    From: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Stabilizacja w body - K7 vs EP-1
    Date: Sun, 13 Sep 2009 13:18:22 +0200

    de Fresz pisze:

    > Zgłoś się po Nobla, bo właśnie podważyłeś teorię względności ;-)

    Bezwładność zależy od masy. Ciężar od grawitacji. Masa nie zależy od
    grawitacji.

    > Chcesz powiedzieć, że wzorami nie da się opisać zjawisk występujących w
    > naturze?

    Da się, ale przeważnie są to przybliżenia i założenia warunków idealnych
    lub standardowych (np. w chemii reakcje zawsze rozpatruje się w temp
    20*C, przynajmniej na poziomie szkoły średniej), jak np. "ciało zsuwa
    się po równi pochyłej *bez oporów* " :P

    > A ten ostatni wniosek niby skąd wynika? Skad pomysł że układ
    > mięśniowo-szkieletowy wykonując większą pracę jest stabilniejszy?

    Drżenie mięśniowe to drobne skurcze o małej sile i małej amplitudzie.
    Rozsądne zwiększenie masy sprawia, że te skurcze mają mniejszy wpływ na
    drgania aparatu. Nie niweluje to jednak "pływania" kadru od np. fali
    tętna rozchodzącej się po kończynach. Tu pewnie trzeba by dołożyć
    jeszcze trochę wagi. Mój Pentaks K110D + dość ciężka Sigma 17-70 są
    wystarczająco ciężkie, aby wyeliminować drobne drżenie rąk. Nikon D3
    +14-28 pewnie jest wystarczająco ciężki, aby w parę minut zmęczyć ręce
    fotografa ;)

    P.S.
    Dalszą dyskusję nt. bezwładności proponuję przenieść na pl.sci.fizyka :P

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --
    Minister Zdrowia przypomina: zjedzenie cyjanku potasu w młodości
    zmniejsza ryzyko chorób serca w podeszłym wieku.