    From: A.L. <l...@a...com>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Stara piewka [OT]
    Date: Tue, 15 Feb 2011 09:42:28 -0600

    On Tue, 15 Feb 2011 07:29:31 -0800 (PST), Andrzej Jarzabek

    >Sam Tanenbaum twierdzi, że Brown rozmija się z prawdą:
    >http://www.cs.vu.nl/~ast/brown/
    >"he asked me if I thought Linus wrote Linux. I said that to the best
    >of my knowledge, Linus wrote the whole kernel himself"
    >"I didn't think Linus had used any of my code."
    >"[...] producing a system that was fundamentally different from the
    >base he started with seems pretty good proof that it was a redesign. I
    >don't think he could have copied UNIX because he didn't have access to
    >the UNIX source code, except maybe John Lions' book, which is about an
> [...]

    Owszem, ale dsyskusja szala nie o kernel a o file system. Tak sie
    sklada ze uzywalem linuxa od wersji kernela 0.75 i pamietam dyskusje z
    tamtych czasow. To co sie pisze teraz to klasyczny przyklad
    "dopasowywania" historii

    Zreszta, ksiazka Linusa nei rozwiewa wszystkich watpliwosci
    automatycznie. Przynajmniej dla mnie

    A,L.