  • Data: 2016-01-06 16:31:29
    Temat: Re: Stałoprądowe linie przesyłowe wysokich napięć
    Od: Gregorius <n...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2016-01-06 o 14:23, Adam pisze:

    > Oczywiście nie jest to adekwatny przykład, ale jak włączę kompresor na
    > kilka minut w swoim aucie, a ma kable zasilające grube jak mój mały
    > palec, to po pewnym czasie kable są mocno ciepłe. A kompresor ma tylko
    > pół kilowata mocy.
    > Mam silnik zaburtowy do pontonu czy łódki - tam jest 1,25kW. Kable muszą
    > być krótkie i grube.

    Kable Ci się grzeją bo płynie duży prąd i bez wnikania w niuanse nie ma
    znaczenia czy to jest AC czy DC. Jakbyś ten silnik zasilał 12V AC to
    nadal miałbyś do przepchania przez kabel ~104A i zakładając przekrój
    35mm2 (tyle wychodzi z tabeli obciążalności bez poprawek na temperaturę)
    o długości 2m daje wydzieloną moc ~10W.
    Jakbyś zwiększył napięcie zasilania do 24W to prąd spada o połowę a
    straty na kablu 4 krotnie do 2,5W co z resztą od razu widać na tabeli
    obciążalności przewodów bo do 52A prawie styka 10mm2 a 16mm2 ma spory zapas.

    --
    Gregorius