  • 41. Data: 2010-05-28 05:53:25
    Temat: Re: Stabilizator step-down na 5V...
    Od: "EM" <e...@p...onet.pl>

    > Aha, no napisane jest w pdf od tego DLG, że testowana częstotliwość
    > 1-8uH to prawie 8MHz, czyli faktycznie - powinien się sprawdzać.
    >
    > No to świetnie, zobaczę jak to się sprawuje u mnie.

    Też mogę potwierdzić, że z tym DLG-0504-3R3 (TME) działa bez zarzutu.

    Pozdr
    EM

  • 42. Data: 2010-05-28 08:04:06
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    > Ale powiem tak, z tego co widzę, kolega się dobrze orientuje w tematyce
    > zasilania,

    "dobrze orientuje" to mało powiedziane.
    P.G.

  • 43. Data: 2010-05-28 08:19:42
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Piotr,

    Friday, May 28, 2010, 10:04:06 AM, you wrote:

    > "dobrze orientuje" to mało powiedziane.

    Znasz bajkę o Tymitunie? ;)

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 44. Data: 2010-05-28 08:31:10
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    > Znasz bajkę o Tymitunie? ;)

    Nie, ale się domyślam ;)
    P.G.

  • 45. Data: 2010-05-28 08:47:32
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Piotr,

    Friday, May 28, 2010, 10:31:10 AM, you wrote:

    > Nie, ale się domyślam ;)

    No to opowiem: Ty mi tu nie kadź, Waćpanie ;P

    Stale się zastanawiam, czy dobrze zrobiłem odstawiając elektronikę na
    20 lat. Z drugiej strony - ocalała wiedza dinozaura okazała się po
    takim czasie bardzo cenna - obecne pokolenie "elektroników" brzydzi
    się prawa Ohma... A Kirchoff? Kto to jest?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 46. Data: 2010-05-28 10:06:10
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

> [...]
    > takim czasie bardzo cenna - obecne pokolenie "elektroników" brzydzi
    > się prawa Ohma... A Kirchoff? Kto to jest?

    A będzie jeszcze gorzej. Jak za studiowanie kierunków technicznych będą
    coraz więcej płacić to studiować będą ludzie którzy nigdy tego nie powinni
    robić.
    Kilka miesięcy temu ktoś przysłał nam swoje CV. Umówiliśmy się, bo wyniki na
    studiach bardzo dobre, ale jak zapytałem jak z nogi procesora zaświecić LEDa
    to się okazało za trudne.
    Dlatego w ogłoszeniu, które przedwczoraj edytowałem napisałem, że mile
    widziani kandydaci dla których elektronika to nie tylko wybrany kierunek
    kształcenia ale również hobby - uważam to za (prawie) gwarancję, że prawo
    Ohma zna.
    P.G.

  • 47. Data: 2010-05-28 10:52:36
    Od: "Michał Lankosz" <m...@t...pl>

    Użytkownik "Piotr Gałka" <p...@C...pl> napisał w
    wiadomości news:4bfeb2ac$1@news.home.net.pl...

    > Użytkownik "zenek" <z...@o...pl> napisał w wiadomości

    > I w ramach optymalizacji sugerujesz aby do procesora, który średnio weźmie
    > 20uA (głównie w uśpieniu) dołożyć 7805 (bo każdy droższy to idiotyzm) i
    > potem 100 razy (2mA/20uA) większą baterię, no i większą obudowę. Do tego
    > więcej zapłacić za wprowadzone na rynek kilogramy (głównie tych baterii),
    > potrzebować większych opakowań, płacić za cieższe paczki...
    >
    > Wyłania się zupełnie nowe, nieznane mi znaczenie słowa optymalizacja.

    Sprzeczność zdań wynika z tego, że nie określono kryterium optymalności.
    Nigdy nie podchodziłem do tego profesjonalnie, ale zapewne powinno się
    określić funkcję zawierającą istotne parametry, np. wymiary, wagę,
    chłodzenie, cenę podzespołów, koszt projektu, koszt montażu, niezawodność
    czy tym podobne i szukać jej ekstremum.

    Poza tym autor wątku napisał, że źródłem zasilania będzie zasilacz 12V. W
    domyśle - zasilacz sieciowy. Baterii nie będzie więc "zjadać".

    Michał

  • 48. Data: 2010-05-28 11:32:14
    Od: <s...@p...onet.pl>

    > "dobrze orientuje" to mało powiedziane.
    > P.G.

    No wiem :) tak napisałem, żebym nie był posądzany o wazeliniarstwo...
    Oglądałem stronę kolegi, więc widzę, że człowiek wie co mówi.
    Stąd też sobie cenię uwagi kolegi RoMan'a, jako niezwykle cenne, fachowe,
    rzeczowe...
    A, miało być bez wazeliny...

  • 49. Data: 2010-05-28 11:40:55
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "Michał Lankosz" <m...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Poza tym autor wątku napisał, że źródłem zasilania będzie zasilacz 12V. W
    > domyśle - zasilacz sieciowy. Baterii nie będzie więc "zjadać".

    Wypowiedziałem się z powodu pozbawionego według mnie sensu (nie chcę napisać
    idiotycznego, aby nie obrażać człowieka, choć sam się o to prosi nazywając
    idiotą każdego kto w ogóle śmie używać czegoś innego od 7805) twierdzenia,
    że "to idiotyzm ladowac stabilizator do ukladu ktory kosztuje wiecej niz sam
    procesor", będącego kontynuacją wcześniejszej wypowiedzi: "Do atmegi szkoda
    dawac cos lepszego niz 7805".
    A co do 12V to większość znanych mi zasilaczy 12V ma baterie.
    Akurat rok temu poświęciłem sporo czasu aby dobrać stabilizator do ATmegi,
    która miała średnio pobierać 30uA do urządzenia zasilanego z zasilacza
    sieciowego 12V. Założenie było takie, że z jednego buforowego zasilacza
    zawierającego akumulator 7Ah ma być zasilanych 100 urządzeń i w przypadku
    braku zasilania sieciowego wszystkie one powinny zachować pełną sprawność
    (przy pewnych założeniach co do częstotliwości przechodzenia ze stanu
    czuwania do stanu aktywnego(100mA)) przez co najmniej 48h.
    P.G.

  • 50. Data: 2010-05-28 12:25:28
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    > Wspominałeś o ST1S10. O raczej jest trochę za duży prąd i za dobry
    > (prostownik synchroniczny), natomiast ma stosunkowo niskie napięcie
    > zasilania maksymalne - 18V. Wpominałeś, że tyle ma wynosić zasilanie...
    > My chętnie stosujemy L5970, L5973.
    > Te wspomniane układy kosztują około 1USD jeśli się zaopatruje u normalnego
    > dystrybutora i są nieco większe ilości.

    Jak z tym zasilaniem będzie to tak naprawdę do końca nie wiem :)
    W tej chwili to jest 12V, a jakie będzie to nie do końca da się przewidzieć,
    bo moduł ma być uniwersalny w miarę.
    Ale to nie jest jakaś wielka masówka, pewnie z kilkadziesiąt szt. góra, a
    potem i tak będą "updejty" i "upgrady" pomysłów, i to raczej do urządzeń
    gdzie cena nie jest krytyczna (no ale oczywiście wolę wydać 7 zł a nie
    25...).

    Jak widać, tych układów jest od groma właściwie...
    Najbardziej mi się podobuje jak dotąd właśnie ST1S10, głównie z powodu
    częstotliwości - rzeczywiście da się to zrobić malutkie, a w końcu
    trzeba gonić japończyków, bo nigdy tej drugiej Japonii nie zbudujemy... :)

    Z wspomnianym tutaj parokrotnie MC miałem jak dotąd głównie do czynienia w
    paru naprawiancyh dawno temu urządzeniach.
    Padły zasilacze właśnie (jakkolwiek to nie znaczy pewnie,że akurat z powodu
    tego MC). Natomiast ich naprawa mi się jakoś kojarzy
    z pracą na plantacji bawełny... no ale to dawno było, może dzisiaj byłby
    lepiej ( a może i nie).

    No, ale poza tym staram się jednakowoż używać w miarę nowoczesnych
    komponentów, więc jak już wspomniałem ten ST chyba pójdzie na warsztat
    przede wszystkim... w końcu mnie się też jakaś przyjemność należy... ;)