  • Data: 2017-04-03 01:48:46
    Temat: Re: Stacjonarny mp3
    Od: "HF5BS" <h...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:almarsoft.1782804432320865935@news.neostrada.pl

    > Jedyne.co ustalililiscie to mity. Mp3 jest stratny i tyle w tym

    Jakie znowu mity? Tak, MP3 jest stratny i co do tego jesteśmy stuprocentowo
    zgodni. Jednakże jest istotna różnica, czy kodowanie zrobimy byle jak,
    jakimś chujowym kodekiem (może z materiału zgranego z dyktafonu przemyconego
    na koncert (alias bootleg) z szumiącym mikrofonem elektretowym i bez
    normalizacji poziomów), czy porządnym kodekiem, ustawionym porządnie, z
    dobrze zgranym materiałem wejściowym. Dziś mamy jednak mocniejsze maszyny,
    niż Pentium-100, czy MMX z 32 MB RAM i nawet bardzo wymagający kodek da radę
    zrobić online, nawet magazynować nie trzeba, bo przepustowość łącz pozwala,
    nawet mającym słabe dziś łącza (takie 10 Mbps na przykład), ciągnąć materiał
    płyty CD bez zatorów danych, np. z chmury, bądź z innego źródła. Także chipy
    dźwiękowe na płytach są daleko doskonalsze, niż jeszcze 10 lat temu.
    Zakodować, to zakodować, ale jeszcze zdekodować, więc kodek daje razem w
    obie strony. Sam fizyczny sprzęt też ma znaczenie. (liniowość przetworników
    A/C i C/A chociażby, THD, TIM, itd.)

    > temacie. Jeśli przyroda chciała aby w Stradiwariusie było słychać 12
    > alikwotę to ona tam ma być.

    Tyle, że rozpływanie się nad cudownością brzmienia skrzypiec Mistrza
    Antoniego ("bo to skrzypce Antosia S. więc och i ach"), to zdecydowanie
    zahacza o audio-voodoo. Nie każdemu odpowiada barwa ich dźwięku (dość
    specyficzna), poza tym, nie wiemy, czy zamiarem kompozytora, czy zamiarem
    skrzypka było, żeby owa składowa była zawarta w utworze, a może mu
    przeszkadza i tylko prestiż, wartość historyczna (niewątpliwie ogromna -
    Mistrz Antonio Stradivari zrobił genialną konstrukcję) instrumentu
    spowodowała, że skrzypek zdecydował się zagrać na Stradivarim. Tak samo z
    natury wszelkie zapisy kwantowane są stratne, tylko, że my tej stratności
    nie zauważamy.

    Tak więc - chętnie poddam się podwójnej ślepej, byle w Warszawie (abym miał
    jak dojechać, niestety, dalej się nie da), wchodzisz? Do porównania PCM,
    chujowo zrobione MP3 i porządnie zrobione MP3. Uprzedzam - żadnych kosztów
    nie pokrywam nawet częściowo (nie licząc jedynie biletów na autobus).
    Natomiast na razie nie wiążą mnie żadne zobowiązania czasowe, poza wizytami
    u lekarzy, więc dostosuję się co do terminów, jestem gotów od zaraz.

    (C) Kabaret Neo-Nówka.