  • Data: 2016-01-07 19:30:51
    Temat: Re: Stałoprądowe linie przesyłowe wysokich napięć
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2016-01-07 18:58, JDX wrote:
    > Prąd tętniący, czyli prąd którego wartość średnia za okres jest różna od
    > 0, wcale nie musi być prądem jednokierunkowym tudzież "stałym zmiennym".
    > IMO jedynie pod wpływem nauk "jak działa dioda" powszechnie przyjął się
    > skrót myślowy że prąd tętniący jest prądem jednokierunkowym czy wręcz
    > stałym.

    Nie przesadzajmy. Podział w dowolnej ksiązce z zakresu elektrotechniki
    jest w zasadzie tylko na dwa typy: stały i zmienny. I ten podział wynika
    głównie z faktu że w jednym aparat matematyczny jest trywialny a w
    drugim nie. Natomiast pojęcie prądów przemiennych wprowadza się głównie
    z powodu ich przydatności w energetyce, bo matematycznie to tylko mało
    interesujący przypadek zmiennego. W takiej elektronice na przykład
    prądów przemiennych jak na lekarstwo, za to pełno zmiennych.

    Co do "stały zmienny" to w życiu nie słyszałem czegoś takiego, wliczając
    w to przedwojenne książki z elektrotechniki. Być może za mało ich
    przeczytałem. Ale tak czy inaczej to oksymoron.