  • 1. Data: 2002-10-02 04:33:54
    Temat: Stale lacze w Czersku.
    Od: "PP" <p...@p...bg.univ.gda.pl>

    To taka miejscowosc miedzy Starogardem Gdanskim a Chojnicami
    jak ktos nie wie :-).
    Ze strony neostrada.pl wynika ze nie ma tam mozliwosci technicznych na neo+.
    Jesli ktos z listy korzysta w tym miescie z lacza stalego do inetu
    prosilbym o kontakt.
    e-mail: u...@W...pl

    P.

  • 2. Data: 2002-10-04 07:58:25
    Temat: Re: Stale lacze w Czersku.
    Od: m...@a...gda.pl

    PP <p...@p...bg.univ.gda.pl> wrote:
    : To taka miejscowosc miedzy Starogardem Gdanskim a Chojnicami
    : jak ktos nie wie :-).
    : Ze strony neostrada.pl wynika ze nie ma tam mozliwosci technicznych na neo+.

    A nie ma tam czasem starego dobrego SDI?
    Domena czersk.sdi.tpnet.pl jest, nie wiem jak Mozliwosci Techniczne...

    Na oko widac przydzielone 128 adresow IP (217.97.112.0/25), z tego
    w drugiej polowce (64-127) teraz kilkanascie odpowiada na pingi...
    Proponuje udac sie do BOK i ladnie poprosic o SDI - moze bedzie :)

    Szkoda, ze z nazw miejscowosci jako poddomen zrezygnowano w Neo i DSL.
    Byl to jakis (bardzo przyblizony, ale zawsze) sposob na stwierdzenie,
    gdzie dany adres sie znajduje. Przy dynamicznych IP mozna by wtedy
    np. blokowac latwo zakres IP w ktorych moze sie poruszac jakis spamer
    (majacy Neo+ przykladowo w Lublinie) zamiast calosci Neo+...

    Marek

  • 3. Data: 2002-10-04 10:01:10
    Od: "Szymon Nitka" <s...@u...pl>

    <m...@a...gda.pl> napisał
    [w news:aniafn$ava$1@alf.amelek.gda.pl]:

> [...]
    > np. blokowac latwo zakres IP w ktorych moze sie poruszac jakis spamer
    > (majacy Neo+ przykladowo w Lublinie) zamiast calosci Neo+...

    Znaczy sie zablokować całą Neo w Lublinie? :>

    Szy.

  • 4. Data: 2002-10-04 13:03:04
    Od: m...@a...gda.pl

    Szymon Nitka <s...@u...pl> wrote:
    :
    : Znaczy sie zablokować całą Neo w Lublinie? :>

    Lepiej w Lublinie, niż w całej Polsce - przynajmniej wtedy uczciwi
    abonenci Neo z Lublina mogą np. osobiście odwiedzić spamera (albo
    chociaż zadzwonić lokalnie) i grzecznie poprosić o nie-spamowanie ;)

    Ech, te dynamiczne IP... Ciekaw jestem, czy w swoich kalkulacjach
    (że stałe IP robiłyby z Neo konkurencję dla droższych usług) TPSA
    bierze pod uwagę wzrost ilości zgłoszeń do abuse@ (i kosztów ich
    obsługi) - bo niektórzy myślą, że z dynamicznym IP są anonimowi,
    a nie da się takich zablokować "na własną rękę" pojedynczno, nie
    szkodząc przy okazji innym.

    Marek

  • 5. Data: 2002-10-05 20:40:16
    Od: futszaK <f...@W...irc.pl>

    On Fri, 4 Oct 2002 07:58:25 +0000 (UTC), m...@a...gda.pl
    wrote:

> [...]
    > A nie ma tam czasem starego dobrego SDI?
    > Domena czersk.sdi.tpnet.pl jest, nie wiem jak Mozliwosci Techniczne...

    przy obecnych wiecznych problemach technicznych wolna domena moze
    sobie być (tak jak jest czarne.sdi.tpnet.pl), gorzej z możliwościami
    technicznymi.

    Zdarzają się niekiedy sytuacje że nawet wolne miejsca na półce są, ale
    możliwości technicznych nie ma

    > Na oko widac przydzielone 128 adresow IP (217.97.112.0/25), z tego
    > w drugiej polowce (64-127) teraz kilkanascie odpowiada na pingi...
    > Proponuje udac sie do BOK i ladnie poprosic o SDI - moze bedzie :)

    a może jednak nie będzie

    prawdopodobnie w przyszłym tygodniu będzie rzucone na Czarne (domena
    czarne.sdi.tpnet.pl) 8 SDI. rozejdzie się to w 2 dni a i tak dalej
    cześć podań pozostanie nie załatwiona

    > Szkoda, ze z nazw miejscowosci jako poddomen zrezygnowano w Neo i DSL.
    > Byl to jakis (bardzo przyblizony, ale zawsze) sposob na stwierdzenie,
    > gdzie dany adres sie znajduje.

    pewnie zadziałali maniacy ochrony danych osobowych

    --
    futszaK
    Pl-Plus 601061867 Pl-Idea 504213565 POTS (59)8339018

  • 6. Data: 2002-10-07 09:56:32
    Od: m...@a...gda.pl

    futszaK <f...@w...irc.pl> wrote:
    : Zdarzają się niekiedy sytuacje że nawet wolne miejsca na półce są, ale
    : możliwości technicznych nie ma

    To raczej brak chęci, nie (jak to nazywają) możliwości technicznych...

    : prawdopodobnie w przyszłym tygodniu będzie rzucone na Czarne (domena
    : czarne.sdi.tpnet.pl) 8 SDI. rozejdzie się to w 2 dni a i tak dalej
    : cześć podań pozostanie nie załatwiona

    Chyba raczej 16 - może się w końcu doczekasz :)

    : pewnie zadziałali maniacy ochrony danych osobowych

    Wątpię - przecież to tylko nazwa miejscowości. Może raczej nie chcą,
    by konkurencja wiedziała gdzie jest Neo i DSL, a gdzie nie ma?

    Rejestrując gdziekolwiek domenę, też trzeba ujawnić swoje dane, które
    są udostępniane przez whois. W sieci nie ma anonimowości...

    Marek

  • 7. Data: 2002-10-18 12:16:14
    Od: futszaK <f...@W...irc.pl>

    On Mon, 7 Oct 2002 09:56:32 +0000 (UTC), m...@a...gda.pl
    wrote:

    > : Zdarzają się niekiedy sytuacje że nawet wolne miejsca na półce są, ale
    > : możliwości technicznych nie ma
    > To raczej brak chęci, nie (jak to nazywają) możliwości technicznych...

    w TPSA to jest częste

> [...]
    > : cześć podań pozostanie nie załatwiona
    > Chyba raczej 16 - może się w końcu doczekasz :)

    16 jest na półce, 8 na karcie (na dużej półce)

    ja się doczekałem, bo byłem pierwszy w kolejce, i właśnie sobie
    ściagam FreeBSD z Danii, idzie jak burza, pomimo że jest środek znia,
    a na karcie siedzi jeszcze 4 innych userów

    --
    futszaK
    Pl-Plus 601061867 Pl-Idea 504213565 POTS (59)8339018
    Pozdrowienia ze Szczecina, wlasnie pracuje
    przy budowie hipermarketu rzan (C)Lampa