eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaStałoprądowe linie przesyłowe wysokich napięćRe: Stałoprądowe linie przesyłowe wysokich napięć
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.interia.pl!not-for-mail
    From: Adam <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Stałoprądowe linie przesyłowe wysokich napięć
    Date: Wed, 6 Jan 2016 14:23:42 +0100
    Organization: INTERIA.PL S.A.
    Lines: 33
    Message-ID: <n6j4gr$i1p$1@usenet.news.interia.pl>
    References: <568bb4bd$0$26178$b1db1813$287439ff@news.astraweb.com>
    <n6gcsc$r80$1@usenet.news.interia.pl>
    <n6gml4$ffs$1@usenet.news.interia.pl> <n6gn1u$6pq$1@node1.news.atman.pl>
    <n6h268$6gm$1@usenet.news.interia.pl>
    <568c173b$0$680$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: ent22.internetdsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: usenet.news.interia.pl 1452086619 18489 83.15.205.22 (6 Jan 2016 13:23:39
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@f...interia.pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 6 Jan 2016 13:23:39 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.3; WOW64; rv:38.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/38.5.0
    In-Reply-To: <568c173b$0$680$65785112@news.neostrada.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:691540
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2016-01-05 o 20:20, Gregorius pisze:
    > W dniu 2016-01-05 o 19:31, Adam pisze:
    >
    >> Ale nie o przekształtniki czy inne "transformatory" mi chodzi, tylko o
    >> opór przewodnika dla DC.
    >
    > Pytałeś na czym poległ Edison to Ci odpisałem. O stratach dla obu typów
    > napięcia poczytaj u Waldemara.
    >

    Chyba coś kręcisz.
    Nawet na niedużych jachtach już występuje spory spadek napięcia na
    kablach przy zasilaniu stałym napięciem.
    Przy dłuższych odcinkach istotna moc jest tracona na grzanie przewodu.

    Oczywiście nie jest to adekwatny przykład, ale jak włączę kompresor na
    kilka minut w swoim aucie, a ma kable zasilające grube jak mój mały
    palec, to po pewnym czasie kable są mocno ciepłe. A kompresor ma tylko
    pół kilowata mocy.
    Mam silnik zaburtowy do pontonu czy łódki - tam jest 1,25kW. Kable muszą
    być krótkie i grube.

    A przy wyższych napięciach rośnie moc pobierana/dostarczana, ale też
    jest problem z izolacją i odległością pomiędzy przewodami. Do tego
    dochodzi indukcja.

    Czegoś nie wiem?


    --
    Pozdrawiam.

    Adam

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: