  • Data: 2016-01-08 00:28:08
    Temat: Re: Stałoprądowe linie przesyłowe wysokich napięć
    Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu czwartek, 7 stycznia 2016 13:04:12 UTC+1 użytkownik JDX napisał:
    > On 2016-01-07 12:17, s...@g...com wrote:
    > [...]
    > No bo nie jest stały, zwłaszcza taki prąd tętniący, który przyjmuje
    > wartości dodatnie i ujemne, czyli np. wyprostowana sinusoida przesunięta
    > o pół amplitudy w dół. :-D Przy czym bazuję tutaj na definicji
    > Bolkowskiego, tzn. prąd/sygnał przemienny to sygnał okresowy dla którego
    > całka za okres wynosi 0, a tętniący to taki sygnał okresowy dla którego
    > ta całka jest różna od 0.

    No, dla mnie to było tez jasne.
    W tamtych czasach pojmowałem:
    Zmienny - zmienia się.
    Stały - z baterii/akumulatora.

    Troche zamieszania wprowadzało zasilanie wyprostowane i przepuszczone przez
    kondensator. Ale definicje miałem w głowie dobre.

    Tylko na tych studiach zaczęli mieszać :)

    > Bo rzeczywiście daje się zauważyć pewne zamieszanie w definicjach. Ale
    > co do prądu stałego i przemiennego wszyscy są zgodni. Aczkolwiek pojęcie
    > przemiennego często upraszcza/ogranicza się (i w sumie nie bez racji) do
    > prądu sinusoidalnie zmiennego (w domyśle: ze składową stałą równą 0 :-D ).

    Tak, o ile zmienny i przemienny są dosyć ładnie zdefiniowane przez swoje nazwy o tyle
    w prostym pojmowaniu kiepski zasilaczyk produkujący prąd tętniący z pewną składową
    stałą juz zaczyna mieszać. I tu mi doktóry namieszały...