  • 1. Data: 2011-02-14 10:31:24
    Temat: Stara śpiewka [OT]
    Od: ds <d...@b...pl>

    Tak sobie czytam grupy a ponieważ tematyka tej jest mi bliska to pytanie
    offtopic zamieszczam tutaj.

    Polskie grupy wymierają i to jest niestety smutne bardzo ale życie nie znosi
    próżni - więc gdzie się podziewają dyskusje teraz? Nie wierzę że wszystko
    rozdrobniło się na tysiące for. Listy mailingowe? Gdzie się podziewają teraz
    ci ludzie którzy często się kiedyś udzielali?

    ds

  • 2. Data: 2011-02-14 10:43:09
    Temat: Re: Stara śpiewka [OT]
    Od: Szyk <s...@o...pl>

    Nie wiem czy grupy wymierają. Ale ja ich używam, bo jest to łatwe: jako
    użytkownik (dziecko?) Neo mogę korzystać z serwera tepsy bez żadnych
    haseł. W dodatku dostęp do każdej grupy też jest bez hasła. Jak miałbym
    mieć 20 loginów na 20 forum dyskusyjnych to chyba było by gorzej. A
    przeglądanie w przeglądarce internetowej forum jest znacznie gorsze niż
    grup dyskusyjnych w Thunderbirdzie.
    Poza tym w większości przypadków dostaję odpowiedzi na nurtujące mnie
    pytania...

  • 3. Data: 2011-02-14 11:02:40
    Od: Slawek Kotynski <s...@a...com.pl>

    ds wrote:

    > Polskie grupy wymierają i to jest niestety smutne

    Niektóre wymierają, inne nie.
    Sprawdź np. pl.soc.prawo, pl.soc.prawo.podatki, pl.pregierz ;)

> [...]
    > rozdrobniło się na tysiące for. Listy mailingowe? Gdzie się podziewają teraz
    > ci ludzie którzy często się kiedyś udzielali?

    Myślisz, że ci ludzie w jednym stadzie chadzają?

    --
    mjk
    Nie pisz na s...@a...com.pl - to pułapka

  • 4. Data: 2011-02-14 11:09:00
    Od: ds <d...@b...pl>

    Slawek Kotynski wrote:

    > Niektóre wymierają, inne nie.
    > Sprawdź np. pl.soc.prawo, pl.soc.prawo.podatki, pl.pregierz ;)

    Tak, to fakt :)

    > Myślisz, że ci ludzie w jednym stadzie chadzają?

    Nooo... tak. Z kimś muszą przecież rozmawiać? Po prostu patrzę sobie i
    widzę: część grup wymiera bo zmieniają się gusta, rośnie świadomość itp.
    (np. pl.comp.os.linux.debian) ale część wymiera "sama z siebie" - po prostu
    mniej ludzi pisze na grupach, więc pewnie są alternatywy które przejmują
    "ruch". Tylko nie chcę uwierzyć że to właśnie fora dyskusyjne...

    ds

  • 5. Data: 2011-02-14 11:24:07
    Od: Krzysiek Kowaliczek <k...@g...com>

    Użytkownik Slawek Kotynski napisał:

    > Niektóre wymierają, inne nie.
    > Sprawdź np. pl.soc.prawo, pl.soc.prawo.podatki, pl.pregierz ;)

    Może trzeba założyć nowe grupy pl.comp.pregierz,
    pl.comp.lang.pregierz ;) ?

    Pozdrawiam
    KK

  • 6. Data: 2011-02-14 11:35:06
    Od: "R. P." <r...@w...pl>

    W dniu 2011-02-14 11:31, ds pisze:
> [...]
    > rozdrobniło się na tysiące for. Listy mailingowe? Gdzie się podziewają teraz
    > ci ludzie którzy często się kiedyś udzielali?

    Czy ja wiem czy to jest takie smutne? Wszystko idzie do przodu, pojawiło
    się teraz mnóstwo for internetowych. Poziom jest różny, ale każdy
    znajdzie coś dla siebie. Na usenecie została ekipa starych wyjadaczy,
    którzy są tu od kilkunastu lat. Nowi ludzie pojawiają się raczej tylko z
    doskoku i na chwilę. Spora część ogólnie uznanych starszych użytkowników
    niestety zrezygnowała, albo ich aktywność na usenecie drastycznie się
    zmniejszyła.

    Google przyniósł też rewolucję. Odpowiedzi na 99% typowych problemów
    znajdziesz zadając mu dobre pytanie. Stąd też i ludzie rzadziej piszą.

  • 7. Data: 2011-02-14 11:37:09
    Od: "R. P." <r...@w...pl>

    W dniu 2011-02-14 12:35, R. P. pisze:
> [...]

    Dodam tylko, że tu i na pl.comp.lang.c nadal jest nieźle. Natomiast
    wejdź sobie np. na pl.sci.medycyna. Tam to jest dopiero tragedia. Trolle
    w zasadzie całkowicie opanowały tamtą niegdyś niezłą grupę...

  • 8. Data: 2011-02-14 12:18:49
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    On 14.02.2011 12:37, R. P. wrote:

    > Dodam tylko, że tu i na pl.comp.lang.c nadal jest nieźle. Natomiast
    > wejdź sobie np. na pl.sci.medycyna. Tam to jest dopiero tragedia. Trolle
    > w zasadzie całkowicie opanowały tamtą niegdyś niezłą grupę...

    Już Stańczyk udowodnił, że akurat na medycynie to w Polsce każdy się zna.

    --
    wer <",,)~~
    http://szumofob.eu

  • 9. Data: 2011-02-14 12:27:10
    Od: Slawek Kotynski <s...@a...com.pl>

    Krzysiek Kowaliczek wrote:
    > Może trzeba założyć nowe grupy pl.comp.pregierz,
    > pl.comp.lang.pregierz ;) ?

    Oj, pl.com.os.advocacy to już nie wystarczy? ;)

  • 10. Data: 2011-02-14 12:28:28
    Od: Slawek Kotynski <s...@a...com.pl>

    ds wrote:

> [...]
    > mniej ludzi pisze na grupach, więc pewnie są alternatywy które przejmują
    > "ruch". Tylko nie chcę uwierzyć że to właśnie fora dyskusyjne...

    Jeszcze są kawiarnie i puby :)