-
1. Data: 2013-02-08 20:56:29
Temat: Środek pixela
Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
Cześć.
Nie potrafie znaleźć na google jakiegoś flame które poruszało by taki
oto temat:
W bibliotekach graficznych mamy dwa podejścia gdzie znajduje się
koordynata (0,0) w grafice rastrowej:
a) w środku pixela
b) w lewym górnym rogu pixela
Ktos może być zdziwiony że mozna mówic o połowie pixela ale ... to się
przekłada na konkrety. Mianowićie Qt przy przejściu 4.7->4.8 zmienilo tą
koncepcję. Było w środku, jest w rogu. Efektem dluga linia zmieniająca
koordynatę X o jeden pixel zamiast łamać się w środku, łamie się na
poczatku. Wprowadzono więc Qt4CompatiblePainting co ma emulować stare
zachowanie.
Teraz: poszukuje jakiejś dyskusji na necie które przedstawia za i
przeciw takiemu rozumieniu koordynaty pixela. Nie znalazłem, więc pewnie
nie mam właściwych słów kluczowych. Może się komuś rzuciło w oczy?
-
2. Data: 2013-02-09 06:22:52
Temat: Środek pixela
Od: firr kenobi <p...@g...com>
W ogl o ile wiem jest na środku. na środku jest lepiej Chyba nie widze żadnych zalet
tego drugiego podejscia
-
3. Data: 2013-02-09 06:22:53
Temat: Środek pixela
Od: firr kenobi <p...@g...com>
W ogl o ile wiem jest na środku. na środku jest lepiej Chyba nie widze żadnych zalet
tego drugiego podejscia
-
4. Data: 2013-02-09 06:50:34
Temat: Środek pixela
Od: firr kenobi <p...@g...com>
Chociaz w sumie jest jeden problem, canvasy są parzyste więc jak ktoś chcialby
rysować symetrycznie od 0 to obraz byłby przesuniety o pół pixela. Czyli chyba jednak
środek w 0.5 0.5 w niskiej warstwie, 0 0 w wyższej?
-
5. Data: 2013-02-09 07:00:42
Temat: Środek pixela
Od: firr kenobi <p...@g...com>
Choć że względu na parzyste canvasy jednak fizycznie pasowalyby te koordunaty z .5
(zjadlo mi wiadomość) Może dwie warstwy fizyczna i logiczna. :/
-
6. Data: 2013-02-09 07:00:43
Temat: Środek pixela
Od: firr kenobi <p...@g...com>
Choć że względu na parzyste canvasy jednak fizycznie pasowalyby te koordunaty z .5
(zjadlo mi wiadomość) Może dwie warstwy fizyczna i logiczna. :/
-
7. Data: 2013-02-09 09:01:15
Temat: Re: Środek pixela
Od: firr kenobi <p...@g...com>
W dniu sobota, 9 lutego 2013 07:00:42 UTC+1 użytkownik firr kenobi napisał:
> Choć że względu na parzyste canvasy jednak fizycznie pasowalyby te koordunaty z .5
(zjadlo mi wiadomość) Może dwie warstwy fizyczna i logiczna. :/
Kwestia jest taka ze te sprawy rzeczywiscie
nalezy przemyslec (tj. ta i ta dryga z koncami
przedzialow tj z punkatami 0.0 i 1.0, wel -0.5, 0.5 - jak to rysowac) Jak klepalem
softwarowy rasteryzer ze 4 mce temu czy tam ile
to nie mialem sily, i dzis tez mi sie nie chce
(kosci bola i stracilem zapal do programowania //ziew) ale tak naprawde trzebaby sie
dowiedziec badz wykoncypowac bo bez opracowania tych szczegolow obraz nawet moze byc
inny
-
8. Data: 2013-02-09 17:52:03
Temat: Re: Środek pixela
Od: "M.M." <m...@g...com>
W dniu piątek, 8 lutego 2013 20:56:29 UTC+1 użytkownik Sebastian Biały napisał:
> Cześć.
> W bibliotekach graficznych mamy dwa podejścia gdzie znajduje się
> koordynata (0,0) w grafice rastrowej:
> a) w środku pixela
> b) w lewym górnym rogu pixela
> Ktos może być zdziwiony że mozna mówic o połowie pixela ale ... to się
> przekłada na konkrety. Mianowićie Qt przy przejściu 4.7->4.8 zmienilo tą
> koncepcję. Było w środku, jest w rogu. Efektem dluga linia zmieniająca
> koordynatę X o jeden pixel zamiast łamać się w środku, łamie się na
> poczatku. Wprowadzono więc Qt4CompatiblePainting co ma emulować stare
> zachowanie.
A jakby flagami zniwelować problem?
http://harmattan-dev.nokia.com/docs/library/html/qt4
/qpainter.html#RenderHint-enum
http://harmattan-dev.nokia.com/docs/library/html/qt4
/painting-concentriccircles.html
Pozdrawiam
-
9. Data: 2013-02-09 19:39:34
Temat: Re: Środek pixela
Od: Wojciech Muła <w...@g...com>
W dniu piątek, 8 lutego 2013 20:56:29 UTC+1 użytkownik Sebastian Biały napisał:
> Teraz: poszukuje jakiejś dyskusji na necie które przedstawia za i
> przeciw takiemu rozumieniu koordynaty pixela. Nie znalazłem, więc pewnie
> nie mam właściwych słów kluczowych. Może się komuś rzuciło w oczy?
Podejrzewam, że przyczyną takiego mapowania pikseli jest
rasteryzacja z antyalisingiem. Tzn. w zależności od tego,
jaką się przyjmie konwencję (środek/róg), będą inne wyniki.
w.
-
10. Data: 2013-02-09 20:54:59
Temat: Re: Środek pixela
Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
On 2013-02-09 17:52, M.M. wrote:
> A jakby flagami zniwelować problem?
Flagi, poza wspomnianą przez mnie emulacją Qt4, nie pomogą na problem
lamania się lini na początku a nie na środku. Ogólnie jest dużo
narzekania ze strony programistów, ktorzy myśleli że linie trafiają tam
gdzie chcą i dostali zonka w 4.8.
Antialiasing odpada - ma być pixel-exact.