  • 1. Data: 2009-10-02 16:16:18
    Temat: Sredni aparat
    Od: Jan Rudziński <j...@g...pl>

    Cześć wszystkim

    Myślałem, że mnie nic nie zdziwi. A jednak:

    http://technologie.gazeta.pl/technologie/1,82011,709
    9902,Kryzys_kryzysem__a_ceny_w_gore.html

    "1 stycznia 2009 średnia cena aparatu wynosiła 1493,31 zł. Dziś to aż
    2079,94 zł."

    Jak się liczy średnią cenę aparatu fotograficznego? I PO CO?

    --
    Pozdrowienia
    Janek (sygnaturka zastępcza)

  • 2. Data: 2009-10-02 17:01:44
    Temat: Re: Sredni aparat
    Od: "Quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "Jan Rudziński" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 2079,94 zł."
    >
    > Jak się liczy średnią cenę aparatu fotograficznego? I PO CO?

    Potrzebne jest to tym, ktorzy badaja rynek.
    Jedni graja na gieldzie inni spekuluja walutami, jeszcze inni handluja
    cyfrakami itp.
    Kazdy z nich na jakies takie wskazniki sie gapi.

    --
    Pozdr.

  • 3. Data: 2009-10-02 17:14:08
    Od: "Pan Piskorz" <p...@b...pl>

    > "1 stycznia 2009 średnia cena aparatu wynosiła 1493,31 zł. Dziś to aż
    > 2079,94 zł."

    po co - pewnie interesuje to producentów,
    wyższa cena - przypuszczam - podyktowana jest zwiększonym zainteresowaniem
    lustrzankami,

    podobne badania powodują wysyp konstrukcji micro 4/3,
    prasa nie hamuje zahwytu
    a takie aparaty są zdecydowanie tańsze w produkcji od lustrzanek

    1) poza obiektywem nie posiada toto żadnej optyki, a każda jest droga,
    2) nie ma migawki scczelinowej sterowanej elektronicznie a budowa takiego
    niezawodnego mechanizmu jest kosztowna,
    3) system nie wprowadza żadnej nowej technologii

    cena dostępnych aparatów 4/3 jest zupełnie nieuzasadniona,

    P.

  • 4. Data: 2009-10-02 17:19:29
    Od: Jan Rudziński <j...@g...pl>

    Cześć wszystkim

    Pan Piskorz napisał(a):

    > po co - pewnie interesuje to producentów,

    W tej formie - cena średniego apartau? Co by to nie miało znaczyć wydaje
    się mało użyteczne.

    > wyższa cena - przypuszczam - podyktowana jest zwiększonym
    > zainteresowaniem lustrzankami,

    Właśnie. Albo wzrostem cen. Albo...

> [...]
    > 2) nie ma migawki scczelinowej sterowanej elektronicznie a budowa
    > takiego niezawodnego mechanizmu jest kosztowna,

    Jesteś pewien? Według mojego rozeznania w evilach musi być migawka
    szczelinowa.

    > 3) system nie wprowadza żadnej nowej technologii

    Nie wiem, czy to nowa technologia, w każdym razie AF w GF1 jest podobno
    rewelacyjnie szybki w porównaniu z wszystkimi innymi kompaktami, a nawet
    Olympusem EP-1

    > cena dostępnych aparatów 4/3 jest zupełnie nieuzasadniona,

    Nowość...

  • 5. Data: 2009-10-02 17:43:14
    Od: "Pan Piskorz" <p...@b...pl>

    > Jesteś pewien? Według mojego rozeznania w evilach musi być migawka
    > szczelinowa.

    nie jestem pewien - faktycznie jest?
    zasugerowałem się tym zdjęciem
    http://fotopolis.pl/index.php?n=9678&p=3

    > Nie wiem, czy to nowa technologia, w każdym razie AF w GF1 jest podobno
    > rewelacyjnie szybki w porównaniu z wszystkimi innymi kompaktami, a nawet
    > Olympusem EP-1

    być może, ale panasonic już w latach 80 stosował sprytniejszy system,
    nastwało się to piezo af / digital af

    matryca była umieszczona na elemencie piezoelektrycznym
    i przez cofanie lub wysuwanie naprzód o ułamek mm układ wiedział w którą
    stronę kręcić obiektywem,

    P.

  • 6. Data: 2009-10-02 17:52:56
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 2 Okt., 18:16, Jan Rudziński <j...@g...pl> wrote:
> [...]
    > 2079,94 zł."
    >
    > Jak się liczy średnią cenę aparatu fotograficznego?

    dodaje sie cene poszczegolnych modeli i dzieli przez liczbe modeli.
    mozna tez wyliczyc tzw srednia cene wazona.

    I PO CO?

    zeby osoby , ktore na te srednia gdzies natrafia mialy o czym
    dyskutowac.

    w sumie ciekawa informacja .

    w RP nie produkuje sie aparatow wiec wszystkie sa importowane

    ciekawe bylong porownanie w euro

    mosz moze pod rekia ?

  • 7. Data: 2009-10-02 18:53:04
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Jan Rudziński:

> [...]
    > 2079,94 zł."
    >
    > Jak się liczy średnią cenę aparatu fotograficznego? I PO CO?

    Ja ci pokażę coś lepszego:

    http://www.bankier.pl/wiadomosc/Dobra-wiadomosc-dla-
    gield-cena-zlota-spada-najmocniej-od-28-lat-1833347.
    html

    Czytamy bełkot:

    "Dobra wiadomość dla giełd - cena złota spada najmocniej od 28 lat"

    "Złoto w dostawach na grudzień na Comex w Nowym Jorku w handlu
    elektronicznym staniało w piątek przed południem czasu europejskiego o 68,50
    USD, czyli 7,6 proc., do 828,50 USD za uncję.

    To największy procentowy spadek ceny złota od 7 listopada 1980 roku."

    Wszystko fajnie pięknie, aż nie dojdziemy do ostatniego zdania:

    "Wcześniej, w ciągu dwóch dni, metal zyskał 15 proc. - najwięcej od debiutu
    kontraktów w 1975 roku."

    :>>>

    Czyli złoto bardzo dynamicznie ZYSKIWAŁO na wartości, nastąpiła spodziewana
    jednodniowa korekta po olbrzymich wzrostach (więc też duża), a artykulik
    swoje...

  • 8. Data: 2009-10-02 20:31:19
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 02 Oct 2009 18:16:18 +0200, Jan Rudziński wrote:
    >http://technologie.gazeta.pl/technologie/1,82011,70
    99902,Kryzys_kryzysem__a_ceny_w_gore.html
    >"1 stycznia 2009 średnia cena aparatu wynosiła 1493,31 zł. Dziś to aż
    >2079,94 zł."

    Biorac pod uwage kurs zlotowki .. to chyba bez zmian.

    >Jak się liczy średnią cenę aparatu fotograficznego?

    Dobre pytanie

    >I PO CO?

    Zeby np moc powiedziec jaka jest inflacja.

    Bo potem ty bedziesz mowil "wszystko podrozalo", a oni "a nieprawda,
    bo parowozy potanialy".

    A obserwacja sklepowa kompaktow .. ceny spadaja bardzo powoli, tylko
    za te same ceny coraz mniejsze pudelka z coraz wieksza iloscia pikseli
    :-)

    J.

  • 9. Data: 2009-10-05 08:50:50
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    > Jak się liczy średnią cenę aparatu fotograficznego?

    Pewnie podobnie jak średnie wynagrodzenie ;-).

    > I PO CO?

    Żeby móc uprawiać demagogię ;-)

  • 10. Data: 2009-10-05 10:28:28
    Od: Jan Rudziński <j...@g...pl>

    Cześć wszystkim

    Robert_J napisał(a):

    > Pewnie podobnie jak średnie wynagrodzenie ;-).

    E-e. Nie bardzo.