    From: Mateusz Viste <m...@x...invalid>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Standardy w automatyce domowej
    Date: Tue, 23 Aug 2022 20:31:54 +0200
    <tdohec$1j14l$1@dont-email.me> <tdvrjr$8ag$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <dahuqdhqys0w$.s79cv6g97dtw$.dlg@40tude.net>
    <te0hg3$lo8$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <sjijqq9ptuvj$.mkxm0wxxa3ap.dlg@40tude.net>
    <te2r9v$4lk$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <1...@4...net>

    2022-08-23 o 17:56 +0200, J.F napisał:
    > stacje sprawdzały czy na kablu nic nie leci, wysyłały swoje,
    > wykrywały ewentualne kolizje, a po kolizji odczekiwały losowy czas
    > i wysyłały ponownie.
    > I tak do 16 razy, zwiekszajac górną granicę losowego czasu.
    >
    > Teoretycznie tez moglo sie zdarzyc zablokowanie.

    Praktycznie też, dlatego przecież zaczęto kombinować z bridgeami, aby
    zmniejszyć domenę kolizyjną poprzez jej podział i zmniejszyć tym samym
    prawdopodobieństwo wystąpienia sztormu. Jak czytałem opisy Piotra o
    tych jego wynalazkach, od razu pomyślałem "O, ktoś tu na nowo odkrywa
    stare CSMA/CD"... :)

    Mateusz