  • From: Piotr Gałka <p...@C...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Stabilizator step-down na 5V...
    Date: Thu, 27 May 2010 19:57:09 +0200

    Użytkownik "zenek" <z...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:htm8i0$qdn$1@news.onet.pl...

    > Moim skromnym zdaniem to idiotyzm ladowac stabilizator do ukladu ktory
    > kosztuje wiecej niz sam procesor . Slyszales kiedys o czyms takim jak
    > optymalizacja?

    I w ramach optymalizacji sugerujesz aby do procesora, który średnio weźmie
    20uA (głównie w uśpieniu) dołożyć 7805 (bo każdy droższy to idiotyzm) i
    potem 100 razy (2mA/20uA) większą baterię, no i większą obudowę. Do tego
    więcej zapłacić za wprowadzone na rynek kilogramy (głównie tych baterii),
    potrzebować większych opakowań, płacić za cieższe paczki...

    Wyłania się zupełnie nowe, nieznane mi znaczenie słowa optymalizacja.

    P.G.