  • 1. Data: 2011-09-27 20:40:19
    Temat: Stara Nokia 3210 - nie ładuje
    Od: Atlantis <n...@n...pl>

    Wpadła w mi w ręce stara Nokia 3210 - telefon, który posiadanie kiedyś
    było niespełnionym marzeniem większości moich rówieśników. ;) Dzisiaj
    dotarł do mnie bez ładowarki, z (zapewne) zjechaną baterią. Podłączyłem
    go do zasilacza PC AT przez stabilizator na LM317 ustawiony na 3,7V.
    Kabelki delikatnie przylutowane do padów złącza stacji dokującej.

    Włączył się, ale wskaźnik ładowania miga tylko przez chwilę. Zaraz potem
    wyskakuje komunikat "nie ładuje". Wrzuciłem w Google - najczęstsza
    porada to poprawienie lutów przy złączu baterii. Otworzyłem i tak
    zrobiłem. Jedyna lutownica jaką dysponuję to transformatorówka, z każdym
    innym telefonem bym się nie odważył, ale biorąc pod uwagę niską wartość
    i toporność tej Nokii... Zepsuć nie zepsułem, ale i nie naprawiłem. ;)

    Jakieś inne sugestie? Może sama zajechana bateria wywołuje taki efekt?

    Tylko proszę bez komentarzy w stylu: wyrzuć do kosza i kup iPhone'a. ;)

  • 2. Data: 2011-09-27 21:20:50
    Temat: Re: Stara Nokia 3210 - nie ładuje
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik Atlantis napisał:
> [...]
    > i toporność tej Nokii... Zepsuć nie zepsułem, ale i nie naprawiłem. ;)
    >
    > Jakieś inne sugestie? Może sama zajechana bateria wywołuje taki efekt?

    Nie pamiętam już tego modelu (ostatni robiłem jakieś 6 lat temu) ale czy
    przypadkiem gniazdo nie jest 3-przewodowe? Coś mi świta że cała część
    wykonawcza jest w ładowarce a telefon wysyła info na ile % gwizdka ma
    puścić prąd. W tym wypadku nie zdziwi mnie opisane zachowanie, stara się
    kontrolować a nie może.
    Litówki ładuje się napięciem 4,2V i śmiało do takiego możesz podnieść.
    Tylko dorzuć ogranicznik prądu na bodajże 700mA.

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html

  • 3. Data: 2011-09-27 21:28:20
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    AlexY wrote:

> [...]
    > Litówki ładuje się napięciem 4,2V i śmiało do takiego możesz podnieść.
    > Tylko dorzuć ogranicznik prądu na bodajże 700mA.

    Nie. Nokia ta potrzebuje "miękkiego" zasilania. Dać 6V, może być i 7, do
    tego opornik w szereg,jakieś paręnaście omów (nie apteka) i będzie działać.

    Waldek

  • 4. Data: 2011-09-27 22:01:56
    Od: Artur Stachura <k...@p...onet.eu>

    On Tue, 27 Sep 2011 23:28:20 +0200, Waldemar Krzok
    <w...@z...fu-berlin.de> wrote:
    > Nie. Nokia ta potrzebuje "miękkiego" zasilania. Dać 6V, może być i 7, do
    > tego opornik w szereg,jakieś paręnaście omów (nie apteka) i będzie działać.

    Zgadza się; parę razy ładowałem stare Nokie w taki sposób. O ile
    pamiętam, fabryczna ładowarka nie miała nawet stabilizatora - tylko
    transformator, mostek Graetza i ten opornik ograniczający prąd.

    --
    Artur Stachura