  • 11. Data: 2011-01-21 14:39:01
    Temat: Re: Sprzętowa kalibracja EIZO S/SX jest już faktem.
    Od: "Adam Jedrysik / jedrysik.com" <""temp\"@gethe@s...@j...com">

    > Zdaje sie, ze tylko brandowana przez Eizo wersje i1 Display 2.
    > Jesli tak, to troche szkoda, ze nie ma na supportowanej
    > liscie spektrofotometrow.

    ColorMunki Photo/Design ma być/jest obsługiwany.

    --
    Pozdrawiam, Adam Jędrysik
    www: http://jedrysik.com | fotografia

  • 12. Data: 2011-01-21 14:43:40
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    W dniu 11-01-21 15:39, Adam Jedrysik / jedrysik.com > pisze:
    > ColorMunki Photo/Design ma być/jest obsługiwany.

    Właśnie się dowiedziałem że niestety nie będzie.

    --
    Tomasz Jurgielewicz
    Masz problem z kolorem? Wal śmiało!

  • 13. Data: 2011-01-21 14:49:52
    Od: "...::QRT::..." <n...@...mejla>

    Dnia Fri, 21 Jan 2011 14:39:36 +0100, Tom01 napisał(a):

    > Potwierdzona infomacja o działaniu z: FlexScan SX3031W, SX2762W,
    > SX2761W, SX2462W, SX2461W, S2433W, S2432W, T2351W (Windows only),
    > EV2333W, SX2262W, S2243W, S2242W, S2233W, S2232W.

    a co z innymi modelami? mam s2231w i jest on "teoretycznie/oficjalnie"
    nieobsługiwany czy poprostu fizycznie nie da się tego wykonać bo
    oprogramowanie odmówi współpracy?

  • 14. Data: 2011-01-21 14:52:34
    Od: Mateusz Papiernik <m...@m...net>

    W dniu 2011-01-21 15:43, Tom01 pisze:

    > Właśnie się dowiedziałem że niestety nie będzie.

    Szkoda. Pozostaje zrobienie z EX1 kalibratora do wszystkich monitorow w
    domu, co w przypadku NECa P221W moze byc pewnym utrudnieniem (pomijajac
    ten drobny szczegol, ze w PL nie ma SpectaView do kupienia).

    Mimo to, korzysci wynikajace ze sprzetowej kalibracji S2232W wydaja sie
    dostatecznie atrakcyjne, zeby zainteresowac sie tym rozwiazaniem.

    --
    Mateusz Papiernik
    m...@m...net, http://www.maticomp.net

  • 15. Data: 2011-01-21 17:49:43
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    W dniu 11-01-21 15:49, ...::QRT::... pisze:
    > a co z innymi modelami? mam s2231w i jest on "teoretycznie/oficjalnie"
    > nieobsługiwany czy poprostu fizycznie nie da się tego wykonać bo
    > oprogramowanie odmówi współpracy?

    Oficjalnie się nie da. Czy jakimś sposobem może zadziała można się
    przekonać tylko podłączając, a nie mam takiego w tej chwili pod ręką.
    Ale sprawdzę...

  • 16. Data: 2011-01-21 18:22:43
    Od: darzur <z...@g...skasujto.com>

    On Fri, 21 Jan 2011 15:52:34 +0100, Mateusz Papiernik
    <m...@m...net> says...

> [...]
    >
    > Mimo to, korzysci wynikajace ze sprzetowej kalibracji S2232W wydaja sie
    > dostatecznie atrakcyjne, zeby zainteresowac sie tym rozwiazaniem.

    Zakładając, że ten EX1 będzie w miarę dokładny bo to przecież Spyder3.
    Sam mam Spydera3 i bez macierzy korekcyjnej na moim monitorze daje błąd
    300K/7dE przy ustawieniu balansu bieli co go w zasadzie dyskwalifikuje.

    --
    Pozdrufka,
    Żurek GG# 371288

  • 17. Data: 2011-01-21 18:28:31
    Od: Czornyj <m...@c...pl>

    > Szkoda. Pozostaje zrobienie z EX1 kalibratora do wszystkich monitorow w
    > domu, co w przypadku NECa P221W moze byc pewnym utrudnieniem (pomijajac
    > ten drobny szczegol, ze w PL nie ma SpectaView do kupienia).

    Jest basICColor display/Spectraview Profiler - kalibruje sprzętowo
    P221W.

  • 18. Data: 2011-01-21 18:29:23
    Od: darzur <z...@g...skasujto.com>

    On Fri, 21 Jan 2011 14:44:18 +0100, Tom01
    <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc> says...

    > Ręcznie dobrana korekta jest nastepnie brana jako nowy wpkt do
    > rekalibracji. Dokładnie tak samo działa jak w ColorNavigatorze, tylko
    > regulatorów mniej.

    No to być może da się punkt bieli ustawić w miarę dokładnie nawet
    dysponując EX1/Spyderem i macierzą korekcyjną w Argyllu.

    --
    Pozdrufka,
    Żurek GG# 371288

  • 19. Data: 2011-01-21 22:17:33
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    W dniu 11-01-21 19:29, darzur pisze:
    > No to być może da się punkt bieli ustawić w miarę dokładnie nawet
    > dysponując EX1/Spyderem i macierzą korekcyjną w Argyllu.

    Da się tak zrobić. Trzeba tylko określić błąd kolorymetru przez
    odniesienie do wiarygodnego przyrządu. Reszta linearyzacji przebiegnie
    poprawnie. Pamiętać trzeba jednak o fluktuacji parametrów kolorymetrów w
    czasie i okresowej kontroli gdzie obecnie leży jego rzeczywisty wynik.

  • 20. Data: 2011-01-22 09:54:51
    Od: darzur <z...@g...skasujto.com>

    On Fri, 21 Jan 2011 23:17:33 +0100, Tom01
> [...]

    > poprawnie. Pamiętać trzeba jednak o fluktuacji parametrów kolorymetrów w
    > czasie i okresowej kontroli gdzie obecnie leży jego rzeczywisty wynik.

    To mam już określone i wiem ile wynosi. Problemem jest to, że nie da się
    bezpośrednio to tej EIZOwskiej aplikacji wpisać współrzędnych
    chromatycznyh punktu bieli i dlatego myślę nad tym jak to wykombinować
    żeby było dobrze.

    --
    Pozdrufka,
    Żurek GG# 371288