  • 31. Data: 2010-05-27 20:51:16
    Temat: Re: Stabilizator step-down na 5V...
    Od: "remik" <r...@r...remik>

    "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl> wrote in message
    news:258384055.20100527213946@pik-net.pl...

    > 470pF to za mało - będą za duże straty na przełączaniu - tam jest
    > powolny, bipolarny klucz w układzie Darlingtona.

    30-45kHz wychodzi na oscylu między urządzeniami, to źle?

  • 32. Data: 2010-05-27 20:51:24
    Od: "Ciemny" <m...@a...na.stronie.www.lhs.pl>

    > Jak Ci nie zależy na sprawności, to użyj serii 257x. A jak nie zależy
    > Ci na niczym poza ceną - MC34063.

    Jak masz TME pod ręką, to możesz podjechać
    do Semiconductors Bank na Radwańską, mają tam od ręki
    i wychodzi nieraz taniej niż w TME.
    Jak z dławikami to nie wiem.

    Pozdr. TC

  • 33. Data: 2010-05-27 21:04:11
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello sundayman,

    Thursday, May 27, 2010, 7:24:04 PM, you wrote:

    [...]

    > No i właśnie dla "elegancji" wolę tani MC, o ile oczywiście spełni inne wymagania.

    Ja cię bardzo proszę - nie pisz obok siebie "elegancja" i "MC34063",
    to to nie wypada. Naprawdę. Przeklniesz ten układ jeszcze niejeden
    raz. Jego jedyną zaletą jest cena. Innych brak.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 34. Data: 2010-05-27 21:08:26
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello remik,

    Thursday, May 27, 2010, 10:51:16 PM, you wrote:

    > 30-45kHz wychodzi na oscylu między urządzeniami, to źle?

    Źle. Czas przełączania klucza w tym układzie to 2us. W jednym cyklu
    masz 2 przełączenia, czyli 4us. Przy 40 kHz cykl trwa 25us - 4us to
    jakieś 15% z tego - stanowczo za dużo.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 35. Data: 2010-05-27 22:09:22
    Od: "remik" <r...@r...remik>

    > Źle. Czas przełączania klucza w tym układzie to 2us. W jednym cyklu
    > masz 2 przełączenia, czyli 4us. Przy 40 kHz cykl trwa 25us - 4us to
    > jakieś 15% z tego - stanowczo za dużo.

    A jakie mogą być tego efekty do zmierzenia czy zaobserwowania?
    Przetwornica działa.
    Testowałem do 25V chodzi. Powyżej też chodzi ale zaczyna piszczeć. Ja
    zasilam z 15V więc mnie nie boli Vccin.

  • 36. Data: 2010-05-27 22:15:30
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    W dniu 2010-05-28 00:09, remik pisze:

    > A jakie mogą być tego efekty do zmierzenia czy zaobserwowania?

    Sprawność przetwornicy i grzanie się klucza/układu.

    --
    Pozdrawiam,
    Andrzej

  • 37. Data: 2010-05-27 22:23:18
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello remik,

    Friday, May 28, 2010, 12:09:22 AM, you wrote:

    > A jakie mogą być tego efekty do zmierzenia czy zaobserwowania?

    Niska sprawność. Jesli w ogóle o czymś takim jak "sprawność" w
    kontekście MC34063 można mówić.

  • 38. Data: 2010-05-27 22:31:54
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    > Ja cię bardzo proszę - nie pisz obok siebie "elegancja" i "MC34063",
    > to to nie wypada. Naprawdę. Przeklniesz ten układ jeszcze niejeden
    > raz. Jego jedyną zaletą jest cena. Innych brak.

    No, chodziło mi tylko o elegancję w kontekscie racjonalnego podejścia do
    kosztów...
    Ale powiem tak, z tego co widzę, kolega się dobrze orientuje w tematyce
    zasilania, więc w takim razie
    wezmę sobie tą uwagę zakonotuję :)

    Sprawdzę co to za wynalazek, a jak będą problemy, to się o nim zapomni i po
    kłopocie...

  • 39. Data: 2010-05-27 22:33:54
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    > Sprawdzę co to za wynalazek, a jak będą problemy, to się o nim zapomni i
    > po kłopocie...

    jakkolwiek biorę też pod uwagę opcję "zapomnięcia" od razu :)

  • 40. Data: 2010-05-28 05:48:10
    Od: "EM" <e...@p...onet.pl>

    > Dzięki za podpowiedzi, tak czy owak sprawdzę ten MC (chociaż ST1S10 chyba
    > mi się bardziej jakby podobuje, chyba to nowsza rzecz), ale
    > z uwagi na superniską cenę i popularność to warto mieć w "arsenale" . Może
    > się przydać.

    Wspominałeś o ST1S10. O raczej jest trochę za duży prąd i za dobry
    (prostownik synchroniczny), natomiast ma stosunkowo niskie napięcie
    zasilania maksymalne - 18V. Wpominałeś, że tyle ma wynosić zasilanie...
    My chętnie stosujemy L5970, L5973.
    Te wspomniane układy kosztują około 1USD jeśli się zaopatruje u normalnego
    dystrybutora i są nieco większe ilości.

    Pozdr
    EM