  • 91. Data: 2014-02-28 20:48:02
    Temat: Re: Środkowy pas na S8
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu 28.02.2014 o 20:37 PcmOl <...@...com> pisze:

    > A to gdzie na S8 są 3 pasy?
    > Ostatnio przeleciałem najdłuższy odcinek S8 i 3 pasów ni uwidił.
    > (Chyba, że awaryjny liczy się.)

    Północno-zachodnia obwodnica Warszawy - 3 pasy + awaryjny.

    TG

  • 92. Data: 2014-02-28 21:17:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 27 Feb 2014, Tomasz Gorbaczuk wrote:

    > spora ilość kierowców
    > przy skręcie w prawo nie ma odruchu zerkania w lusterko

    To może lepiej żeby nabrali, jak już zjadą z tej eski, rzadziej
    będą zaliczać kolizje z rowerzystami (na nagłe depnięcie poprzednika
    w hamulec i skręt w prawo wiele poradzić się nie da).

    pzdr, Gotfryd

  • 93. Data: 2014-02-28 21:38:51
    Temat: Re: ?rodkowy pas na S8
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-02-28 18:58, J.F wrote:

    > A oznakowanie tej rozbiegowki jakie ?
    > Bo to moze byc nieustapienie pierwszenstwa przez zlekzewanie znaku, albo
    > przy zmianie pasa, albo przy wlaczaniu sie do ruchu z pobocza.

    Pewnie standardowo trójkąt - IMHO bez znaczenia - z awaryjnego
    wyjeżdzając gdziekolwiek włącza się do ruchu i ma ustąpić wszystkim.
    Chyba że jak już napisałeś kolizja przy zmiane pasa, ale ciężko mi to
    sobie wyobrazić;)

    Shrek.

  • 94. Data: 2014-02-28 22:15:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 28 Feb 2014 21:38:51 +0100, Shrek napisał(a):

> [...]
    > wyjeżdzając gdziekolwiek włącza się do ruchu i ma ustąpić wszystkim.
    > Chyba że jak już napisałeś kolizja przy zmiane pasa, ale ciężko mi to

    Jedna linia i juz jadac prosto zmieniasz pas ...

    J.

  • 95. Data: 2014-02-28 22:44:04
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-02-28 22:15, J.F. wrote:

    > Jedna linia i juz jadac prosto zmieniasz pas ...

    Z tym, że IMHO zmieniając go z awaryjnego na rozbiegówkę, nie zmieniasz
    pasa a włączasz się do ruchu.

    Shrek.

  • 96. Data: 2014-03-01 10:27:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 28 Feb 2014 22:44:04 +0100, Shrek napisał(a):

    > Z tym, że IMHO zmieniając go z awaryjnego na rozbiegówkę, nie zmieniasz
    > pasa a włączasz się do ruchu.

    Gdzies musi byc linia oddzielajaca pas awaryjny (pobocze formalnie ?)
    od rozbiegowki.

    J.

  • 97. Data: 2014-03-01 11:11:50
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Fri, 28 Feb 2014 18:58:02 +0100, J.F napisał(a):

    > A oznakowanie tej rozbiegowki jakie ?

    Ustąp pierwszeństwa, przebieg drogi taki:
    https://maps.google.com/?ll=54.467841,18.477577&spn=
    0.001155,0.00327&t=k&z=19

    > Bo to moze byc nieustapienie pierwszenstwa przez zlekzewanie znaku,
    > albo przy zmianie pasa, albo przy wlaczaniu sie do ruchu z pobocza.

    Tak literalnie, to stawiałbym na nieustąpienie pierwszeństwa, ale nie po to
    się wprowadza pod ostrym kątem rozbiegówki, żeby się teraz przed nimi
    zatrzymywać i zastanawiać czy zza pleców nie nadciąga ktoś pasem awaryjnym.

  • 98. Data: 2014-03-01 11:26:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 1 Mar 2014 11:11:50 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):

> [...]

    > się wprowadza pod ostrym kątem rozbiegówki, żeby się teraz przed nimi
    > zatrzymywać i zastanawiać czy zza pleców nie nadciąga ktoś pasem awaryjnym.

    Patrzac na linie to widze wlaczanie sie do ruchu i zmiane pasa, wiec
    kto inny ma ustapic pierwszenstwa :-)

    A znak ... ciekawe po co ...

    J.

  • 99. Data: 2014-03-01 12:41:14
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-03-01 10:27, J.F. wrote:

    > Gdzies musi byc linia oddzielajaca pas awaryjny (pobocze formalnie ?)
    > od rozbiegowki.

    Z tym, że IMHO przekraczając ją od strony pasa awaryjnego nie zmieniasz
    pasa a właczasz się do ruchu.

    Shrek

  • 100. Data: 2014-03-01 12:45:06
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-03-01 11:26, J.F. wrote:

    > A znak ... ciekawe po co ...

    Podobno po to, ze jak na głównej masz A-6, to na tej dojeżdzającej pod
    kątem _musi_ być ustąp pierwszeństwa. Wymaganie brzmi zupełnie bez sensu
    więc pewnie tak jest napisane w rozporządzeniu o długiej nazwie;)

    Shrek.