  • Data: 2022-08-23 20:31:54
    Temat: Re: Standardy w automatyce domowej
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    2022-08-23 o 17:56 +0200, J.F napisał:
    > stacje sprawdzały czy na kablu nic nie leci, wysyłały swoje,
    > wykrywały ewentualne kolizje, a po kolizji odczekiwały losowy czas
    > i wysyłały ponownie.
    > I tak do 16 razy, zwiekszajac górną granicę losowego czasu.
    >
    > Teoretycznie tez moglo sie zdarzyc zablokowanie.

    Praktycznie też, dlatego przecież zaczęto kombinować z bridgeami, aby
    zmniejszyć domenę kolizyjną poprzez jej podział i zmniejszyć tym samym
    prawdopodobieństwo wystąpienia sztormu. Jak czytałem opisy Piotra o
    tych jego wynalazkach, od razu pomyślałem "O, ktoś tu na nowo odkrywa
    stare CSMA/CD"... :)

    Mateusz