-
11. Data: 2013-02-09 20:58:52
Temat: Re: Środek pixela
Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
On 2013-02-09 19:39, Wojciech Muła wrote:
> Podejrzewam, że przyczyną takiego mapowania pikseli jest
> rasteryzacja z antyalisingiem. Tzn. w zależności od tego,
> jaką się przyjmie konwencję (środek/róg), będą inne wyniki.
Nie ma u mnie antyaliasingu. Qt przyznaje się wprost, że w 4.8 zmienili
koordynatę 0,0 na lewy górny róg. Nie potrafie odszukać informacji
*dlaczego* to takie lepsze w sytuacji zwykłych kresek bez aa.
Tutaj piszą o tym i jak to obejśc (co już wiem):
http://tinyurl.com/bklv85b
-
12. Data: 2013-02-10 08:35:03
Temat: Re: Środek pixela
Od: firr kenobi <p...@g...com>
Mozliwe ze te problemy rozwiazaloby
traktowanie kreski nie jako jakiegos
tam cienkiego prymitywu tylko jako
ilestam jednostek dlugiego prostokata o szerokosci jeden - takiego ktory rysowany
bylby dokładnie z wzorkow z geometrii
liniowej na procent zaslaniania kwadracikow
po ktorych przechodzi. Ale gdzie znaleźć
takie kody ktore to ladnie by liczyly
i rysowały :/ Bo robienie sobie tego
samamu to sporo roboty, pozniej jeszcze
optymalizacja - sporo roboty.. :(
-
13. Data: 2013-02-10 14:49:51
Temat: Re: Środek pixela
Od: "M.M." <m...@g...com>
W dniu niedziela, 10 lutego 2013 08:35:03 UTC+1 użytkownik firr kenobi napisał:
> Mozliwe ze te problemy rozwiazaloby
> traktowanie kreski nie jako jakiegos
> tam cienkiego prymitywu tylko jako
> ilestam jednostek dlugiego prostokata o szerokosci jeden - takiego ktory rysowany
> bylby dokładnie z wzorkow z geometrii
> liniowej na procent zaslaniania kwadracikow
> po ktorych przechodzi. Ale gdzie znaleźć
> takie kody ktore to ladnie by liczyly
> i rysowały :/ Bo robienie sobie tego
> samamu to sporo roboty, pozniej jeszcze
> optymalizacja - sporo roboty.. :(
Zero roboty, wszystko gotowe, kwestia jednej flagi:
Bez aa:
https://rapidshare.com/#!download|576p1|3450327905|k
reska.png|223|1600|900
Z aa:
https://rapidshare.com/#!download|554p2|892800205|an
tya.png|230|1600|900
-
14. Data: 2013-02-10 15:22:17
Temat: Re: Środek pixela
Od: firr kenobi <p...@g...com>
W dniu niedziela, 10 lutego 2013 14:49:51 UTC+1 użytkownik M.M. napisał:
> W dniu niedziela, 10 lutego 2013 08:35:03 UTC+1 użytkownik firr kenobi napisał:
>
> > Mozliwe ze te problemy rozwiazaloby
>
> > traktowanie kreski nie jako jakiegos
>
> > tam cienkiego prymitywu tylko jako
>
> > ilestam jednostek dlugiego prostokata o szerokosci jeden - takiego ktory rysowany
>
> > bylby dokładnie z wzorkow z geometrii
>
> > liniowej na procent zaslaniania kwadracikow
>
> > po ktorych przechodzi. Ale gdzie znaleźć
>
> > takie kody ktore to ladnie by liczyly
>
> > i rysowały :/ Bo robienie sobie tego
>
> > samamu to sporo roboty, pozniej jeszcze
>
> > optymalizacja - sporo roboty.. :(
>
>
>
> Zero roboty, wszystko gotowe, kwestia jednej flagi:
>
> Bez aa:
>
> https://rapidshare.com/#!download|576p1|3450327905|k
reska.png|223|1600|900
>
>
>
> Z aa:
>
> https://rapidshare.com/#!download|554p2|892800205|an
tya.png|230|1600|900
Ja mam zrobiony swoj wlasny framework do grafiki 2d (w ktorym dlubie od czasu
do czasu na przestrzeni ostatnich dwu lat)
- tak ze mowiac 'to' mam na mysli wyoptymalizowaną procedurę do dokladnego
rysowania (blendowania) lini(prostokata)
z tłem w ram-pixelbuforze
kilka dni roboty przy sporym stopniu
skupienia i do tego ne wiadomo jak to
wyoptymalizowac - tj jak napisac by bylo
i dokladnie (bo cialbym by bylo scisle tak
jak z geometrii tak jak rzucic pasek na
siatke kafelkoów ) i szybko :/
ciezka robota to programowanie, kiedys do takich rzeczy podchodzilem z zapalem, teraz
mi sie zaczyna odechciewac *
* jak ktos mialby taka procedure (do scislego
blendowania rectanglii z zawartoscia juz jakiejs istniejacej bitmapty to chetnie
potestuje)
-
15. Data: 2013-02-10 23:25:16
Temat: Re: Środek pixela
Od: bartekltg <b...@g...com>
W dniu 2013-02-10 15:22, firr kenobi pisze:
>
> - tak ze mowiac 'to' mam na mysli wyoptymalizowaną procedurę do dokladnego
> rysowania (blendowania) lini(prostokata)
> z tłem w ram-pixelbuforze
>
> kilka dni roboty przy sporym stopniu
> skupienia i do tego ne wiadomo jak to
> wyoptymalizowac - tj jak napisac by bylo
> i dokladnie (bo cialbym by bylo scisle tak
> jak z geometrii tak jak rzucic pasek na
> siatke kafelkoów ) i szybko :/
>
> ciezka robota to programowanie, kiedys do takich rzeczy podchodzilem z zapalem,
teraz
> mi sie zaczyna odechciewac *
>
> * jak ktos mialby taka procedure (do scislego
> blendowania rectanglii z zawartoscia juz jakiejs istniejacej bitmapty to chetnie
> potestuje)
>
>
Nie szukałeś, prawda? W 30s znalazłem 2 drogi dotarcia do niego;)
http://en.wikipedia.org/wiki/Xiaolin_Wu%27s_line_alg
orithm
pzdr
bartekltg
-
16. Data: 2013-02-10 23:46:15
Temat: Re: Środek pixela
Od: bartekltg <b...@g...com>
W dniu 2013-02-10 08:35, firr kenobi pisze:
> Mozliwe ze te problemy rozwiazaloby
> traktowanie kreski nie jako jakiegos
> tam cienkiego prymitywu tylko jako
> ilestam jednostek dlugiego prostokata o szerokosci jeden - takiego ktory rysowany
> bylby dokładnie z wzorkow z geometrii
> liniowej na procent zaslaniania kwadracikow
> po ktorych przechodzi. Ale gdzie znaleźć
> takie kody ktore to ladnie by liczyly
> i rysowały :/ Bo robienie sobie tego
> samamu to sporo roboty, pozniej jeszcze
> optymalizacja - sporo roboty.. :(
>
A pamiętasz, jak nazywa się algorytm rysowania linii?
Gadaliśmy o nim.
Ja też nie pamiętam. google: [algorytm rysowania linii]
I mamy:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Algorytm_Bresenhama
Ctrl+f. "antya"
Nic o aa nie ma. Pzrechodzimy na en.
Ctrl+f "antialia"... jest. Drugi akapit, pierwsze
zdanie. Czytamy je.. tak, to nasz poszukiwany algorytm:)
http://en.wikipedia.org/wiki/Xiaolin_Wu%27s_line_alg
orithm
****
Udzielam darmowego zezwolenia na użytkowanie mojego
algorytmu wyszukiwania algorytmów;)
pzdr
bartekltg
-
17. Data: 2013-02-11 08:16:43
Temat: Re: Środek pixela
Od: firr kenobi <p...@g...com>
No mozna sie zainteresowac, ale czy Wu-line to jest dokładnie to o czym ja mówie. Bo
ja mówiłem o zupełnie geometrycznie ścisłym kodzie na zblendowanie kolorowego paska
(rectangla) na bitmapie. nie wiem czy to wuline jest ściśle.
-
18. Data: 2013-02-11 08:16:44
Temat: Re: Środek pixela
Od: firr kenobi <p...@g...com>
No mozna sie zainteresowac, ale czy Wu-line to jest dokładnie to o czym ja mówie. Bo
ja mówiłem o zupełnie geometrycznie ścisłym kodzie na zblendowanie kolorowego paska
(rectangla) na bitmapie. nie wiem czy to wuline jest ściśle.