  • 11. Data: 2010-06-08 12:07:42
    Temat: Re: Standardowy obiektyw dla APS-C
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    Anonymouse pisze:

    > Tak są takie obiektywy np z mocowaniem M42. Tylko rodzi się pytanie,
    > jak takim obiektywem będziesz ostrzył mając A300 z maciopkim
    > wizjerkiem i z pseudo LV?
    >
    > Poza tym, proponowana Sigma 30mm/1.4 na f=2 czy 2.8 będzie mega ostra
    > w porównaniu z obrazkiem jaki dostaniesz używając manualnego szkiełka.

    S30/1.4 Ma na wszystkich systemach opinie ostrej od pelnej dziury. Niby
    dlaczego ma byc gorsza? bo stare zawsze sa lepsze? Nowa religia?

  • 12. Data: 2010-06-08 12:49:02
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Jacek Czerwinski napisał(a):

    > S30/1.4 Ma na wszystkich systemach opinie ostrej od pelnej dziury. Niby
    > dlaczego ma byc gorsza? bo stare zawsze sa lepsze? Nowa religia?

    Ale przecież mega ostra to bardziej ostra (mega=1000000), czyli nie
    zrozumiałeś stwiedzenia AnoniMysza. :-)

    --
    Mirek

  • 13. Data: 2010-06-08 13:00:22
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    John Smith pisze:

    > Ale przecież mega ostra to bardziej ostra (mega=1000000), czyli nie
    > zrozumiałeś stwiedzenia AnoniMysza. :-)

    Right, pytajnik sam sobie wyobrazilem chyba ...

  • 14. Data: 2010-06-08 19:48:36
    Od: "Szczepan" <s...@w...pl>

    Użytkownik "Anonymouse" <j...@g...pl> napisał

[...]

    Masz racje w tej, chwili czesto uzywam Heliosa 58 mm /2.0 i z tym ostrzeniem
    to rzeczywiscie jest loteria, a LV w Alfa 300 jest wogole bezuzyteczny.
    Ta sigma 30mm/1.4 jest chyba najrozsadniejszym rozwiazaniem , niestety
    troche droga.
    Jeszcze chodzi mi po glowie Tamron 28-75 f/2.8, moze do uzytku jednak
    amatorskiego bedzie to rozsadniejsze rozwiazanie?

    --
    Szczepan

  • 15. Data: 2010-06-08 20:41:37
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-06-08 21:48:36 +0200, "Szczepan" <s...@w...pl> said:

> [...]
    > Jeszcze chodzi mi po glowie Tamron 28-75 f/2.8, moze do uzytku jednak
    > amatorskiego bedzie to rozsadniejsze rozwiazanie?

    Bez sensu.
    To także jest małoobrazkowy obiektyw. Dedykowany do filmu 35 mm, albo
    inaczej zupełnie nie dedykowany do cyfry na APS-C.
    Mogę Ci polecić też Tamrona, ale 17-50/2,8, szkło naprawdę bardzo
    zacne. I skonstruowane dla krzemu.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 16. Data: 2010-06-09 07:12:26
    Od: Anonymouse <j...@g...pl>

    On 8 Cze, 22:41, JA <marb67[beztego]@bb.home.pl> wrote:

> [...]
    > inaczej zupełnie nie dedykowany do cyfry na APS-C.
    > Mogę Ci polecić też Tamrona, ale 17-50/2,8, szkło naprawdę bardzo

    Tyle, ze Tamron jest w podobnej cenie do Sigmy 30mm/1.4 i przy okazji
    dwie działki ciemniejszy
    Mam taką Sigmę i jest to obecnie mój podstawowy obiektyw, choć na
    drugim miejscu jest oczywiście standardowy zoom..

  • 17. Data: 2010-06-09 15:55:30
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-06-09 09:12:26 +0200, Anonymouse <j...@g...pl> said:

> [...]
    > Mam taką Sigmę i jest to obecnie mój podstawowy obiektyw, choć na
    > drugim miejscu jest oczywiście standardowy zoom..

    Tylko, że tak jak chce autor wątku, to tylko w Erze.

  • 18. Data: 2010-06-09 19:07:18
    Od: "Szczepan" <s...@w...pl>

[...]

    To ze Sigma 30mm/1.4 jest najlepszym rozwiazaniem juz jestem przekonany.
    Zainteresowal mnie ten Twoj standardowy zoom..
    Podziel sie z nami, co to jest?

    --
    Szczepan