eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingŚrodek pixela
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 18

  • 11. Data: 2013-02-09 20:58:52
    Temat: Re: Środek pixela
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2013-02-09 19:39, Wojciech Muła wrote:
    > Podejrzewam, że przyczyną takiego mapowania pikseli jest
    > rasteryzacja z antyalisingiem. Tzn. w zależności od tego,
    > jaką się przyjmie konwencję (środek/róg), będą inne wyniki.

    Nie ma u mnie antyaliasingu. Qt przyznaje się wprost, że w 4.8 zmienili
    koordynatę 0,0 na lewy górny róg. Nie potrafie odszukać informacji
    *dlaczego* to takie lepsze w sytuacji zwykłych kresek bez aa.

    Tutaj piszą o tym i jak to obejśc (co już wiem):

    http://tinyurl.com/bklv85b


  • 12. Data: 2013-02-10 08:35:03
    Temat: Re: Środek pixela
    Od: firr kenobi <p...@g...com>

    Mozliwe ze te problemy rozwiazaloby
    traktowanie kreski nie jako jakiegos
    tam cienkiego prymitywu tylko jako
    ilestam jednostek dlugiego prostokata o szerokosci jeden - takiego ktory rysowany
    bylby dokładnie z wzorkow z geometrii
    liniowej na procent zaslaniania kwadracikow
    po ktorych przechodzi. Ale gdzie znaleźć
    takie kody ktore to ladnie by liczyly
    i rysowały :/ Bo robienie sobie tego
    samamu to sporo roboty, pozniej jeszcze
    optymalizacja - sporo roboty.. :(


  • 13. Data: 2013-02-10 14:49:51
    Temat: Re: Środek pixela
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    W dniu niedziela, 10 lutego 2013 08:35:03 UTC+1 użytkownik firr kenobi napisał:
    > Mozliwe ze te problemy rozwiazaloby
    > traktowanie kreski nie jako jakiegos
    > tam cienkiego prymitywu tylko jako
    > ilestam jednostek dlugiego prostokata o szerokosci jeden - takiego ktory rysowany
    > bylby dokładnie z wzorkow z geometrii
    > liniowej na procent zaslaniania kwadracikow
    > po ktorych przechodzi. Ale gdzie znaleźć
    > takie kody ktore to ladnie by liczyly
    > i rysowały :/ Bo robienie sobie tego
    > samamu to sporo roboty, pozniej jeszcze
    > optymalizacja - sporo roboty.. :(

    Zero roboty, wszystko gotowe, kwestia jednej flagi:
    Bez aa:
    https://rapidshare.com/#!download|576p1|3450327905|k
    reska.png|223|1600|900

    Z aa:
    https://rapidshare.com/#!download|554p2|892800205|an
    tya.png|230|1600|900


  • 14. Data: 2013-02-10 15:22:17
    Temat: Re: Środek pixela
    Od: firr kenobi <p...@g...com>

    W dniu niedziela, 10 lutego 2013 14:49:51 UTC+1 użytkownik M.M. napisał:
    > W dniu niedziela, 10 lutego 2013 08:35:03 UTC+1 użytkownik firr kenobi napisał:
    >
    > > Mozliwe ze te problemy rozwiazaloby
    >
    > > traktowanie kreski nie jako jakiegos
    >
    > > tam cienkiego prymitywu tylko jako
    >
    > > ilestam jednostek dlugiego prostokata o szerokosci jeden - takiego ktory rysowany

    >
    > > bylby dokładnie z wzorkow z geometrii
    >
    > > liniowej na procent zaslaniania kwadracikow
    >
    > > po ktorych przechodzi. Ale gdzie znaleźć
    >
    > > takie kody ktore to ladnie by liczyly
    >
    > > i rysowały :/ Bo robienie sobie tego
    >
    > > samamu to sporo roboty, pozniej jeszcze
    >
    > > optymalizacja - sporo roboty.. :(
    >
    >
    >
    > Zero roboty, wszystko gotowe, kwestia jednej flagi:
    >
    > Bez aa:
    >
    > https://rapidshare.com/#!download|576p1|3450327905|k
    reska.png|223|1600|900
    >
    >
    >
    > Z aa:
    >
    > https://rapidshare.com/#!download|554p2|892800205|an
    tya.png|230|1600|900

    Ja mam zrobiony swoj wlasny framework do grafiki 2d (w ktorym dlubie od czasu
    do czasu na przestrzeni ostatnich dwu lat)

    - tak ze mowiac 'to' mam na mysli wyoptymalizowaną procedurę do dokladnego
    rysowania (blendowania) lini(prostokata)
    z tłem w ram-pixelbuforze

    kilka dni roboty przy sporym stopniu
    skupienia i do tego ne wiadomo jak to
    wyoptymalizowac - tj jak napisac by bylo
    i dokladnie (bo cialbym by bylo scisle tak
    jak z geometrii tak jak rzucic pasek na
    siatke kafelkoów ) i szybko :/

    ciezka robota to programowanie, kiedys do takich rzeczy podchodzilem z zapalem, teraz
    mi sie zaczyna odechciewac *

    * jak ktos mialby taka procedure (do scislego
    blendowania rectanglii z zawartoscia juz jakiejs istniejacej bitmapty to chetnie
    potestuje)



  • 15. Data: 2013-02-10 23:25:16
    Temat: Re: Środek pixela
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2013-02-10 15:22, firr kenobi pisze:

    >
    > - tak ze mowiac 'to' mam na mysli wyoptymalizowaną procedurę do dokladnego
    > rysowania (blendowania) lini(prostokata)
    > z tłem w ram-pixelbuforze
    >
    > kilka dni roboty przy sporym stopniu
    > skupienia i do tego ne wiadomo jak to
    > wyoptymalizowac - tj jak napisac by bylo
    > i dokladnie (bo cialbym by bylo scisle tak
    > jak z geometrii tak jak rzucic pasek na
    > siatke kafelkoów ) i szybko :/
    >
    > ciezka robota to programowanie, kiedys do takich rzeczy podchodzilem z zapalem,
    teraz
    > mi sie zaczyna odechciewac *
    >
    > * jak ktos mialby taka procedure (do scislego
    > blendowania rectanglii z zawartoscia juz jakiejs istniejacej bitmapty to chetnie
    > potestuje)
    >
    >


    Nie szukałeś, prawda? W 30s znalazłem 2 drogi dotarcia do niego;)

    http://en.wikipedia.org/wiki/Xiaolin_Wu%27s_line_alg
    orithm

    pzdr
    bartekltg




  • 16. Data: 2013-02-10 23:46:15
    Temat: Re: Środek pixela
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2013-02-10 08:35, firr kenobi pisze:
    > Mozliwe ze te problemy rozwiazaloby
    > traktowanie kreski nie jako jakiegos
    > tam cienkiego prymitywu tylko jako
    > ilestam jednostek dlugiego prostokata o szerokosci jeden - takiego ktory rysowany
    > bylby dokładnie z wzorkow z geometrii
    > liniowej na procent zaslaniania kwadracikow
    > po ktorych przechodzi. Ale gdzie znaleźć
    > takie kody ktore to ladnie by liczyly
    > i rysowały :/ Bo robienie sobie tego
    > samamu to sporo roboty, pozniej jeszcze
    > optymalizacja - sporo roboty.. :(
    >

    A pamiętasz, jak nazywa się algorytm rysowania linii?
    Gadaliśmy o nim.

    Ja też nie pamiętam. google: [algorytm rysowania linii]
    I mamy:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Algorytm_Bresenhama

    Ctrl+f. "antya"
    Nic o aa nie ma. Pzrechodzimy na en.

    Ctrl+f "antialia"... jest. Drugi akapit, pierwsze
    zdanie. Czytamy je.. tak, to nasz poszukiwany algorytm:)

    http://en.wikipedia.org/wiki/Xiaolin_Wu%27s_line_alg
    orithm
    ****

    Udzielam darmowego zezwolenia na użytkowanie mojego
    algorytmu wyszukiwania algorytmów;)

    pzdr
    bartekltg



  • 17. Data: 2013-02-11 08:16:43
    Temat: Re: Środek pixela
    Od: firr kenobi <p...@g...com>

    No mozna sie zainteresowac, ale czy Wu-line to jest dokładnie to o czym ja mówie. Bo
    ja mówiłem o zupełnie geometrycznie ścisłym kodzie na zblendowanie kolorowego paska
    (rectangla) na bitmapie. nie wiem czy to wuline jest ściśle.


  • 18. Data: 2013-02-11 08:16:44
    Temat: Re: Środek pixela
    Od: firr kenobi <p...@g...com>

    No mozna sie zainteresowac, ale czy Wu-line to jest dokładnie to o czym ja mówie. Bo
    ja mówiłem o zupełnie geometrycznie ścisłym kodzie na zblendowanie kolorowego paska
    (rectangla) na bitmapie. nie wiem czy to wuline jest ściśle.

strony : 1 . [ 2 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: