  • 21. Data: 2017-02-19 03:22:56
    Temat: Re: 'Stacjonarny' w Vectrze?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-02-18 o 23:46, ąćęłńóśźż pisze:
    > Czego oprócz telefonu i faksu jeszcze nie masz, żebyś mógł o tym podyskutować??

    Czy umiejętność dyskutowania wyłącznie o tym, co się w danej chwili
    posiada, to ta sama wada mózgu, która uniemożliwia nauczenie się
    poprawnego cytowania?

    --
    Liwiusz

  • 22. Data: 2017-02-20 12:54:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-02-17 o 14:44, J.F. pisze:
    >Jak masz faks, i masz do kogo wysłać - tak.
    >Ale jak nie masz faksu, to myślenie o jego kupnie jest bez sensu.
    >(kładziesz dokument, stukasz, pojawia się w mailu, podajesz adres -
    >można też tak prosto).

    Skaner tez trzeba kupic. A tu np jakis officebox - drukarka, skaner
    ... i faks :-)

    Choc mozna sie tez p* z fotka z komorki ... moze nawet nie tak bardzo
    p* ...

    J.

  • 23. Data: 2017-02-25 14:20:24
    Od: Tomasz Śląski <t...@k...org.pl>

    W dniu 2017-02-17 o 23:21, ąćęłńóśźż pisze:
    > Wystaw na aledrogo i przeprowadź dowód z dokumentu.
    > Np. przeciw bilingowi operatora.

    Było wałkowane nie raz - fax ma taką samą wartość dowodową, jak zwykły
    e-mail. Dawno temu wydruk z teleksu był pełnoprawnym dokumentem/dowodem,
    ze względu na znamiennik, którego nie było łatwo zmienić/sfałszować.
    Dziś tą rolę przejął podpis kwalifikowany.

    --
    Ślązak

  • 24. Data: 2017-02-25 14:25:08
    Od: Tomasz Śląski <t...@k...org.pl>

    W dniu 2017-02-18 o 12:18, ąćęłńóśźż pisze:
    > Pytanie równie idiotyczne jak "po kiego grzyba jeszcze komuś telefonia
    stacjonarna?".

    No a po kiego grzyba komuś telefonia stacjonarna w dzisiejszych czasach?
    Kiedyś "nośnikiem internetu" były druty telefoniczne, dziś jest
    dokładnie odwrotnie - na łączach internetowych symuluje się telefon
    stacjonarny. Nawet względy łączności awaryjnej nie mają już zastosowania
    - w warunkach katastrofy łatwiej przywrócić łączność bezprzewodową, niż
    pracowicie łatać kable. A jak upier... kabel to zaletę działania "bez
    prądu" można sobie w... buty wsadzić.

    --
    Ślązak

  • 25. Data: 2017-02-25 14:31:46
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Jesteś sędzią?

    -----

  • 26. Data: 2017-02-25 14:36:05
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Typowe dla polskawych grup dyskusyjnych:
    Zapytaj "gdzie kupić cegłę?", to zaleje Cię masa hejtu "na ch..j Ci cegła, buduj
    kanadyjczyka/z betonu", "tylko głupki budują Liwiusze wynajmują", "pewien murzyn z
    Alabamy przepowiedział na jutro koniec świata" itp. itd.

    Jestem za zlikwidowaniem grupy dyskusyjnej pl.misc.telefonia.
    Jak zorganizować głosowanie?

    -----

  • 27. Data: 2017-02-25 14:53:09
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Tomasz Śląski napisał:

> [...]
    > ze względu na znamiennik, którego nie było łatwo zmienić/sfałszować.
    > Dziś tą rolę przejął podpis kwalifikowany.

    Teleks nie "ze względu na znamiennik", lecz ze względu na przepisy prawa.
    Nie wiem czy dokładnie jak podpis kwalifikowany, bo ten z mocy ustawy,
    a wtedy może to było załatwione ledwie rozporządzeniem. Nie ma to zbyt
    wiele wspólnego z trudnościa fałszowania -- odręczny zawijas na papierze
    też jest z mocy prawa potwierdzeniem, dopiero trzeba komuś postawić zarzut
    fałszerwstwa, by to obalić.

    W pozostałych przypadkach jest odwrotnie -- jeśli ktoś nie uznaje
    potwierdzenia, trzeba dowodzić, że fakt miał miejsce. W przypadku
    faksu lub telefonu można najwyżej dowieść, że połączenie było. Ale
    co nim przesłano, to już nie. W przypadku maila czasem może być
    łatwiej, ale tylko czasem i tylko niewiele łatwiej.

    --
    Jarek

  • 28. Data: 2017-02-27 11:00:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    l...
> [...]
    >papierze
    >też jest z mocy prawa potwierdzeniem, dopiero trzeba komuś postawić

    Do obalenia wystarczy grafolog, bo zarzut ... a jak nie wiadomo komu ?

    Tylko ... jak grafolog ma papier w reku, to moze i dobrze stwierdza
    autentycznosc podpisu.
    Jak ma scan, ksero, fax - to skad wiesz czy prawdziwego podpisu nie
    wstawiono metoda "nozyczki i klej" ?

    J.

  • 29. Data: 2017-02-27 11:10:52
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

> [...]
    > autentycznosc podpisu.
    > Jak ma scan, ksero, fax - to skad wiesz czy prawdziwego podpisu nie

    Grafologia nie jest jakąś przesadnie ścisłą nauką. Długo by trzeba
    szukać takie speca z przerośniętym ego, który sam się podpisze pod
    opinią, że na sto procent nie mogła zajść pomyłka w ocenie.

    --
    Jarek

  • 30. Data: 2017-02-27 13:13:31
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Grafologia nie jest jakąś przesadnie ścisłą nauką. Długo by trzeba
    > szukać takie speca z przerośniętym ego, który sam się podpisze pod
    > opinią, że na sto procent nie mogła zajść pomyłka w ocenie.

    Ale jakiej ocenie? Podpis ma być własnoręczny. Żaden faks, czy skan, nim
    nie jest, więc nawet nie ma czego badać.

    --
    Liwiusz