eGospodarka.plGrupypl.misc.telefoniaStacjonarka dawnej TP a Telefon od upc - różnice techniczne › Re: Stacjonarka dawnej TP a Telefon od upc - różnice techniczne
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Stacjonarka dawnej TP a Telefon od upc - różnice techniczne
    Date: Wed, 18 May 2016 12:35:40 +0200

    Pan J.F. napisał:

    > Sprint to nie robil tego w VoIP wlasnie ?
    > Tym niemniej byly (i sa) satelity telefoniczne, dawniej chyba
    > analogowe (multipleks ?), z opoznieniem dosc duzym ... zaraz - rzedu
    > 0.5s (tam i z powrotem).
    > Jesli sprint mial 2, to albo satelit bylo kilka po drodze, albo lacze
    > danych solidnie obciazone ...

    W drugiej połowie tych lat już ogromna część ruchu na tej trasie szła
    przez VoIP. Niekoniecnie przez Internet, ale przez wydzierżawione
    kanały IP o zagwarantowanych parametrach, z własną numeracją.

    > Ale te 125us starcza na ~25km (w jedna strone), przy dluzszych
    > odleglosciach musi byc wiecej :-)

    A to czemu niby? Przecież nie trzeba na nowo próbkować, wystarczy
    regenerować sygnał. W najgorszym przypadku oznacza to opóźnienie
    nie o bajt, lecz o bit. Czyli 15,625 us. Gdyby to był pojedynczy
    kanał 64k. Dla traktu E1 będzie to już 500 ns.

    --
    Jarek