najczęściej używałem właśnie tych więc również najczęściej przycinanie
    właśnie tu mnie wkurzało więc dlatego o zapamiętanej kombinacji
    wspominam. Przycinanie występowało w bardzo różnych momentach.

    Zresztą nie chodzi tylko o przycinanie bo to pikuś. Czasem było nawet
    tak, że gdy nawigacja w tle chodziła wraz z Yanosikiem w tle (wyjaśnię,
    że w Yanosiku też jest nawigacja - lecz bardziej to jej parodia, dlatego
    ją dublowałem Googlami), to zdarzało się, że wywalała się aplikacja
    telefoniczna gdy ktoś dzwonił. Przy doładowywaniu map ten duet potrafił
    też się wywalić. Uruchomienie czegokolwiek jeszcze bardziej złożonego
    niż kalkulator stwarzało prawie zawsze podobne problemy.

    Dlatego powiedziałem sobie: nigdy więcej 1GB. Miałem i mam Nexusy
    począwszy od 5tki w górę. Ram w nich to 2 lub 3GB w zależności od
    modelu. Nigdy nie zdarzyły mi się podobne perturbacje.

    > Mozliwe ze taka polityka - przy 70% zajetosci zacznij czyscic pamiec,
    > zeby byla w gotowosci.

    Być może właśnie o to chodzi z tym przycinaniem. 30% wolnej pamięci przy
    1GB to o połowę mniej niż przy 2GB. Cholera wie co się w tle dzieje ale
    wiem, że przy 1GB nie da się używać smartfona. Owszem, jeśli korzystamy
    z niego bez "smart", to np. zadzwonić do kogoś da się przy 1GB :-)

    > No wiesz, patrze np na yanosika. Mapy, obrazki, reklamy - troche pamieci
    > to potrzebuje.
    > Dziala na 2GB, ale dziala tez na 512MB.
    > A przeciez jak czlowiek jedzie, to inne aplikacji nie uzywa :-)

    Trzymaj ten smarfon z 512MB! To cenny nabytek skoro działa ze wszystkim!
    :-D

    No to ja człowiekiem nie jestem bo gdy jadę, to zawsze używam Yanosika
    (bez nawigacji) plus czasem nawigacji Googlowej aby korki sprawdzić na
    trasie bo Yanosik w zasadzie o tym nie informuje. Do tego w tle pracują
    K9, messenger, telefon plus czasem aplikacja ściągająca z kamer filmy.

    > Ale to IMO inna pamiec, a wiec inny problem.

    No jak to inny? Jeśli miałeś aplikacje w całości zainstalowane w RAM, to
    Android męczył się z tym kawałkiem RAM, który mu pozostał. Wtedy można
    było doprowadzić do sytuacji, że jedynie pogadać z kimś mogłeś a już
    fotki w Messengerze nie dało rady przesłać.

    > Tak nawiasem mowiac to ciekaw jestem czy karta nie jest wolniejsza niz
    > wewnetrzna pamiec flash, i czy to sie jakos bardzo objawia, czy tylko
    > przy starcie programu.

    Jest dużo wolniejsza od RAM. Gdyby była porównywalna, to drogiego RAMu
    w telefon nikt by nie pakował :-) Nie znam się lecz wydaje mi się, że
    karta ma transfer szeregowy a RAM adresujesz. Jeśli tak jest, to choćby
    na tym etapie masz przynajmniej N*8x mniejszą prędkość.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek