    From: Adam <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Stałoprądowe linie przesyłowe wysokich napięć
    Date: Wed, 6 Jan 2016 14:23:42 +0100

    W dniu 2016-01-05 o 20:20, Gregorius pisze:

    > Pytałeś na czym poległ Edison to Ci odpisałem. O stratach dla obu typów
    > napięcia poczytaj u Waldemara.

    Chyba coś kręcisz.
    Nawet na niedużych jachtach już występuje spory spadek napięcia na
    kablach przy zasilaniu stałym napięciem.
    Przy dłuższych odcinkach istotna moc jest tracona na grzanie przewodu.

    Oczywiście nie jest to adekwatny przykład, ale jak włączę kompresor na
    kilka minut w swoim aucie, a ma kable zasilające grube jak mój mały
    palec, to po pewnym czasie kable są mocno ciepłe. A kompresor ma tylko
    pół kilowata mocy.
    Mam silnik zaburtowy do pontonu czy łódki - tam jest 1,25kW. Kable muszą
    być krótkie i grube.

    A przy wyższych napięciach rośnie moc pobierana/dostarczana, ale też
    jest problem z izolacją i odległością pomiędzy przewodami. Do tego
    dochodzi indukcja.

    Czegoś nie wiem?

    --
    Pozdrawiam.