    From: "kogutek" <k...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Srodek uszczelniający silnik do oleju
    Date: Wed, 24 Mar 2010 23:58:41 +0100
    Sender: n...@n...onet.pl

    > Witam
    > Samochod stara astra z kapiącym olejem z dolnej czesci silnika (gdzies
    > miedzy skrzynią a silnikiem). Naprawa - min 500zl bo trzeba wyjac
    > skrzynie co wiąze sie z rozmontowaniem calego spodu auta. Ktos
    > poradzil mi że mozna kupic srodek ktory dosypuje sie/dolewa do oleju i
    > on powoduje puchniecie czesci gumowych uszczelek uszczelniając silnik.
    > Czy to ma sens? MA negatywny plyw na prace silnika ? Jesli nie to
    > jakie srodek warto kupic?
    Nie wiem jaki super preparat warto kupić. Ale wiem że w starym silniku przed
    kosztowną wymianą uszczelniacza warto zrobić tanie badanie ciśnienia sprężania.
    I wymieniać uszczelniacz tylko wtedy gdy ciśnienie sprężania mieści się w
    tolerancji podanej przez producenta silnika. Jeśli ciśnienie sprężania będzie ok
    to przy wymianie uszczelniacza trzeba sprawdzić drożność układu odpowietrzania
    silnika. Jak ciśnienie sprężania będzie za niskie to co by nie robić to i tak
    rzygnie olejem spod uszczelek.